PDA

View Full Version : Ditmaal wel een basseffecten topic..:)



Jan-Willem Wisselink
19 februari 2007, 22:29
Hallo heren van het lage leven.

Ben sinds een week eigenaar van een nieuwe EBS HD350 & 2 1x12" Neoline cabinetten. (http://www.ebs.bass.se/) Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat! Compact, licht & toch een heel krachtig, warm & rond geluid!
Mijn vorige set had een laney db150 als top. Deze versterker heeft een schakelbare transistor/tube pre-amp. De Tube stond bij mij altijd zo ingesteld dat ik een lekker randje aan mijn geluid kreeg! Ik gebruikte het dus al (over)drive.

Dit was bijzonder praktisch bij nummers zoals
Muscle museum - Muse
Far away - Ilse de lange
... - RHCP
etc..

Mijn nieuwe EBS top heeft ook een drive knop, maar die is net niet "drastisch" genoeg in zijn karakter. (overigens wel in volume :p).

Dus ben ik nu aan de zoektocht begonnen naar (hele)goede, bruikbare (lees: wat een hoop crap is er toch te koop..) effecten voor de bas!

Ik heb lopen denken aan de Line 6 - Basspod XT (Live/Pro), maar ik ben bang dat ik daarvan maar 10% ga gebruiken.. Dit omdat het ook een amp/speaker simulator is, waar ik geen gebruik van zou maken aangezien ik al een hele vette set heb, waarvan het cleane geluid heel goed is.

Daarom ben ik erg benieuwd naar wat de nederlandse (sub)top bassist nou eigenlijk voor goede ervaringen heeft met multi-effectapparatuur. Met name op de volgende 4 effecten:

- (Tube)(Over)Drive
- Chorus
- Envelop Filter (Autowah)
- Bass Synth (Denk extremere sound, zoals intro sound "Deeper underground")

Ps. ben ook wel geinteresseerd in losse pedaaltjes als het geluid heel erg goed is, maar ik heb liever 1 apparaat met 1 pedaal... maar dan kom je denk ik toch al weer snel op de bass pod xt pro.. ben ik bang!

Kortom Bassisten van Nederland: laat uw licht schijnen over deze zaak, zodat ik en anderen eens kunnen horen, wat nou echt goed spul is om te gebruiken voor bovenstaande effecten!