PDA

View Full Version : bedrock 1000 + j&h = ruk??



Jimwoud
19 februari 2007, 21:03
Hallo,

Ik heb een Bedrock Series 1000 head, maar hij klinkt erg slecht met mn jekyll en hyde ervoor, zowel de overdrive als de distortion kant. Alleen clean klinkt hij super, en de distortion kanalen 2 en 3 klinken ook goed voor zover ik op laag volume kan horen. Ook met m'n v-amp 2 in de fx loop klinkt hij gewoon goed.

Zou het aan de voorbuizen kunnen liggen?(er zitten nu 3x sovtek 12ax7 WB in)

Ik heb ook al andere kabels geprobeerd, alleen mn jekyll & hyde kan ik niet uitsluiten(geen andere versterer staan) of deze 100% werkt, wel al volle batterij geprobeerd.

Wie heeft er een idee??

alvast bedankt!

Negative K3 fan
19 februari 2007, 21:13
waarschijnlijk dus het pedaal, probeer dat maar eens uit te sluiten. Als je trouwens het pedaal wel aansluit, maar niet aanzet, heeft dat ook veel invloed op het geluid?

Jimwoud
19 februari 2007, 21:20
Als ik hem bypass doet hij het gewoon prima, ik denk ook niet dat het het pedaal is.

Even nog over het geluid:
Hij klinkt als een distortion rechtstreeks in de fx loop van een amp, heel schel en schraal, een heel overdreven metal zone geluid om het maar een naam te geven.

Negative K3 fan
19 februari 2007, 21:37
:|

zon jeckyll en hyde hoort ook niet in de fx loop drol!

diie moet tussen je gitaar en input van de amp!!!

Jimwoud
19 februari 2007, 21:40
ik heb hem ook gewoon voor mn versterker, MAAAAAR hij klinkt alsof je hem in je return hebt, zonder body van je preamp van je versterker zegmaar.

ik heb hem gewoon over mn clean kanaal( die echt heel mooi is, beetje fenderachtig).

Negative K3 fan
19 februari 2007, 21:44
ok, tja dan weet ik het ook niet, misschien/waarschijnlijk is hij dan kapot, ik heb er zelf ook 1 gehad en ondanks dat hij het niet op elke versterker even goed deed herken ik jouw probleem er absoluut niet in.

Mr.Bluesbreaker
19 februari 2007, 21:53
Ik heb de J&H ook. Kun je vertellen wat je settings zijn op beide functies en de instellingen van je amp?

Jimwoud
19 februari 2007, 22:00
Hoe de instellingen op de amp of pedaal ook staan het slechte basis geluid blijft, alleen anders ge-eq-t.

BartT5R
19 februari 2007, 22:45
Jim,
het clean is veel te bright voor een distortion, zet gewoon een booster/overdrive voor de distortion, dat moet genoeg geven voor metal.

Harry
20 februari 2007, 09:57
en de oversturing van de versterker zelf dan? Die is ook prima.....

Ibanez RuleZ
20 februari 2007, 12:02
ik ben het eens over de heldere clean. wat mogelijk meespeelt zijn die twee switches die zowel aan de hoge kant als de lage kant wat toevoegen (bedrock eigenaren weten waar ik het over heb). mogelijk dat deze amp gewoon niet goed werkt met die Jeckyll and Hyde. als je die amp open zet, dan merk je dat de oversturing van dat ding best wel vet is, wel wat vintage, maar erg goed te pruimen. steldat je meer nodig hebt, dan is inderdaad iets als een TS9 een optie om hem nog ff wat meer op te peppen.

het clean kanaal van dat ding moet je gewoon niet mee kloten, die is daarvoor te goed ;)

Harrald

Jimwoud
20 februari 2007, 12:49
Hey Harrald en anderen

Dat van dat clean kanaal klopt helemaal.

Maar switches? er zit alleen een bright(on/off) switch op. Op kanaal 2 en 3 zijn meer mogelijkheden.

Ik kan kanaal 2 en 3 nu niet goed uitproberen omdat ik heb niet hard genoeg kan zetten, maar volgens mij niks mee aan de hand, ga binnenkort even naar de oefenruimte bij mij om de hoek.

Ik heb al wat geprobeerd met een ander preamp buisje in alle posities te doen, maar dat helpt ook niet, misschien dat ik wel 3 nieuwe jj's bestel weet ik zeker dat het daar niet aan ligt.

Maar waarschijnlijk is het gewoon het pedaal en de versterker die niet lekker samen gaan. Wist niet dat het zo slecht kon klinken.

guitartub
21 februari 2007, 07:37
En de switches op je J&H dan? Ook die willen het geluid behoorlijk beinvloeden.
Bij mij staan ze zo ingesteld dat ik altijd een warme vervorming heb, ook over mijn buizencombo. Druk ik de switch aan de Hyde kant om dan wordt het geluid scherper en scheller. Al mee geexperimenteerd?

Jimwoud
21 februari 2007, 09:20
En de switches op je J&H dan? Ook die willen het geluid behoorlijk beinvloeden.
Bij mij staan ze zo ingesteld dat ik altijd een warme vervorming heb, ook over mijn buizencombo. Druk ik de switch aan de Hyde kant om dan wordt het geluid scherper en scheller. Al mee geexperimenteerd?

Ja heb ik ook al mee geklooid, maar inderdaad die J&H klinkt nu als of ik die sharp(snap deze functie niet, klinkt voor geen meter) functie gebruik, alleen dan nog erger.

guitartub
21 februari 2007, 10:04
Is het pedaal misschien niet in orde? Heb de mijne in verschillende situatie's over verschillende verstekers benut (Laney buizencombo, Vox AD60, Yamaha oefenampje, derhalve ook verschillende speakers, en met verschillende gitaren), en heb altijd een bevredigend resultaat. Laat ook eens naar dat ding kijken want die hoort gewoon iets toe te voegen en niet de hele boel afbreken ZONDE!!!

marc_o
21 februari 2007, 10:31
Heb je de gebruiksaanwijzing van de J&H nog? Ik vind daar veel goede bruikbare sounds op staan...ik gebruik 'm over een Epi- JuniorValveHead, een Vox AC-15, en een Rivera Fandango en het pedaal heeft altijd een goede klank voortgebracht als booster of zelfs als stand-alone scheurbeest, maar....wel bij iedere versterker héél andere instellingen en zeker aan de distortionkant waar je met "sharp" en "blunt" ook de EQ een andere functie geeft.

Jimwoud
21 februari 2007, 11:14
Ik heb ook al over verschillende buizen- en transistorbakken gespeeld, en ben altijd tevreden geweest met de sound. Ik doe dat ding ook nooit meer weg hoor!

Ik kan op het moment alleen niet uitsluiten dat mn pedaal niet goed is, maar dat zou dan van het ene op het andere moment moeten zijn gebeurd.

marc_o
21 februari 2007, 11:16
Ach, dat kan natuurlijk ook, alles kan stuk, wellicht een tik gekregen ofzo.

dano
21 februari 2007, 13:01
wheuw jimbo heb je een bedrock? Wanneer kom je hem heir laten horen? zetten we mijn pedalen er eens voor

Jimwoud
21 februari 2007, 13:14
hey daan,

ja heb hem sindskort, ik kom waarschijnlijk zaterdag even langs zaandijk met de hele zooi. Laat hem dan wel even horen.