PDA

View Full Version : Progressive gespeelde drumstukken!!!



Lacrimosa
31 december 2002, 13:20
1. Het hele Images And Words album van Dream Theater, gespeeld door Mike Portnoy!!
2. Future Breed Machine van Meshuggah, gespeeld door Tomas Haake!!
3. Empty door Emperor, gespeeld door Trym!!!

Pee
31 december 2002, 15:27
sorry, maar dit is een GITAAR forum.

http://www.drumforum.nnl is misschien iets voor jou

sash
31 december 2002, 20:21
?

Ibanez
1 januari 2003, 12:45
Ik snap idd ook niet echt wat die gast ermee bedoelt....

geertenno
1 januari 2003, 12:51
Ik denk top 3 van Progressieve drumstukken.

Lacrimosa
1 januari 2003, 15:24
Ja, gewoon vet ingewikkelde drumparts!!!Damn....of weten jullie niks???

Ibanez
1 januari 2003, 16:23
Misschien moet je wat duidelijker zijn met wat je bedoeld. bijv. eerst zeggen dit zijn mijn top 3 progressief gespeelde drumstukken ofzo.

Lacrimosa
1 januari 2003, 17:20
Owkeej...wat zijn jullie top 3 progressive gespeelde drumstukken???
Zo goed??

Ibanez
1 januari 2003, 22:20
En nog steeds is dit een gitaarforum...

alhambra
2 januari 2003, 08:48
Een drummer moet gvd begeleiden en verder niet opvallen net als een bassist, had tie maar gitarist moeten worden. Oftewel ik kan het zelf niet en haat het daarom :grin: .

Hhhmmm tis dus van beide een beetje ik kan het zelf niet en ik vind het niet nodig. Ik hou meer van een drummer die sober speelt.

alhambra
2 januari 2003, 08:50
Zijn trouwens wel echte gitaristen opmerkingen van "tis hier een gitaarforum" echt weer zo'n klote remi-opstelling arrogante gitaristen ook altijd :grin: .

moretel
2 januari 2003, 13:05
Lekker jammen met drummers die verschillende maatsoorten gebruiken, moet je eens na gaan denken als gitarist of kunnnen de meesten dat niet :smile:

Dream theater , Rush al dat soort progressieve bands gebruiken van die lekker afwijkende maatsoorten.
Robert Fripp was daar ook een meester in, iedereen speelt in een andere maat en komen na een tijd weer samen, is wel spannend en vooral erg leerzaam.

Dus drummers met afwijkende maatsoorten is goed studiemateriaal voor de gitarist die wil leren, degenen die dat niet inzien hebben nog een lange weg te gaan.

Lacrimosa
2 januari 2003, 17:50
Eindelijk een relaxed antwoord!!!

Anders Destium
2 januari 2003, 23:46
Wat veel mensen niet weten is dat ook bijv de eerste Soundgarden albums vol staan met aparte maatsoorten, en Tool hoort hier natuurlijk ook duidelijk thuis :smile:

Verdere bands die origineel muziek maken:
Anomaly, Superior, Fates Warning, Solefald...

Ic3gl0vE
12 januari 2003, 22:43
ik heb geen top3 maar vind progressieve drums ontzettend gaaf

Pickslide
15 januari 2003, 18:13
Wat Anders zegt Tool, super gewoon

Ibanez
15 januari 2003, 18:37
Op 2003-01-12 22:43, schreef Ic3gl0vE:
ik heb geen top3 maar vind progressieve drums ontzettend gaaf
Me to.

e_lukather
14 februari 2003, 16:44
Ik ben niet zo bekend op het drum gebied maar namen zoals Dave Weckl,Simon Philips,Dennis Chambers enzo die spreken mij wel aan. Kheb laatst nog een cd van Dave Weckl gekocht. Best lekkere muziek.

Thought Alive
14 februari 2003, 19:08
Sommige drums zijn heel gaaf idd...

Tool (!)
Spock's Beard
Dream Theater

En nog wat andere waar ik nu even niet op kan komen...

Tymon
14 februari 2003, 20:45
Zekers geen verkeerd topic, zeurende gitaristen altijd :wink:

Mijn top 3 prog/fusion drummers zijn:
1. Vinnie Colaiuta
2. Gary Husband
3. Chad Wackerman
4. Bill Bruford
5. Sean Reinert

Hmm, gitaristen kunnen ook niet tellen, vandaar dat dat meespelen met rare maten niet zo goed lukt :wink:

Tymon

burt
15 februari 2003, 14:03
Persies. Goeie drummers zijn zeldzaam, misschien dat 'wij gitaristen' dat ook wel een beetje in de hand werken met het soort desinteresse waar dit topic mee begon. De stereotype drummer en stereotype gitarist hebben allebei de neiging om vooral niet te luisteren naar mede muzikanten op het podium, maar vooral zoveel mogelijk, zo hard mogelijk en dus zo snel mogelijk te spelen in de hoop dat ze zoveel mogelijk aandacht krijgen en mensen hun goed gaan vinden.

Als gitaristen wat meer waardering zouden opbrengen voor de echte kwaliteitsvelden van drummers (luisteren in plaats van hard kunnen spelen, op elkaar inspelen in plaats van strak maat kunnen blijven houden, grooven en spelen met stiltes en nuance in plaats van vette breaks kunnen spelen) dan zouden er misschien ook wat meer goeie drummers zijn.

Bijvoorbeeld: Ik vind Pocarro een betere drummer dan Phillips (al is het solo werk van Phillips wel erg ok). En ik vind Vincent Colaiuta een betere drummer dan ("Kom-naar-beneden-en-sla-je-slag"-)Dave Weckl.

De meest overgewaardeerde houthakker is in mijn ogen trouwens toch wel met kop en schouders (en naar-zweet-stinkend bovenlichaam) die boer van Metallica!

geertenno
17 februari 2003, 17:36
Danney Carey!

burt
19 februari 2003, 21:33
Hehehe... ik dacht dus even dat er stond "Dana Carvey" (beter bekend als Garth uit Wayne's World, met die mega-coole drumsolo).