PDA

View Full Version : House of the Rising Sun



Br@mbo
31 december 2002, 12:10
Hallo ,
ik ben dus een beginner en ben begonnen aan het liedje House of the Rising Sun ( van the Animals ) djeez , die is niet simpel. 'k Ken nu de 5 akkoorden afzonderlijk maar het wisselen lukt echt niet , heeft iemand een tip ?

Eneuh , ik speel zonder plectrum , hoe sla ik de noten het best aan ? ( Tirando, Vallende Wisselslag , Met de duim , .... )

M'n vingers (linkerhand ) doen enorm veel pijn , 'k kan niets meer aanraken bijna :razz: Bestaan hier ook tips voor ?

Sorry voor m'n vragen-vloed , maar iedereen is zo begonnen , niet ?

BvD , Bram

Jesus_etc.
31 december 2002, 12:27
Speel je dat nummer net als het origineel? Je kan beter beginnen met het aanslaan van hele akkoorden, is een stuk makkelijker!

Arbz
31 december 2002, 14:56
Vallende wisselslag aanslaan kan niet met deze arpeggio's - je bedoelt de vallende aanslag (ipv wisselslag) = appoyando.

De algemene regel is: alleen de melodielijn appoyando spelen - bijnootjes etc tirando.

Dit nummer zou ik aanslaan: eerste 2 of 3 snaren met mn duim, die zeg maar 2 (of3 keer) vallend aanslaat, de laatste 3 snaren met je vingers (i, m, a).

Vergt in het begin wat oefening om het soepel te krijgen - als je later ooit wat nummers van Villa-lobos wilt spelen ofzo komt het nog goed van pas :wink:

dirkw83
2 januari 2003, 08:54
ten eerste, dat nummer is NIET moeilijk. Jij bent gewoon een überbeginner :wink:

Serieus, als je een jaartje speelt krijg je wel door dat het een makkelijk nummer is. Het picken kan ietwat snel gaan in het begin maar zoals hierboven gezegd: zorg eerst dat je de akkoorden goed kent en ga daarna pas picken. Ik speel ook zonder plectrum en dat gaat zeer goed; kwestie van gewoon krachtig picken. Welke methode je gebruikt moet je zelf weten. Ik gebruik mijn duim, middelvinger en wijsvinger (duim voor bas, wijsvinger en middelvinger variëren wat) maar sommigen gebruiken daarnaast ook nog een pink.

Br@mbo