PDA

View Full Version : Elementenkeuze icm midboost clapton



Bluesbreaker
19 februari 2007, 21:27
Ik heb een 25db midboost voor mn strat besteld. Ik wil deze eerst proberen op mn huidige strat waarvan ik de body wel tijdelijk vervang om niet te hoeven frezen in mn huidige body.

Als het me bevalt wil ik rond die body met boost weer een complete strat samenstellen. Ik heb wel gelezen dat de midboost bij gebruik icm gewone single coils heel veel ruis veroorzaakt. Wat zou een goede keus zijn? De Fender Vintage Noiseless of Lace Sensors die in de Clapton strat gebruikt zijn? Als ik aan noiseless denk moet ik ook meteen denken aan de verhalen die ik hier over Kinman gelezen heb, zou dat misschien wat zijn? Of misschien nog heel iets anders?

Bluesbreaker
20 februari 2007, 20:22
Hop, naar pagina 1...

MarkNijland
9 april 2007, 15:10
Iemand? Ik ben ook erg nieuwsgierig.

no 1 hops
9 april 2007, 15:45
met een booster zou ik voor noiseless kiezen, omdat die booster waarschijnlijk de ruis die de pups hebben ook gaat boosten.
lace zou ik laten liggen, heb daar ook knap wat negatieve verhalen over gehoord.

maar ja, wat speel je, welk geluid wil je hebben?
daar zal dan een keuze aan vast hangen, een zoete strat sound of juist richting hot.

Tupelo
9 april 2007, 15:48
En hoewel ik Kinmans niet ken raad ik je Lace Sensors ook af.
Zijn mensen die erbij zweren maar ik ben van mening - uiteraard, slechte vingers & een rukgitarist, laten we dat alvast gehad hebben - dat ze op ieder facet gewoon net iets tekort schieten.
Moet je nog hemel en aarde bewegen, dik in je effecten zitten om iets uit te kunnen vreten.
Het mist ballen, het mist twang, het enige dat het misschien wel heeft is een hele steriele definitie.

Bluesbreaker
9 april 2007, 16:00
Om maar even antwoord te geven op mn eigen vraag. Ik heb ondertussen de midboost in een strat met Fender Hot Noiseless pickups zitten en dat bevalt me prima (maar ik heb totaal geen referentie, heb nog nooit een andere gitaar met midboost geprobeerd / hoord).

Ik heb ook een strat met Van Zandt Vintage + / Blues combinatie, klinkt echt heel anders, toch klint het allebei als een echte strat.

drap
9 april 2007, 17:18
En hoewel ik Kinmans niet ken raad ik je Lace Sensors ook af.
Zijn mensen die erbij zweren maar ik ben van mening - uiteraard, slechte vingers & een rukgitarist, laten we dat alvast gehad hebben - dat ze op ieder facet gewoon net iets tekort schieten.
Moet je nog hemel en aarde bewegen, dik in je effecten zitten om iets uit te kunnen vreten.
Het mist ballen, het mist twang, het enige dat het misschien wel heeft is een hele steriele definitie.

Ja maar dan heb je nog maar één soort Lace Sensors gehoord he. Er zijn drie soorten, van low output achtig tot hot. Ik ben geen groot Clapton fan, maar z'n geluid vind ik wel verschrikkelijk goed. Volgens mij had de tweede gitarist van het bandje van Mitch ook Lace Sensors in z'n strat. Vond ik niet verkeerd klinken in ieder geval.

no 1 hops
9 april 2007, 17:44
blijft weer het verhaal dat de pups maar 1 schakel zijn in het geheel.
en dan zijn die vingers toch vaak nog eens doorslaggevend.

drap
9 april 2007, 17:48
blijft weer het verhaal dat de pups maar 1 schakel zijn in het geheel.
en dan zijn die vingers toch vaak nog eens doorslaggevend.

En ook de vingers zijn maar een onderdeel.

Bluesbreaker
9 april 2007, 18:28
Inderdaad, en onmisbaar zijn ze eigenlijk allemaal....