PDA

View Full Version : metal sound



happynjitram
19 februari 2007, 14:57
Oke dit is dus mijn eerste post op gitaarnet, en ik hoop dat jullie me een beetje zouden kunnen helpen.

Ik luister vele soorten muziek, ik kan enorm genieten van blues, jazz, top 40 muziek, classic rock, maar als het om gitaarspelen gaat speel ik het liefst metal. en vooral trash metal trekt mij aan. ik ben begonnen met een gibson sg imitatie maar heb tegenwoordig een giger ibanez iceman. een hele fijne gitaar naar mijn mening. en ik heb een Marshall MG 100 DFX als versterker.

Ik ken mijn toonladders en mijn power chords, en nummers al enter sandman en sad but true kan ik foutloos spelen, en sweet child of mine kan ik nu ook bijna helemaal... op dat niveau zit ik dus een beetje, maar ik heb het gevoel dat ik iets mis in mijn geluid.Ik snap ook wel dat ik veel duurdere gear moet hebben wil ik het geluid krijgen van die hele grote bands, maar hebben jullie misschien suggesties om mijn geluid voller en aggresiever te krijgen door bijvoorbeeld bepaalde pedaaltjes?

En weten jullie misschien bepaalde nummers(niet te moeilijk natuurlijk) waar technieken inzitten waarmee ik mijn sound uitgebreider kan maken, dus bijvoorbeeld veel gebruikte akoorden in metal anders dan de power chords etc.

Alvast bedankt,

Martijn

Dekkz0r
19 februari 2007, 15:19
Voor zulk soort gelegenheden hem je de Boss Metal Zone MT-02, heb deze zelf ook. Als ik met m'n distortion pedaaltje (ook van boss) net zo'n scheurgeluid wil moet m'n volume 3 volumes hoger. Deze zijn echt oke. en meestal voor zo'n 50 eutjes af te halen op Marktplaats

GuitarMaster
19 februari 2007, 15:28
Denk niet dat een Metalzone gaat doen wat je wilt, je kan beter kijken naar bijvoorbeeld een zoom tri-metal. Misschien is het zelfs een beter idee om nog even door te sparen, je versterker te verkopen en een buizenamp te kopen.

AART
19 februari 2007, 15:30
Voor zulk soort gelegenheden hem je de Boss Metal Zone MT-02, heb deze zelf ook. Als ik met m'n distortion pedaaltje (ook van boss) net zo'n scheurgeluid wil moet m'n volume 3 volumes hoger. Deze zijn echt oke. en meestal voor zo'n 50 eutjes af te halen op Marktplaats


Mwah, nee, ik zou van de MT 2 afblijven.

Je hebt ook geen pedaaltjes nodig voor metal. Pedaaltjes scheuren niet lekker voor metal. Je moet een versterker hebb en die van zichzelf een lekker metalsound heeft.

Die marshall is nou niet de meest geweldige versterker.

Je gitaar is wel prima, dat ding kan jaren mee.
Ik zou eens kijken of een Randall RG75 of RH 100 beter klinkt voor je. Zelfde prijsklasse maar stuk betere sound.

Dekkz0r
19 februari 2007, 15:33
tsja, ik speel dan ook geen metal he :)

Voor mijn "soort" muziek (lees: muse, hobbastank,lostprophets) is dit pedaaltje wel geschikt overigens.... atthans, dat is wat ik hoor....

happynjitram
19 februari 2007, 15:33
ja een betere versterker komt er zowiezo nog een keer, maar daar heb ik op dit moment gewoon niet het geld voor, en daarom zoek ik dus naar een snelle oplossing door bijvoorbeeld pedaaltjes. iig al bedankt voor jullie suggesties, ik zal er even naar kijken. trouwens iemand nog suggesties voor het verrijken van mijn gitaarspel?

almarvk
19 februari 2007, 15:37
Voor mijn "soort" muziek (lees: muse, hobbastank,lostprophets) is dit pedaaltje wel geschikt overigens.... atthans, dat is wat ik hoor....

Dan hoor je toch echt de verkeerde dingen...

Dekkz0r
19 februari 2007, 15:40
Dan hoor je toch echt de verkeerde dingen...

of ik heb een kutgitaar (jawel! :))

maar goed, zou een Distortion pedaaltje hier beter op z'n plek zijn dan?

[de reden overigens dat ik met deze metal zone speel is dat mijn volumeknop van m'n goedkope ibanez versterkertje op volume 1 kan blijven staan om toch een " scheur" geluid te hebben, trap ik met deze lage volume mijn distortion in haal ik nog niet eens het geluid dat nirvana acoustisch produceerd]

a darker shade of grey
19 februari 2007, 15:43
EMG elementen! Een 81 of 85 bij de bridge, en een 60 in de neck en je kunt scheuren als nieuw! Die gitaar is prima, versterker kan ermee door.

happynjitram
19 februari 2007, 15:46
hoeveel zou ik dan kwijtzijn voor de emg's?? ja ik kan ook wel sparen voor een erg goede versterker, maar dan moet ik mijn idee om een dure dean te kopen laten vallen.....

almarvk
19 februari 2007, 15:54
Spaar dan door voor een Peavey 5150 combo. Die kan je al kopen tweedehands voor ongeveer 550 t/m 650 euro.

GuitarMaster
19 februari 2007, 15:54
Emg's ben je zo weer >200 euro voor kwijt, en dan denk ik dat je echt nog niet het geluid hebt wat je wilt. Ga gewoon voor die betere versterker.

happynjitram
19 februari 2007, 16:14
ok bedankt voor de suggesties, dan wordt het denk ik toch een betere versterker. en daarna kan ik nog altijd aan die elementen beginnen.

hebben jullie toevallig bepaalde sites die of bepaalde nummers die me kunnen helpen bij me spel?? alvast bedankt.

ooh en mijn laaste vraag, een custom esp laten maken.....hoeveel zou dat kosten, als ik er ook mijn eigen artwork op zou laten zetten??

almarvk
19 februari 2007, 16:24
Een custom ESP zat (dacht ik) bij een beginprijs van 3000 dollar...Beetje duur dus...

Kijk voor speeltechnieken verder op het forum.

hendrix_appendix
19 februari 2007, 16:38
Metal, en vooral slaggitaar staat of valt nogal met de snelheid en strakheid van je palm-mutes, als je dat snel en goed kan (gewoon veel oefenen) zonder te overspannen en dat ook nog eens snel af kan wisselen met ongemute slagen dan ben je al een heel eind. Verder is het gewoon relaxt om in de metal snel toonladder-achtige dingetjes te spelen met veel bends en vibrato. Echt aan toonladders hoef je je ook niet te houden omdat veel (trash)metal toch gewoon gebruikt wat lekker gemeen klinkt. Verder is een goede manier gewoon zoals jij doet nummers van Metallica/Slayer/Trivium

Respectievelijk "Dyers Eve/Master of Puppets", "Raining Blood", en "If I Could Collapse the Masses" hebben mij erg geholpen met bovengenoemde vaardigheden.

Gitaro
19 februari 2007, 16:54
Volgens mij heb je geen betere/andere gear nodig, je moet gewoon meer kilometers maken. Als ik mijn spel van nu vergelijk met een jaar geleden merk ik dat ik veel strakker speel enzo, het klinkt veel meer metal. Uit een Marshall MG en een gitaar met humbuckers kan je 100% zeker een geschikte metaltone krijgen.

Welke nummers je moet spelen... ja de nummers die je vet vindt. Van Hit the Lights tot Battery en weer terug via Angel of Death, Seasons in the Abyss en Altar of Sacrifice?

En het is thrash

Edit: als je wat minder doorsnee metal wil, en hier heb ik het over akkoorden, aparte melodieën en time signatures, noem het maar op, moet je de band Opeth eens checken.

happynjitram
19 februari 2007, 17:10
master of puppets ken ik voor zo'n 75% spelen alleen aan dyers eve durfde ik eigenlijk nog niet te beginnen. maar die ga ik is proberen morgen.

ik vind mijn palm mute zelf meer dan redelijk, ookal kan het natuurlijk altijd beter, maar dat is gewoon een kwestie van meer uren maken.

ik zal ook eens wat van trivium opzoeken, ik vond hun nieuwe album meer dan oke :satisfie:

Gitaro
19 februari 2007, 17:13
Zoek dan liever wat Testament, Sodom, Annihilator, Nuclear Assault of Anthrax op... thrash moet met ballen, niet met scheermesjes in je pols

happynjitram
19 februari 2007, 17:26
Dat lijkt me een kwestie van smaak gitaro, ik vond hun eerste 2 albums ook een beetje overdreven qua vocals, maar hun gitaarspel is meer dan ok. vooral de zanger laat zien dat er leven is na james hetfield en dave mustaine. en in hun optredens van het laaste jaar en op hun nieuwe cd laten ze toch zien dat ze het zeker in zich hebben om de fakkel over te nemen. misschien mag je hun muziek niet, maar ze hebben zeker skills en ballen.

on-topic: ik zal ook morgen even kijken naar jouw suggesties, ik ben benieuwd.

Hector_Tsolodimos
19 februari 2007, 17:31
hebben jullie misschien suggesties om mijn geluid voller en aggresiever te krijgen door bijvoorbeeld bepaalde pedaaltjes?
ik raad je aan om wat buizen versterkers te testten..
en verder, die drive's in die Marshall's zijn ook je van het.. dus een leuk pedaal is ook wel nodig..
succes ermee

hendrix_appendix
20 februari 2007, 13:01
Zoek dan liever wat Testament, Sodom, Annihilator, Nuclear Assault of Anthrax op... thrash moet met ballen, niet met scheermesjes in je pols

Gaaaaaaaaaaaap.....

Neals
20 februari 2007, 23:53
@ Gitaro: en bedankt voor een signature quote :)

Maar voor een metalsound zijn JUIST de palm-mutes belangrijk. Zorg ervoor dat die er EN lekker inzitten, en lekker uit je gear komen. Hoe je dit bereikt? Simpel, door veel te experimenteren met je equalizer, in de muziekzaak andere amps te proberen, etc. etc.

Nu het slechte nieuws: Een lekkere tone zoeken is iets waar je jaren mee bezig bent ;)

AgileGhost
21 februari 2007, 00:04
overstappen op 0.11 snaren, kost je niets. Chuggachugga!

LP_CL
21 februari 2007, 00:29
overstappen op 0.11 snaren, kost je niets. Chuggachugga!
kost je een setup 8-)

happynjitram
21 februari 2007, 18:58
ja er zijn nog zoveel dingen waarmee ik mijn spel kan verbeteren. en als het om gear gaat wordt dat in de eerste plaats een nieuwe versterker. maar dan wil ik het wel in een keer goed doen, niet dat ik over 5 jaar dan weer een nieuwe wil. ik ga ervoor sparen iig.

AgileGhost
21 februari 2007, 19:40
kost je een setup 8-)

Ach, alleen als je geen vaste brug hebt... mietjes dus!

wizzie1982
22 februari 2007, 01:14
ok bedankt voor de suggesties, dan wordt het denk ik toch een betere versterker. en daarna kan ik nog altijd aan die elementen beginnen.

hebben jullie toevallig bepaalde sites die of bepaalde nummers die me kunnen helpen bij me spel?? alvast bedankt.

ooh en mijn laaste vraag, een custom esp laten maken.....hoeveel zou dat kosten, als ik er ook mijn eigen artwork op zou laten zetten??

je kan ook met je eigen gitaar naar een airbrusher gaan... ik heb ooit eens een les paul nagemaakt en die heb ik laten airbrushen door een airbrusher... kostte me 250 euro en hij ziet er prachtig uit!! is een stuk goedkoper dan een esp laten maken ;)

happynjitram
22 februari 2007, 12:34
kan je misschien een foto laten zien van je gitaar :satisfie: ?

Luke-wannabe
22 februari 2007, 12:38
Chuggachugga!
Wat betekent dat? :p

AgileGhost
22 februari 2007, 19:34
Wat betekent dat? :p

Dat is een totaal mislukte manier om een metal-palm mute geluid op te schrijven :)

Jan-Willem
22 februari 2007, 20:09
ja er zijn nog zoveel dingen waarmee ik mijn spel kan verbeteren. en als het om gear gaat wordt dat in de eerste plaats een nieuwe versterker. maar dan wil ik het wel in een keer goed doen, niet dat ik over 5 jaar dan weer een nieuwe wil. ik ga ervoor sparen iig.

Als je het in 1x goed wilt doen dan zul je alles moeten testen wat los en vast zit en je niet blijven blind staren op 1 versterker en mocht je nog een pedaaltje aan willen schaffen, dan geld daar precies het zelfde voor maar ik kan je zeker aan raden om de Metalzone links te laten liggen.

Zelf speel ik op het moment met MRX dimebag distortion over een Marchall Valvestate vs 232 en dat klinkt best ok :satisfie:

ijzerbroot1
22 februari 2007, 22:08
nothing beats a valve amp at boiling point...................

robert-gitarist
23 februari 2007, 14:24
Zo eens even het topic door gelezen.
Topicstarter,begin niet aan pedalen!Ik heb een poosje een Marshall JCM900 buizentop gehad.Nooit dé scheur uit kunnen halen voor metal.Ik heb toen uiteindelijk echt een shitload aan pedalen gehad.Boss DS-1,Boss HM-2,Boss MT-2,Line6 Uber Metal,multicrap effecten, etc etc.Erg veel maar nooit het geluid uit gekregen.De Line6 Uber Metal vond ik toch wel een goed pedaal.Die had tenminste ballen en kon je prima instellen+de scheur was wel okee(standje Insane althans).Maar toch niet echt geweldig.Uiteindelijk heb ik de hele zooi verkocht/geruild.Maandje later heb ik een Randall top gekocht en woow,dat is dé versterker voor mij.Uiteraad is dit persoonlijk hoor.Maar goed,wat ik je even wil aangeven is dat een tijdelijke oplossing(in jou geval dan,een pedaal aanschaffen) gewoon zinloos is.Na een tijdje ga je je eraan ergeren etc en kom je toch bij het punt dat je een betere versterker nodig hebt.Het geld dat je uitgeeft voor een pedaal kun je beter opzij leggen en mee veder sparen voor een beter versterker.Ik weet niet wat je maximum budget is voor een versterker maar ik zal toch eens kijken na een Randall.Die dingen kosten niet zoveel en zijn echt super veelzijdig.Elementen vervangen heeft ook vrij weinig zin.Zolang je geen goeie versterker hebt,komen de elementen ook niet goed tot hun recht.

happynjitram
24 februari 2007, 01:19
bedankt voor jullie reacties!

is dit toevallig wat??

Randall Half Stack:
- Randall Titan amp
- Randall 4x12 Speakerkast

of kan ik dan beter doorsparen voor zoiets:

Randall Full-stack:
- Cyclone top
- (2) Crate Vintage 30 Equipped 4x12


als ik ergens geen verstand van heb dan zijn het wel versterkers. Ik moet ze echt aan het werk horen om ze in hun waarde te schatten. Toen ik de marshall die ik nu heb 2dehands ging ophalen vond ik hem erg lekker klinken, vooral in vergelijking met wat ik daarvoor had. alleen het geluid gaat me vervelen, het scheurt niet. ik kan in ieder geval mijn marshall wel verkopen voor zo'n 200/250 euro. maar liever ga ik niet hoger als 1000 euro, maar wil toch wel een kastje waar ik dit keer niet zo snel op raak uitgekeken

marter544
24 februari 2007, 10:39
Ik denk dat het allebij nogal overkill is.. Een full stack heb je echt niet nodig, het staat wel, maar verder heb je er niks aan! Ik zie wel net dit op marktplaats:
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/77699512-randall-full-stack-rh-100.html?return=eJwVylEOgyAMgOG7mOibIorRYcyiN%2BmU TAIigbo5l9198NJ%2Bf1rglH8lL3vP6a3jiRfg5rVfES0nRO1W mGIDp9BqAPSF0WQ7LilULkwujUd3bMKgMOQlnEfhVFj5A3y8Py UCODK3rClW3PT91APNFj%2FgntYjTetJhzG2VRdZRbImEgMvaS PPwKqpGGOxPqFY29IyPE%2FqHcqBWUDrkLuX8TezA0363x%2Fo UEQ%2B&df=1&fta=eNpNkUFuAyEMRe%2FCImvbGAxGOUuENFU1Km2iTJukjXL3 AjOkXfphf%2F63s3q9LxrUfJ3L4ZLLYtKiwmpuZY%2B7adl%2F HhVTQRUKqVB9cql86s98SuWm5IiZU%2FlWFkGg9HbVc%2F6Yci npuMxKu9Mem2IVPOXXF5PmqraoVTNP9ausKHqfFVL3IIxCADLa GpLgnQ%2B2IRrIx%2BiQGrL%2FEFAf5D8ULEFDbkU%2BhIgs2J Dfulzg6FyXl4EsI1rfUBgIwQbXteKGIAhTjN3qsE%2FiHa1ecf gHtOjWURwBADwQrX1bgupfOFrujAfjSN6t7JkhVklxnW0hvEgE B8Gkx6JRzXu%2BHdq264KnvkdSk6%2FtDKDGbPXlWT9%2BAR%2 Bugew%3D#photo

Miss intressant voor iemand? Ik zou eens naar de RH100 G2 ofzo uitkijken op marktplaats.

Edit: Ik zie net dat jij dezelfde ads bedoelde. Ik moet zeggen, het is wel erg goedkoop! De cyclone is full-tube dacht ik, dus ik zou die eens gaan checken. Kun je gelijk één zo'n 4*12 weer op marktplaats zetten.

happynjitram
24 februari 2007, 13:12
voor hoeveel gaat zo'n 4*12 meestal weg? Want ik heb op dit moment geen 800 euro, en het is waarschijnlijk zonde om een van die andere Randalls te kopen? heeft iemand ervaring met die rh100 of titan van Randall?

marter544
24 februari 2007, 13:20
De Titan ken ik niet, maar ik heb zelf een RG75, en speel regelmatig over een RH200, en die klinken beide gewoon goed. De speaker in de RG75 combo is wat minder, heeft ontzettend veel laag, maar het klinkt nog steeds gewoon erg goed (helemaal voor het geld). Tis echt een strakke metal sound die eruit komt. De wat oudere hardrock komt er ook heel prima uit. En het clean klinkt ook mooi, en blijft ook gewoon clean op hogere volumes. Der zit ook een clean boost op maar die gebruik je praktisch niet. Verder zou je eens aan Robert-Gitarist moeten vragen, hij speelt dacht ik ook over randalls.

happynjitram
24 februari 2007, 13:25
ik zal hem even een pm sturen, bedankt voor je hulp 8-)

robert-gitarist
24 februari 2007, 13:27
Yeah mate :cooler:
Ik heb ook een RG75 combo en een RH100 head+Marshall cab.Ik vind beide versterkers heel erg goed.Als je metal speelt,is het absoluut een aanrader.Zeker voor het geld ook.En tweedehands helemaal.Hoewel sommigen bijna de nieuwprijs er voor vragen.meer dan krankzinnig maar goed.Ik zweer bij Randall.Helemaal mijn sound.Ik hou namelijk wel van aardig wat laag in het geluid maar die Randall's hebben gewoon bass over.Gain idem maar wat ik zo idiaal vind is dat ze zo veelzijdig zijn.Ik speel er zware stukken mee zoals Soulfly,Hatebreed,Chimaira etc maar ook oude dingen van Metallica,Slayer etc maar ook lekkere riffs zoals AC/DC etc en cleane stukken.Ik vind het echt zo jammer dat ik nu geen geld heb want anders had ik meteen die Titan of Cyclone gekocht erbij+2 cabs.Ik zoek namelijk nog 2 cabs :D

Het geld waar de cabs meestal voor weg gaan is verschillend.Het gemiddelde zit ongeveer rond de 200 á 250 euro.Nieuw zijn die kasten ook niet zo gek duur maar ze zijn wel erg goed.Mijn Marshall kast gaat over een tijdje weg waarschijnlijk en komt wel een Randall kast bij :) Niet odmat het dan matcht maar vind het geluid zeer okee en heb voorlopig geen geld voor een Bogner cab helaas.Maar goed 400 euro is een buitenkansje,cabs kosten zeg maar tweedehands al 200 euro,en dan nog eens een top..die heb je bijna gratis haha ;)

happynjitram
24 februari 2007, 13:34
haha ik had je al gepmd, maar je was er snel bij haha.
zal ik dan voor de 100 gaan, of 50 meer betalen voor de titan half stack? het is dezelfde verkoper dus ik kan ze zowiezo even testen :speed:

robert-gitarist
24 februari 2007, 13:38
Had net een terug gestuurd ;)
Je kunt ze inderdaad even testen.Zet ze eens naast mekaar en oordeel zelf.De beste keuring is dat ;)

happynjitram
24 februari 2007, 13:52
ok :cooler:

mijn Marshall MG 100 DFX staat op marktplaats (anyone :roll: )

robert-gitarist
24 februari 2007, 14:00
Marshall MG...
Euh neuh :P ;)

Succes met de verkoop.Wel leuke versterkers om mee te beginnen trouwens.
Zet hem anders ook ff in je signature ;)

glacius
24 februari 2007, 15:48
ik heb een Marshall MG 100 DFX als versterker.



verkopen dat ding en een buizenbak aanschaffen
een marshall jcm 900 o.i.d.

happynjitram
24 februari 2007, 16:05
Haha ben ik al mee bezig Glacius ;)

glacius
24 februari 2007, 16:12
Haha ben ik al mee bezig Glacius ;)

goed bezig !!

een lekker pickupje werkt ook wel in je voordeel.. ik heb zelf vandaag een seymour duncan tb6 in mijn epiphone gedaan om te testen .. maar jezus wat een enorme sound !

ok ok een witte humbucker is lelijk in deze situatie


http://img92.imageshack.us/img92/9877/pict1169lr3.jpg (http://imageshack.us)

happynjitram
24 februari 2007, 16:35
haha, het matched inderdaad niet zo :satisfie: maar looks komen op de 2de plaats niet? :P

nieuw pick upje komt er pas als ik een versterker heb waar ik het verschil ook duidelijk op hoor..

glacius
24 februari 2007, 16:40
haha, het matched inderdaad niet zo :satisfie: maar looks komen op de 2de plaats niet? :P

nieuw pick upje komt er pas als ik een versterker heb waar ik het verschil ook duidelijk op hoor..

*spam mode on* kijk in mijn sig !! *spam mode off*

happynjitram
24 februari 2007, 17:22
Als je me wat recencies en prijzen wilt pm'men wil ik er wel even over nadenken :satisfie:

glacius
24 februari 2007, 17:29
je hebt pm

happynjitram
24 februari 2007, 17:40
je hebt er eentje terug

glacius
24 februari 2007, 17:43
kom op het gitaarnet festival en je zult horen hoe deze witte TB6 klinkt
want ik zit er sterk aan te denken om de epiphone mee te nemen ..

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=81566

happynjitram
24 februari 2007, 17:59
ok klinkt gezellig!

glacius
24 februari 2007, 18:06
ok klinkt gezellig!


voeg jezelf toe aan de lijst

happynjitram
24 februari 2007, 19:27
OK!!! ik heb een bod van 250 euro voor mijn Marshall gekregen. En heb net een bod uitgebracht op de Randall full stack. :rockon:

robert-gitarist
24 februari 2007, 19:33
denk niet dat hij ze weg doet voor 350.400 is al extreem goedkoop ;)

happynjitram
24 februari 2007, 19:35
Ik kan het altijd proberen 8-) ik heb ook een mailtje gestuurd, en dan krijg ik er waarschijnlijk een terug dat hij het te weinig vind, maar je weet maar nooit :cooler:

Altijd lager beginnen!!

robert-gitarist
24 februari 2007, 19:41
Das waar,ben ik het helemaal mee eens :) Maar ik in sommige gevallen werkt het niet echt maar inderdaad,altijd proberen.Laat ff weten of het is gelukt enzo ;)

happynjitram
24 februari 2007, 22:31
Ik heb nu een bod gekregen van 275 euro voor mijn marshall versterker. Dat is meer dan ik er voor heb betaald :p van de verkoper heb ik helaas nog niks gehoord, ik bel hem morgen wel even. Ik hoop dat ik met die Randall dan wel lekker kan scheuren, en dat er niks mis is met de speakers of top na al dat misbruik van di-rect en anouk :nervous: ach, en anders kan ik het altijd nog verkopen met 50/100 euro winst. :p

Lennert
25 februari 2007, 00:03
Ik kan je nu al vertellen dat er geen speakers in die cabs zitten, kijk maar eens goed naar de foto's.. Ik heb die man aan de telefoon gehad, ik wilde graag alleen een top kopen omdat ik niet graag betaal voor afgeragde lege kasten waar ik toch geen ruimte voor heb. Maar dat kon niet.
Dus als je die full stack koopt heb je nog 8 speakers nodig om hem als zodanig te kunnen gebruiken.

Ik koop liever een nieuwe randall top voor 420€ dan die full stack iig.. ;)

Edit:
Hoo sorry, het is een andere advertentie van de zelfde kerel waar je het over hebt. Voor zover ik kan zien zitten daar wel speakers in. Die complete muur waar hij laatst mee adverteerde was wel leeg iig..

Hmmz erg aantrekkelijk dat ding, ook voor mij, als ik m kon ophalen had ik de 400 ervoor geboden en de kasten op zolder gezet.. maar als puntje bij paaltje komt zou ik er erg weinig mee opschieten.

Succes ermee! En bel hem inderdaad op, dat werkt n stuk sneller..

Edit 2: Ik zou niet teveel hoop koesteren trouwens, MP is niet de enige plaats waar hij adverteert, bovendien is het verkopen van die zooi zijn baan, grote kans dus dat die stack allang weg is.