PDA

View Full Version : Line6; meer power ?



Wickerman
20 februari 2007, 13:10
Oi, ik speel op een line6 spider 2 van 75 watt, die klinkt wel goed, maar op hoge volumes begint ie hier een daar toch te kraken (wat dus niet aan de gitaren/kabels/... ligt).
Nu is mijn vraag; kan ik via de headphone-output naar een audioversterker en vandaar uit naar een cabinet ? Op die manier ben ik van plan om die 75 watt over 4 boxen te verspreiden om gekraak te voorkomen. Wijs me erop als ik er serieus naast zit; ik ben allesbehalve een pro ;p

Alvast bedankt.

robert-gitarist
20 februari 2007, 13:26
Zit er geen output op dat ding voor een extra cabinet dan?

bert k
20 februari 2007, 13:42
Ik denk dat je te moeilijk doet. Twee keer 75 watt is ruim voldoende voor heel veel herrie. Sluit je Line6 aan op 1 of 2 cabs en het wordt oorverdovend.

Alsa er geen extra speakeruitgang opzit moet je die zelf maken. Gewoon snoertje naar de interne speaker doorknippen.

robert-gitarist
20 februari 2007, 13:47
2 keer 75 watt kan gruwlijk hard gaan zelfs.Denk dat ie de instellingen niet helemaal okee heeft ofzo.Probeer eerst eens aan je instellingen te klooien.Met wat meer mid en treble kom je al een heel eind.

Squier4ever
20 februari 2007, 14:51
gaat mss wel maar je moet iig een aparte eindtrap/versterker hebben en weet niet of dat met audio wel lekker gaat klinken. dan zet je bak btw wel asociaal hard want ik hoef em echt niet vol open te zetten om boven de drummer uit te komen

Wickerman
20 februari 2007, 19:47
Het draadje doorknippen, is dat te riskeren ? Misschien kan ik er dan een aansluiting opzetten zodat ik een stille output heb of een waar de klank nog door de speaker komt.

Als ik hem dan aansluit op een cab van marshall; is me klank dan niet 50/50 marshall/line6 ?

Bedankt voor alle hulp !

dePerik
20 februari 2007, 23:08
Het draadje doorknippen, is dat te riskeren ? Misschien kan ik er dan een aansluiting opzetten zodat ik een stille output heb of een waar de klank nog door de speaker komt.

Als ik hem dan aansluit op een cab van marshall; is me klank dan niet 50/50 marshall/line6 ?

Bedankt voor alle hulp !

Als er een kraak in de amp zit, is er gewoon ergens iets niet helemaal in orde. Laat er naar kijken door een techneut. Verder zou ik niet gaan lopen klooien met extra outputs als je niet precies weet wat je doet; je loopt kans de boel fiks te beschadigen.
En wat die audio out betreft; daarmee disable je toch meteen je speakers? Dus lost dat nog weinig op. Gewoon even wegbrengen is mijn advies

Wickerman
21 februari 2007, 18:07
Dus niet zelf gaan klooien; daar kan je wel gelijk in hebben. Mss dat de plaatselijke gitaarboer er raad mee weet. M'n bedoeling is gewoon om de amp als top te gebruiken, maar de box zelf ook nog, 't zou anders zonde zijn van die celestion...

Bedankt !