PDA

View Full Version : wat zou jij nemen



jjason
19 februari 2007, 21:31
hey allemaal

ikwas een tijdje gestopt met gitaar spelen maar ik pak de draad nu maar weer is op en om te beginnnen wil ik even een modeler/ multi effect kopen maar ikheb een budget van 100 euro , ik hoopte dat jullie me wat advies kunnen geven van wat ik het beste kan kopen, en nuttig advies krijge , en niet van : spaar door en koop een betere. wat zouden jullie kopen met een budget van 100 voor een multi effect / modeler nieuw? ik dacht onderandere aan zoom fx behringer v amp/ v- amp2 maar suggesties zijn altijd welkom

alvast bedankt voor de hulp!!!! groetjes jason

qwertyuiop
19 februari 2007, 21:43
yamaha magicstomp? weet niet hoe die klinkt, maar de eerdere versie (ook iets met "stomp") klonk voor die tijd echt super!
probeer hem maar eens, ik denk dat-ie beter is dan de behringer.... in ieder geval betere "bouw"kwaliteit.
geloof dat-ie iets van 120 kost bij feedback nu.

vulvasonic
19 februari 2007, 21:46
Het liefst zou ik Michelle Pfeiffer nemen in haar beste jaren, maar dat is geloof ik niet wat je helemaal bedoelt.


Ik zou persoonlijk niet voor modelling gaan. Echt goed onderbouwen kan ik het niet, maar waarschijnlijk heeft het te maken met mijn ervaring dat de meeste geluiden niet van een denderende kwaliteit zijn en dat je uiteindelijk maar 1 of 2 geluiden gebruikt.
Ik zou dus zelf veel eerder voor (bijvoorbeeld) de Fender Frontman 15R, dus die met de reverb, gaan. Deze gaat voor 99 euro. De versie zonder reverb gaat voor 69 euro geloof ik. Maar een beetje reverb is wel lekker.

Mijn gevoel zegt dus deze:

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/fender-frontman15g_350_fffef1_75.jpg
Simpel en doeltreffend.

jjason
19 februari 2007, 21:51
maar om op te treden voor vriende dus ook buitenshuis gebruik om een beetje te jammen enzo dat bedoelde ik =P

dePerik
19 februari 2007, 22:09
Ik zou dus in tegenstelling tot Vulv zeggen: ga voor een secondhand POD 2.0.
Beter dan een V-Amp.
Misschien iéts meer dan 100 euri, maar ik denk voor jouw wens een prima uitkomst. Je kan 'm zo'n beetje in iedere versterker inprikken en als je opnames wil maken is ie ideaal. Bovendien kan je met Line 6 Edit via je pc een wereld aan sounds downloaden.

jjason
19 februari 2007, 22:16
nog meer suggesties?? want 2de hands zo duur vertrouw ik niet echt ikweet niet waarom maar.... ik ben niet zo kieskeurig =P

robert-gitarist
19 februari 2007, 22:16
Ik zou dus in tegenstelling tot Vulv zeggen: ga voor een secondhand POD 2.0.
Beter dan een V-Amp.
Misschien iéts meer dan 100 euri, maar ik denk voor jouw wens een prima uitkomst. Je kan 'm zo'n beetje in iedere versterker inprikken en als je opnames wil maken is ie ideaal. Bovendien kan je met Line 6 Edit via je pc een wereld aan sounds downloaden.

Helemaal mee eens!
Line6 pod is tig keer beter dan de V-Amp van crapinger.Makkelijk te vinden ook tweedehands voor 100 tot 125 euro en je kunt er veel meer mee.Nog meer ja ;)

jjason
20 februari 2007, 17:55
ik ben voor de line6 pod 2.0 gegaan alleen ik zie de bomen door het bos niet meer :P.

dePerik
20 februari 2007, 22:39
Welke bomen dan? :dontgeti:

dePerik
20 februari 2007, 22:41
Het liefst zou ik Michelle Pfeiffer nemen in haar beste jaren, maar dat is geloof ik niet wat je helemaal bedoelt.

Ow jij kleine doerak! :sssh:

En mocht ik er dan ook naast?