PDA

View Full Version : Studio projects B1 samples



stevie_vp
20 februari 2007, 00:36
Hey aangezien er nogal een buzz rondom de sp mics gaat dacht ik... ik plaats ff wat sampels... Heb ff snel wat gitaar opgenomen... drums en bas is niet via de sp....

LINK (http://www.switchbackmusic.nl/Koch1.mp3)


PS: De koch ging door een engl v30 cab.....

johantipker
20 februari 2007, 10:11
Nou... 2 woorden: Te gek!!!!

Voor een cab doet de B1 t dus ook moddervet met spataderen... :rockon:

Han S
20 februari 2007, 10:32
Vet hoor! Ik wist wel dat de B1 het voor een cab goed doet, hij wordt er ook voor gebruikt op de podia.

Hij doet het ook heel goed voor een bascab en ik gebruik nu een paar als room mics, ook helemaal fantasties.

stevie_vp
21 februari 2007, 01:10
Hey thanks... had ook nog wat akoustisch van de b1..

Wat mij opviel is dat ik 0 eq heb gebruikt op de gitaren.. alleen wat reverb en dat t eigenlijk meteen klaar was... heerlijke mic..

LINK (http://www.switchbackmusic.nl/Stevie115.mp3)


Piano is niet via de b1 trouwens...
/
s

armageddon
21 februari 2007, 09:17
Woei, de SP B1 is echt populair :D En terecht!
Klinkt gaaf trouwens!

Als je in mijn covers gebeuren kijkt in mijn sig zijn alle liedjes ook opgenomen met een B1 (de gitaar dan). Let even niet op de eentonigheid van de covers, het was een projectje samen met iemand anders :)

Azrael
21 februari 2007, 13:14
Mooie van de B1 is dat hij voor vocals en akoustisch werk al een lekker presence boost heeft. Daardoor hoef ik eigenlijk niet aan de EQ te komen omdat het gewoon al direct lekker klinkt in mijn oren.

stevie_vp
25 februari 2007, 02:25
Mooie van de B1 is dat hij voor vocals en akoustisch werk al een lekker presence boost heeft. Daardoor hoef ik eigenlijk niet aan de EQ te komen omdat het gewoon al direct lekker klinkt in mijn oren.

ja precies... werkt errug lekker.. geen gedoe gewoon meteen goed geluid..
Had voor me cab alleen wat laag weg gedraait om wat ruimte te maken in de mix maar had verder ook weinig eq nodig.... Ben benieuwd hoe die t voor een drumstel doet..

Als btw iemand anders ook samples heeft zou ik t tof vinden om die is te horen!
greets
/
s

Martien
25 februari 2007, 18:03
Zo! dat klinkt vet zeg!

had ik niet verwacht hoor, en dat voor t geld!

stevie_vp
25 februari 2007, 23:44
Ja das t mooie hehe.. khad m ook gekocht van .. naja voor dat geld probeer ik t wel... en dan krijg je dit.. ideaal... hopen dat ie t niet begeeft over n jaar hehe maja daar gaan we maar neit vanuit...

Azrael
25 februari 2007, 23:49
Het is gewoon een goede mic. Punt! Ben er erg blij mee!

Daniël_san
26 februari 2007, 11:28
Hey thanks... had ook nog wat akoustisch van de b1..

Wat mij opviel is dat ik 0 eq heb gebruikt op de gitaren.. alleen wat reverb en dat t eigenlijk meteen klaar was... heerlijke mic..

LINK (http://www.switchbackmusic.nl/Stevie115.mp3)


Piano is niet via de b1 trouwens...
/
s

Je stem doet me denken aan Bono van U2! De opname klinkt erg goed btw ;)

guhlenn
26 februari 2007, 11:36
erg mooi. Hoe heb je de B1 geplaatst voor de dist gitaar?

stevie_vp
26 februari 2007, 16:14
Je stem doet me denken aan Bono van U2! De opname klinkt erg goed btw ;)


Hey thanx! Dat zijn de betere complimenten hehe ;)


@ guhlenn: Ik heb em n kleine 15cm van de conus af gezet.. nét niet precies in t midden... zeg maar 2cm ernaast.. en ongeveer 5/10% off axis... dan voelde hij wat "opener"...

cvsoft
5 juli 2007, 10:26
Echt mooi geluid.
Maar is de gitaar na de inleiding echt mono opgenomen en niet verder bewerkt?
Ik heb toch de indruk dat de linker kant van de rythm gitaar iets achter komt op de rechter, en op seconde 16 is er links een geluid (ik denk van de rythm gitaar) die je rechts niet hoort.

stevie_vp
10 juli 2007, 01:31
Echt mooi geluid.
Maar is de gitaar na de inleiding echt mono opgenomen en niet verder bewerkt?
Ik heb toch de indruk dat de linker kant van de rythm gitaar iets achter komt op de rechter, en op seconde 16 is er links een geluid (ik denk van de rythm gitaar) die je rechts niet hoort.

thnx.. de gitaar is gewoon gedubbed en hard gepanned... solotje natuurlijk wel mono..

Einzeln
10 juli 2007, 07:41
Echt mooi geluid.
Maar is de gitaar na de inleiding echt mono opgenomen en niet verder bewerkt?
Ik heb toch de indruk dat de linker kant van de rythm gitaar iets achter komt op de rechter, en op seconde 16 is er links een geluid (ik denk van de rythm gitaar) die je rechts niet hoort.
Is dat vanaf de conus of vanaf de versterker?

stevie_vp
13 juli 2007, 16:34
????????????

Einzeln
14 juli 2007, 13:36
????????????
Tja dat werkt alleen als je de juiste qoute gebruikt:


Hey thanx! Dat zijn de betere complimenten hehe ;)


@ guhlenn: Ik heb em n kleine 15cm van de conus af gezet.. nét niet precies in t midden... zeg maar 2cm ernaast.. en ongeveer 5/10% off axis... dan voelde hij wat "opener"...

stevie_vp
16 juli 2007, 01:31
haha ik begrijp hem.
T was 15 cm van de versterker af. en op de rand van de conus zeg maar :)

christof15
26 augustus 2007, 11:50
Ik heb nog een vraagje. In welke combinaties gebruiken jullie de B1? Zelf gebruik ik de e-mu 0404 in combinatie met een powermac g4 met Logic Express. Weten jullie toevallig ook op de b1 goed te gebruiken is op bv een klassieke piano of vleugel? ik wil hem namelijk graag gebruiken voor zang, (alt)viool, piano, mondharmonica, accoustische gitaar, gitaar amp, enz...
Hoe warm is de sound?

imlikeajungle
26 augustus 2007, 12:51
Goeie sample, bedankt om te sharen!
Heb je fotootje van de setup? Dat doet 't altijd goed :cheerup:

Han S
26 augustus 2007, 13:33
Ik heb nog een vraagje. In welke combinaties gebruiken jullie de B1? Zelf gebruik ik de e-mu 0404 in combinatie met een powermac g4 met Logic Express. Weten jullie toevallig ook op de b1 goed te gebruiken is op bv een klassieke piano of vleugel? ik wil hem namelijk graag gebruiken voor zang, (alt)viool, piano, mondharmonica, accoustische gitaar, gitaar amp, enz...
Hoe warm is de sound?

He geluid van de Studio Projects B1 (er is ook een Behringer B1) kan je het best omschrijven als neutraal maar met een lichte neiging naar neuzig. Er zit dus iets in het middengebied dat je kan opbreken zoals bijvoorbeeld bij trompet of trombone. In de meeste toepassingen zal hij het prima doen, bij piano is de plaatsing van de microfoons het belangrijkst en je zult merken dat dit erg lastig kan zijn. De kunst is om alle tonen van de piano goed te laten klinken waarbij ook het geluid zeer sterk kan verschillen als je de plaatsing verandert.

In de klassieke hoek wordt meestal de ruimte ook meegenomen in de opname.
Ik heb gisteren de B1 nog gebruikt voor een Vox AC30 amp, gewoon vlak voor de speaker.

stevie_vp
27 augustus 2007, 01:20
He geluid van de Studio Projects B1 (er is ook een Behringer B1) kan je het best omschrijven als neutraal maar met een lichte neiging naar neuzig. Er zit dus iets in het middengebied dat je kan opbreken zoals bijvoorbeeld bij trompet of trombone. In de meeste toepassingen zal hij het prima doen, bij piano is de plaatsing van de microfoons het belangrijkst en je zult merken dat dit erg lastig kan zijn. De kunst is om alle tonen van de piano goed te laten klinken waarbij ook het geluid zeer sterk kan verschillen als je de plaatsing verandert.

In de klassieke hoek wordt meestal de ruimte ook meegenomen in de opname.
Ik heb gisteren de B1 nog gebruikt voor een Vox AC30 amp, gewoon vlak voor de speaker.

Zou inderdaad oppassen met dat soort dingen... piano heb ik ook niet heele goeie ervaring mee.. is wel te doen hoor maar probeer veel room sounds te krijgen om dat midden bumpje weg te krijgen... Voor de rest zou ik hem aanraden voor praktisch alle andere dingen.. als je maar verstand hebt van plaatsing hehe ;)
succes!

yhcmarc
27 augustus 2007, 09:05
Klinkt goed die sample, ook maar eens proberen om een groot membraan op +- 15 cm afstand van een cab op te nemen, en dan een ribbon erbij voor wat extra in het laag ..

Debaser
6 september 2007, 14:17
blote billen !
die sound is goed...

volgens mij is die mic niet eens heel duur..
maar als ik goed begrijp is hij dus goed voor opname en live gebruik ?

stevie_vp
7 september 2007, 00:50
Klinkt goed die sample, ook maar eens proberen om een groot membraan op +- 15 cm afstand van een cab op te nemen, en dan een ribbon erbij voor wat extra in het laag ..

Kan.. maar met high gain geluiden kan je deze alsnog het best close-miccen.
room sound werken bijna nooit echt lekker....

stevie_vp
7 september 2007, 00:53
blote billen !
die sound is goed...

volgens mij is die mic niet eens heel duur..
maar als ik goed begrijp is hij dus goed voor opname en live gebruik ?

thanx, je kan hem inderdaad prima gebruiken voor live en opnamen...
Pas wel op met overspraak van de zijkanten live....

yhcmarc
8 september 2007, 17:37
Kan.. maar met high gain geluiden kan je deze alsnog het best close-miccen.
room sound werken bijna nooit echt lekker....

10 tot 15 cm vind ik nog redelijk dichtbij, en ik heb ook 2 schotten in een V vorm met geluidswerend materiaal voor de cab te staan, dus heel erg veel room zal ik dan niet oppikken lijkt me.