PDA

View Full Version : Kent iemand het merk Vincent Tatay?



mickeymuppie
19 februari 2007, 10:30
Ik ben net begonnen op een hele goedkope gitaar om het te leren. Deze laat echter op wat gelijmde plekken los en is niet echt stevig. Ik kan nu een 2e hands Vincent Tatay kopen. Heeft iemand hier weleens van gehoord?

Don Capo
19 februari 2007, 10:55
Ik heb er nog nooit van gehoord, weat speuren op internet leverde ook vrij weinig op al denk ik wel dat het een kwalitatieve gitaar is. De informatie die ik kon vinden (harmony central en gitarist.nl) maakte wel duidelijk dat het geen Bart Smiot gitaar is.

Heb je er zelf al op gespeeld, en hoeveel moet ze kosten?

fandango
19 februari 2007, 18:56
Op de volgende site worden er verschillende reviews gegeven over de Vincente Tatay gitaren. Ze schijnen een hele mooi warme klank te hebben en handgemaakt te zijn van goede houtsoorten en gebouwd omstreeks 1960.
Het lijkt mij een goeie gitaar.
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Tatay/Unknown/10/1

guitartub
19 februari 2007, 19:33
Voluit: Vicente Tatay Tomas
Al een wat ouder merk met een goede naam. Deze gitaren hebben een goede klank en zijn ook best een aanrader.

fandango
20 februari 2007, 08:19
klopt ja het is Vicente ipv Vincente.

Vicente Tatay was a guitar maker in Valencia. Vicente established his workshop in 1889. It was like most workshops of the era with the father teaching and supervising his sons so that some day they could take over the family business. The family business soon began to grow, and they had to hire extra help to meet the demand. They slowly began to look for ways to increase their production by mechanizing some aspects of building. Thus, slowly but surely their workshop was transformed into a factory. The firm Vicente Tatay founded has grown into a major factory producing some 40,000 instruments a year. Vicente Tatay retired in 1942, and the firm was taken over by his sons José and Vicente Tatay Tomás who formed a company Hijos de Vicente Tata

mickeymuppie
20 februari 2007, 09:17
Ik heb er op gespeeld en vond hem fijn spelen maar heb nog zo weinig ervaring dat ik dat toch lastig vond om puur daarop af te gaan. Maar met jullie commentaar en de prijs van 90 euro denk ik dat ik het gewoon moet doen.
Heel erg bedankt!

GunMetalBlue
20 februari 2007, 10:34
En jij denkt dat je er zo makkelijk vanaf komt? :D



FOTOOOOOOOOOOOO'S! :rockon: