PDA

View Full Version : Pink Floyd "Echoes" live in Pompei



Wouter J
19 februari 2007, 17:44
http://www.youtube.com/watch?v=uLJ_QVfT_wM

Kippevel gewoon. Vooral als die groove begint and Gilmour zijn strat laat scheuren, wat een geluid.

E-J
19 februari 2007, 17:52
Da's nou pas echte muziek ;)

De 2006 versie vind ik ook niet verkeerd...

http://www.youtube.com/watch?v=CSgnDRxPS5A

Bij lange niet dezelfde kwaliteit alleen.... Ik heb een (officieuse) live cd van Gilmour, waarop ook Echoes staat (naast 22 andere nummers!) en damn... geweldig! Lekkere jam tussen Wright en Gilmour...

vulvasonic
20 februari 2007, 00:08
Ik heb de video nog van Live at Pompeď. In mijn optiek toch echt de beste periode van Floyd. Schitterend!

Wouter J
20 februari 2007, 01:43
Ik heb de video nog van Live at Pompeď. In mijn optiek toch echt de beste periode van Floyd. Schitterend!

Er zijn zoveel mesnen die beweren dat Pink Floyd Stierf toen Syd Barrett vertrok maar afgegaan van wat ze in "Live at Pompei" deden denk ik eerder dat de band juist tot leven kwam na Barrett's vertrek.

almarvk
20 februari 2007, 09:27
De dvd kan je vaak voor een paar euri scoren bij een platenzaak.

Mitch
24 februari 2007, 20:28
Er zijn zoveel mesnen die beweren dat Pink Floyd Stierf toen Syd Barrett vertrok maar afgegaan van wat ze in "Live at Pompei" deden denk ik eerder dat de band juist tot leven kwam na Barrett's vertrek.

Ja, da's echt gezeik van puristen. Alleen met Barrett waren ze vernieuwend, ja ja... juist toen ze de balans vonden tussen experimentele en toegankelijke muziek maakten ze goede albums. Dus vooral vanaf Atom Heart Mother tot en met Wish You Were Here.

Echoes is misschien wel het best gelukte knip-en-plaknummer ooit :hippie:

nielsduursma
24 februari 2007, 20:38
Het mooiste gedeelde van Echoes vind ik nog wel (op de "albumversie" dan) het stuk na het "gekke-geluidjes-gedeelte", met dat orgel en die gitaar die naar een hele mooi climax werken.

E-J
25 februari 2007, 14:00
...het "gekke-geluidjes-gedeelte",...

Da's een gitaar, Fuzzface,wahwah, en delay, en van die wahwah heeft 'ie de input en output omgedraaid ;) Als hij dan met de volumeknop/toonknoppen speelt, krijg je dat 'zeemeeuwen'geluid. Fantastisch nummer...zou ik wel nog eens live willen spelen.