PDA

View Full Version : Nieuwe band, wat vinden jullie ervan?



Herman
18 februari 2007, 21:36
Hey,

Sinds kort zit ik dus in een band, we hebben nu 3x gerepeteerd en ik vind het echt super. Het enige wat we nog moeten hebben is een zanger, maar zolang we die niet hebben zal ik waarschijnlijk zingen. Nu hebben we vorige week (2e repetitie) en gisteren (3e repetitie) eens wat opgenomen, ik weet het, slechte kwalitiet (tis met een camera'tje opgenomen) maar wat vinden jullie er nou van voor een beginnend bandje. De nummers die we opgenomen zijn hier (www.myspace.com/thejackdawsrock) te vinden.

Ik weet dat er af en toe nog foutjes gespeeld worden, maar wat denken jullie, gevalletje "er mee ophouden" of toch wel leuk coverbandje (en uiteindelijk willen we eigen nummers gaan maken, "geraamtes" zijn er al).
de 1e twee filmpjes zijn van vorige week, de laatste 2 van deze.
Ik speel nu ongeveer anderhalf jaar (gitaar)
Drummer drumt al een paar jaartjes(+/- 4?), en bassiste ook al een toch aantal jaar (6/7)..

Opbouwende kritiek aub? :)

En btw, onze "setlist" is nu:

The Raconteurs - Steady As She Goes
Franz Ferdinand - Take Me Out
Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Fransico
Arctic Monkeys - A Certain Romance
Dandy Warhols - Bohemian Like You
The Strokes - Last Night
Red Hot Chili Peppers - Parallel Universe (gaat er mssn uit)
Muse - Escape
Jet - Are You Gonna Be My Girl
Blur - Song 2

Hebben jullie nog ideeën voor uitbreiding? (rock, metname Britpop)
Zelf dachten we nog aan
Razorlight - America
The Strokes - Heart In A Cage
Franz Ferdinand - The Fallen
en nog wel iets waar ik zo niet meer op kom ;) Suggesties zijn welkom..
Alvast bedankt :)

Speulert
18 februari 2007, 22:56
Ik vind et zwaar gaaf,zeker aangezien jullie zo kort bij elkaar zijn.Ik zou best wel eens een betere opname kwa geluid willen horen.De muziek die jullie spelen komt regelrecht uit mijn cd speler dus ik ben misschien bevooroordeeld.

Ohwja speel Plugin baby van MUSE!!!!

succes verder

armageddon
18 februari 2007, 23:46
Jup, Plugin Baby doen!
Of Oh My God van de Kaiser Chiefs.

Klinkt goed hoor :)

Herman
19 februari 2007, 16:55
Bedankt voor de complimenten! :)


Plug in Baby is inderdaad geweldig, een van de eerste dingen die ik moest en zou leren, en nog bijna elke week wle speel :) En onze drummer is voor bijna la het britse werk, alleen is niet zo'n groot muse fan..onze bassist haal ik enigszins over :p Maar ik zal eens voorstellen ipv Escape eventueel Plug In Baby te doen, is toch wel zoveel vetter nog.

Oh My God is idd een tof nummer, drummer is in ieder geval al voor!

We hadden eventueel Chalsea Dagger ook nog in gedachten..
Tips/aanwijzingen zijn nog altijd welkom :)

hidde630
19 februari 2007, 17:22
zonder de muziek te luisteren (ik geloof prima dat jullie covers kunnen spelen) wil ik zeggen dat ik niet op een coverband zit te wachten. Ik zou gelijk beginnen met eigen nummers en niet teveel tijd aan covers besteden.

jaspie
19 februari 2007, 17:52
zonder de muziek te luisteren (ik geloof prima dat jullie covers kunnen spelen) wil ik zeggen dat ik niet op een coverband zit te wachten. Ik zou gelijk beginnen met eigen nummers en niet teveel tijd aan covers besteden.
sorry hoor maar niet iedereen(cker niet ene gitarist die 1,5 jaar speelt) knalt er in ene allerlij nummers uit hoor. Het is allemaal een proces en als je net een bandje heb is het in het begin het beste oefenen met covers.

De filmpjes zijn leuk vind ik, alleen werk een beetje aan je gitaarsound want die klinkt nie super overtuigend. Soms is dit uiteraard overmacht aangezien bigass gear veel geld kost iig:p. Ga zo door zou ik zeggen

ateng
19 februari 2007, 19:54
zonder de muziek te luisteren (ik geloof prima dat jullie covers kunnen spelen) wil ik zeggen dat ik niet op een coverband zit te wachten. Ik zou gelijk beginnen met eigen nummers en niet teveel tijd aan covers besteden.
Jij misschien niet dus laat ze maar lekker covers spelen om bandervaring op te bouwen. Welke cafe-eigenaar of wie dan ook zit op een beginnende band met eigen nummers te wachten?! Geen één toch...

armageddon
19 februari 2007, 20:04
Als je 6 liedjes speelt ofzo waarvan er 4 fantastische covers zijn kan je 3 extreem goede binnenkomers doen, dan vervolgens 2 eigen nummers en dan 1 keiharde afsluiter :D Dat werkt goed!

Chelsea Dagger is denk ik erg makkelijk scoren tegenwoordig ja :)
Tribute - Tenacious D? ;)

Slevin
19 februari 2007, 23:22
De zanger is goed man, tenminste wel bij de Take Me Out Cover :)

edit, alleen niet erg sterk bij het hoog blijkbaar, was iets te voorbarig. mgoed, hij kan tenminste iets zingen :P

Joey Handsome
19 februari 2007, 23:30
Jij misschien niet dus laat ze maar lekker covers spelen om bandervaring op te bouwen. Welke cafe-eigenaar of wie dan ook zit op een beginnende band met eigen nummers te wachten?! Geen één toch...

Toen ik in mijn eerste band zat speelden we ook eigen werk en geen covers. Dan maar geen cafe gig.

Reel Big Fish
20 februari 2007, 00:15
The Ramones - Blitzkrieg Bop, echt een meezinger (café rock dus) :)

vox
20 februari 2007, 00:43
The Ramones - Blitzkrieg Bop, echt een meezinger (café rock dus) :)

inderdaad :o jezus, zat echt te twijfelen van zitten ze te wachten op onze simpele punk inslag die we genomen maar iedereen: hey ho lets go mee te lallen :P en we zongen ook een eigen nummer met een simpel refrein en het ging ook als een ketter..

mensen, het klinkt geweldig..

ruezzz
20 februari 2007, 08:46
Klinkt helemaal niet verkeerd!
Ik zou niet eens een zanger zoeken, dat gaat je prima af en je kunt er nog zeker in groeien. Je hebt een aardig bereik en het past bij deze stijl. Misschien zou je een aantal zanglessen kunnen nemen om techniek te leren/verbeteren.

Paar opmerkingen/tips:
- Drummer en bassiste zijn zeker OK, ze mogen zich alleen wat meer op elkaar focussen om een strakkere bodem te krijgen.
- De gitaarsound mag wel wat vetter.
- Ga NOOIT met zo'n bladmuziekgeval het podium op.

Herman
20 februari 2007, 15:51
Bedankt voor de tips mensen! :)
Gitaarsound toch maar es een beetje aan prutsen dan..hoewel ik daar wel al redelijk tevreden over was.. maar, hier zitten de kenners natuurlijk :)

enne..nog ff een van je punten...dat met die stander ben ik VOLLEDIG met je eens, het ziet er bestwel duf uit :D Alleen ik vond t nog niet zo nodig alle teksten uit mn hoofd te gaan leren, dat doe ik wel als we een optreden in zicht hebben en we nog steeds geen zanger zouden hebben :P
Wederom bedankt voor de tips/complimenten...
En we/ik sta nog steeds open voor tips! :)

Squier4ever
20 februari 2007, 16:03
Jullie sound is idd nog niet zo lekker, vooral de drummer valt me een beetje tegen, weinig origineel. je gitaarsound ben ik ook geen fan van sorry.

Oh my god is idd makkie en een leuk nummer....
somebody told me van the killers is ook leuk, of een nieuw nummer van ze: bones

verder een klassieker als wonderwall, maar die moet je wel echt goed doen.

heart in a cage is btw vrij moeilijk qua timing. wij spelen zelf you only live once, ook erg leuk nummer.

ateng
20 februari 2007, 21:40
Toen ik in mijn eerste band zat speelden we ook eigen werk en geen covers. Dan maar geen cafe gig.
Dan maar weinig gigs.

Joey Handsome
20 februari 2007, 22:29
Dan maar weinig gigs.

Ja, het is maar waar je prioriteiten liggen. Ik kan er weinig voldoening uithalen als ik in een of andere tent andermans werk sta te spelen.

ateng
21 februari 2007, 10:29
Ja, het is maar waar je prioriteiten liggen. Ik kan er weinig voldoening uithalen als ik in een of andere tent andermans werk sta te spelen.
Tja, zo zijn de meeste grote bands begonnen en als beginnende band is meestal de prioriteit toch veel spelen inplaats van alleen maar in een oefenruimte bezig zijn... toch.
Maar ja ieder zo zijn eigen prioriteit ja.

Joey Handsome
21 februari 2007, 13:02
Tja, zo zijn de meeste grote bands begonnen en als beginnende band is meestal de prioriteit toch veel spelen inplaats van alleen maar in een oefenruimte bezig zijn... toch.
Maar ja ieder zo zijn eigen prioriteit ja.

Waarschijnlijk is dat voor velen zo.
Zelf zie ik dit toch totaal anders. Ik vind het nogal naief om er uberhaupt maar over na te denken groot te worden of daar naar te streven. Daar richt ik mijn pijlen helemaal niet op. Ik wil gewoon muziek maken die ik goed vind en ik leuk vind om te spelen. Daarom zie ik het nut van covers totaal niet in. Om het eerlijk te zeggen kan ik ook weinig nummers van anderen spelen. Het interesseert me totaal niet. Ik vind het leuk om te creeeren. Als er dan een repetoire is opgebouwd dan komt het optreden wel.
Zoals ik zei is het dus inderdaad waar je prioriteiten liggen. Jij vind het blijkbaar belangrijk om veel op een podium te staan. Dat stel je boven wat je op dat podium aan het doen bent.
Zo denken wel meer bands erover en daarom zie je ook altijd zoveel van die klote bandjes die de grootste troep voor drie bier uit de speakers staan te persen. Vind ik nogal kansloos, maar dat is mijn ongezouten mening.

Speulert
21 februari 2007, 13:15
Ik wil gewoon muziek maken die ik goed vind en ik leuk vind om te spelen. Daarom zie ik het nut van covers totaal niet in.

Met andere woorden covers zijn kutnummers die niet leuk zijn om te spelen?

Misschien zou je es wat meer covers moeten spelen. zijn namelijk best wel een paar goeie nummers die ook nog eens leuk zijn om te spelen.

Plus et is toch gewoon gaaf als je publiek (hoe klein dan ook) los gaat omdat ze een gouwe ouwe herkennen.

je doet een beetje alsof cover bandjes bestaan uit muzikanten die totaal niet creatief , capabel, en naar eigen zeggen kansloos zijn.


beetje kort door de bocht

Joey Handsome
21 februari 2007, 13:22
Met andere woorden covers zijn kutnummers die niet leuk zijn om te spelen?

Misschien zou je es wat meer covers moeten spelen. zijn namelijk best wel een paar goeie nummers die ook nog eens leuk zijn om te spelen.

Plus et is toch gewoon gaaf als je publiek (hoe klein dan ook) los gaat omdat ze een gouwe ouwe herkennen.

je doet een beetje alsof cover bandjes bestaan uit muzikanten die totaal niet creatief , capabel, en naar eigen zeggen kansloos zijn.


beetje kort door de bocht

Ik denk eerder dat jou interpretatie van wat ik net geschreven heb kort door de bocht is.
Ik zeg niet dat covers kut nummers zijn die niet leuk zijn om te spelen. Ik zeg alleen dat IK het niet leuk vind om covers te spelen. En dat ik het dus kansloos vind en dat ik er zelf ook weinig plezier uit haal als ik een andere band het zie doen. Dat is mijn mening.
Ik zeg ook, het is maar waar je prioriteiten liggen.
Verder geef ik helemaal geen mening over personen die covers spelen. Moeten ze doen als ze dat willen.

Herman
22 februari 2007, 16:20
Opzich is het inderdaad wel zo dat er vrij veel coverbands zijn, maar inderdaad, niet iedereen kan zijn eigen werk schrijven, en vaak is het zonder wat covertjes denk ik ook al wat moeilijker af e toe een optredentje te krijgen. Plus,ik denk ook dat je met in het begin wat cover gebeuren te spelen, je goed op elkaar in kunt spelen en ikzelf vind dit ook al erg leuk om te doen. Maar het is uiteindelijk dus ook wel de bedoeling eigen nummers te schrijven...of het in ieder geval te proberen (De dingen die ik bedenk zijn niet altijd even geschikt voor de band). Maar dan nog, zolang we (of welke band ook) plezier heeft (of dat nu met coveren of eigen werk is) is er denk ik niks aan de hand :)
Eigen werk komt in ons geval denk ik vanzelf. En een covertje erinhouden om het publiek lekker mee te laten doen is nooit weg denk ik.

Ennieweej..
We hebben al een aantal nieuwe nummers weer op het oog, Oh My god van Kaiser Chiefs is inderdaad erg leuk, en misschien is het ook leuk inderdaad iets van The Killers voor te stellen. Ook zag ik nog wel een tof nummer van Wolfmother (White unicorn?) Bedankt voor de tips weer :)

vox
22 februari 2007, 21:53
gewoon lol in hebben...

ateng
23 februari 2007, 01:08
Waarschijnlijk is dat voor velen zo.
Zelf zie ik dit toch totaal anders. Ik vind het nogal naief om er uberhaupt maar over na te denken groot te worden of daar naar te streven. Daar richt ik mijn pijlen helemaal niet op. Ik wil gewoon muziek maken die ik goed vind en ik leuk vind om te spelen. Daarom zie ik het nut van covers totaal niet in. Om het eerlijk te zeggen kan ik ook weinig nummers van anderen spelen. Het interesseert me totaal niet. Ik vind het leuk om te creeeren. Als er dan een repetoire is opgebouwd dan komt het optreden wel.
Zoals ik zei is het dus inderdaad waar je prioriteiten liggen. Jij vind het blijkbaar belangrijk om veel op een podium te staan. Dat stel je boven wat je op dat podium aan het doen bent.
Zo denken wel meer bands erover en daarom zie je ook altijd zoveel van die klote bandjes die de grootste troep voor drie bier uit de speakers staan te persen. Vind ik nogal kansloos, maar dat is mijn ongezouten mening.
Ha ha ha je snapt er ook helemaal niks van hè. Vast zo'n gitarist die weinig optredens heeft maar wel doen alsof ie weet waarover hij het heeft.
Een cover spelen hoeft geen nut te hebben, je speelt het omdat je het mooi vind zoals ik van Hendrix, SRV, Lukather en Van Halen hou speel ik het ook graag. Het is voor mij ook niet belangrijk om veel op podium te staan maar het geeft gewoon een kick waardoor je dus naar meer smacht...toch.

vox
23 februari 2007, 01:38
Ha ha ha je snapt er ook helemaal niks van hè. Vast zo'n gitarist die weinig optredens heeft maar wel doen alsof ie weet waarover hij het heeft.
Een cover spelen hoeft geen nut te hebben, je speelt het omdat je het mooi vind zoals ik van Hendrix, SRV, Lukather en Van Halen hou speel ik het ook graag. Het is voor mij ook niet belangrijk om veel op podium te staan maar het geeft gewoon een kick waardoor je dus naar meer smacht...toch.

dat je het populaire riffje kan spelen die dagelijks uit je mp3 speler schalt of hoort op de radio geeft een bepaalde gevoel..

@ joey, snap het probleem niet helemaal, als een band nou graag covers wil spelen in een tribute of coverband dan kan dat toch? ik zelf vind coveren net zo leuk als eigen materiaal spelen, omdat een bepaald nummer je wat zegt. dat het jou niet intresseert kan, maar laat iemand coveren als hij/zij coveren wil. snap dat het je mening is en respecteer ik, dit is mijn kijk erop.

ateng
23 februari 2007, 11:23
dat je het populaire riffje kan spelen die dagelijks uit je mp3 speler schalt of hoort op de radio geeft een bepaalde gevoel..

@ joey, snap het probleem niet helemaal, als een band nou graag covers wil spelen in een tribute of coverband dan kan dat toch? ik zelf vind coveren net zo leuk als eigen materiaal spelen, omdat een bepaald nummer je wat zegt. dat het jou niet intresseert kan, maar laat iemand coveren als hij/zij coveren wil. snap dat het je mening is en respecteer ik, dit is mijn kijk erop.
Inderdaad, het gaat om het gevoel die je erbij krijgt en dan maakt het niet uit of je eigen werk of covers speelt als je het maar leuk vind om te spelen.
Dat jij het nix aan vind om covers te spelen moet je zelf weten.

vox
24 februari 2007, 23:49
jep... zelfs bestaande bands coveren werk van andere..

tina turner = proud mary
kiss = 2000 man
gilby clarke = dead flowers
guns n' roses = live and let die en wild horses, heartbreak hotel, sail away sweet sister.

om maar ff wat voorbeelden te noemen, dit doen ze ook niet zonder reden..