PDA

View Full Version : ESP LTD vraag



Mr_Dark
19 februari 2007, 19:24
Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar en nu is mijn oog gevallen op de LTD EC-500.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze (of zo'n soort) gitaar en dan met betrekking tot het hoog spelen, iig verder dan fret 15. is dit lastig of valt dat wel mee omdat die ronding er dan zit?

Weten jullie misschien winkels hier in NL (of BE) die LTD gitaren op voorraad hebben zodat ik ze is ff een test ronde ken geven :)

Als jullie andere ideeën hebben over gitaren die binnen mijn buget (+/-€800) vallen laat het maar weten. M'n speelstylen zijn ala metallia, megadeth, kiss, jimi.
Het liefst 24 frets en EMG's (81/60 of 81/85).

Tho
19 februari 2007, 19:27
Ik ben niet zo'n ESP fan, maar dat heeft met het uiterlijk te maken, dus ik kan je er niets over vertellen, maarrrr...

Binnen Jou budget ligt de Schecter C-1 Hellraiser, en dat lijkt me toch een zéér fijn gitaartje! www.schecterguitars.com
Kijk ook even naar de Jackson DKMG. Doe de DXMG maar niet, want die is van basswood, en dat kan een bezwaar zijn.

Soulflyhigh
19 februari 2007, 21:44
Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar en nu is mijn oog gevallen op de LTD EC-500.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze (of zo'n soort) gitaar en dan met betrekking tot het hoog spelen, iig verder dan fret 15. is dit lastig of valt dat wel mee omdat die ronding er dan zit?

Weten jullie misschien winkels hier in NL (of BE) die LTD gitaren op voorraad hebben zodat ik ze is ff een test ronde ken geven :)

Als jullie andere ideeën hebben over gitaren die binnen mijn buget (+/-€800) vallen laat het maar weten. M'n speelstylen zijn ala metallia, megadeath, kiss, jimi.
Het liefst 24 frets en EMG's (81/60 of 81/85).
Ik zou gewoon voor die LTD Ec 500 gaan. 24 frets met best goede acces. De EMGS zitten er al in (81-60) en de 400/500 series van Ltd zijn erg zoniet beste qua metal gitaren bang for buck!

ps het is Megadeth ;)

Mr_Dark
19 februari 2007, 22:41
Ik heb ook wel aardig lange vingers dus denk dat het dan wel goed komt met 24.

Morgen maar even een aantal zaken bellen of ze LTD's op voorraad hebben om te testen :)
Iemand trouwens ervaring met die zaken in Duitsland (thomann.de en Musik-Productiv)?

Tho
19 februari 2007, 22:43
Ik heb ook wel aardig lange vingers dus denk dat het dan wel goed komt met 24.

:seriousf:

Ik ben nog nooit in een duitse zaak geweest, maar ze hebben er wel ontzettend veel. Maar bel inderdaad even wat ze hebben. Bij Thomann hebben ze die schecters staan, mocht je interesse hebben

dr.distortion
19 februari 2007, 22:49
Ik heb mijn LTD KH602 bij Thomann besteld en was niks mis mee, binnen een paar dagen thuis, net zoals mijn cab dat ik bij Musicstore.de besteld had...dus wat betreft....maak je geen zorgen mocht je in Duitsland gaan bestellen.

armageddon
19 februari 2007, 23:24
Bij Rockpalace in Den Haag hangen een paar LTD's die je kan proberen. Ik kan je vertellen dat de EC-1000 die ik heb echt briljant speelt :)

Mr_Dark
19 februari 2007, 23:44
Bij Rockpalace in Den Haag hangen een paar LTD's die je kan proberen. Ik kan je vertellen dat de EC-1000 die ik heb echt briljant speelt :)

het enige verschil tussen de 500 en de 1000 is toch dat er andere tuners opzitten en dat de 1000 er een locking op heeft zitten?

armageddon
19 februari 2007, 23:49
Ja, en wat betere afwerking geloof ik.
Ik vond de EC-1000 net wat beter spelen dan de EC-500 en mijn EC-1000 heeft ook JB/59 combi. Maar dat had ik er later ook in kunnen zetten.
Daarnaast vind ik de EC-1000 ASB gewoon 1000x mooier dan al die andere EC's (okee, alleen de VB is nog mooier :D)

Mr_Dark
19 februari 2007, 23:55
als ik de 1000 serie neemt dan wel de VB ja,, Sexy!!

zag em net ook bij zZounds.com staan voor $800 (aanbieding), jammer dat hun niet buiten de USA versturen.

Hi-Res plaatje (http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/EC-1000VB-e05f346f26757a833c79c378048cba87.jpg)

Raffie
20 februari 2007, 07:19
Ik heb een eclipse gehad en wat mij eraan stoorde is dat je 24 frets hebt met een korte 24.75 neck. Niet gemakkelijk te spelen omdat de hoge frets TE dicht op elkaar liggen.

Raf

a darker shade of grey
20 februari 2007, 10:06
Wil je per se een eclipse? Die superstrats van ESP vind ik veel mooier, maar das een kwestie van smaak denk ik.
Maar goed, waar ik voor postte: in Weert is een muziekzaak (Kollee) waar ze een enorme voorraad LTD hebben. Op de website claimen ze zelfs dat de importeur foto's komt maken in hun muziekzaak om het aanbod goed weer te geven.

Als de grootste voorraadhoudende LTD dealer kun je bij ons al snel slagen voor een LTD gitaar.

Zelfs de importeur komt bij ons foto's maken voor hun site.

Kijk ook eens op de site (http://www.kolleemuziek.nl/) :)

gerrekat
20 februari 2007, 10:39
Check de nieuwe DEAN Razorback V 255 eens, lijkt aan al je criteria te voldoen, erg vette gitaar!

Soulflyhigh
20 februari 2007, 20:42
Check de nieuwe DEAN Razorback V 255 eens, lijkt aan al je criteria te voldoen, erg vette gitaar!
Hij wilde toch een Les Paul shape?

Mr_Dark
20 februari 2007, 21:22
Hij wilde toch een Les Paul shape?

Niet perse, ik was eerst aan het kijken naar een LTD EX-400 maar die heeft maar 22 fretten. De Viper serie ziet er ook goed uit.

Morgen nog even Kollee bellen (waren vandaag nog dicht vanwege carnaval :roll: ) en denk dat ik daar maar is langs ga om beetje uit te proberen :)