PDA

View Full Version : amp sims gebruiken met 4CM aansluiting



vic_maestro
19 februari 2007, 18:40
Hey,
Ik gebruik sinds kort de GT-8 via de 4 CM op mijn Fender Performer 1000 amp. Hoofdzakelijk wil ik de pre amp vd Fender gebruiken, vandaar de 4CM aansluiting! Ik speel in een coverband met uiteenlopende genres en ik vraag me af of ik (mijn amp op clean) zonder beperking de amp sims vd GT-8 kan gebruiken. Heb de GT-8 nog maar pas en dus nog nt veel kunnen uitproberen!
Ik had begrepen dat je via de 4CM altijd je pre amp v je amp gebruikt. Als je dan een amp sims vd GT-8 gebruikt...zet je dan geen 2 pre amps na elkaar?

r0etie
19 februari 2007, 21:00
Seen it, been there, done that............... :satisfie:

D.m.v. de 4CM zet je het voorversterkerdeel van je Fender in de loop van de Boss GT-8. Als je de loop uitschakelt, en een van de preamps van je Boss inschakelt, heb je het geluid van alleen de Boss over de eindversterker van je Fender. Als je de loop van je Boss inschakelt, en de preamps van je Boss uitschakelt, heb je de effecten van je Boss, en gehele Fender als geluid. Voordeel van deze aansluitmethode is dus dat je alles kunt gebruiken van je Boss, maar ook alles van je Fender. Ook is een voordeel dat je de loop van de Boss overal in de effectenketen kunt programmeren per patch. Dus kun je bepaalde effecten voor je Fender zetten, en bepaalde effecten tussen de voor- en eindversterker van je Fender. Let echter wel goed op dat je alle gainlevels per effect, en op de preamp van je Fender i.s.m. de levels van de loop gelijk houdt. (VU meter in je Boss) Anders krijg je ongewenste dingen te horen. Het uiteindelijke geluidsniveau regel je dan met het kleine zwarte knopje achter op je Boss.

Check ook; www.bossgtcentral.com , daar is nog veel meer nuttige info te vinden. En oja, lees de onofficiële handleiding van Barry Pearce. (ook op die site te vinden) Die is eigenlijk geschreven met de GT-3 in gedachten, maar je hebt er ook heel veel aan als je de GT-8 gebruikt.

Paul.