PDA

View Full Version : draadloos



Valoosj
18 februari 2007, 21:27
hoe zit het bij draadloos en meerdere gitaren?
ik heb geen idee van de ganse setup ook niet.
als je nu niet via je fx loop speelt, dan moet er veronderstel ik een lange kabel van het kastje dat op je head staat naar je effecten bord lopen (de kabel die anders in je gitaar zou zitten)

klopt dit?

en voor meerdere gitaren, heb je dan niets meer nodig dan zo'n 2e kaske om aan je strap te hangen? hoe wissel je dan tss je gitaren?

stel nu voor dat je in een nummer 2 verschillende gitaren gebruikt. werken ze dan allebei of moet je een a/b switch ergens hebben?

Magic Bean
19 februari 2007, 12:48
Als ik wissel van gitaar, dan plug ik mijn zender gewoon over.
2 zenders zou ik niet doen: je kan ze niet tegelijkertijd gebruiken omdat de frequenties dan interfereren en je betaald dubbel voor wat je eigenlijk al hebt.
Als je niet via de effects loop speelt zou ik de wireless receiver op je floorboard monteren, scheelt je een hoop kabel en zo ook kwaliteitsverlies en zooi op het podium.
Samson heeft hier kleine kastjes voor, maar een 19" op je pedalboard monteren gaat ook prima!

Ik weet niet of je verder nog 19" effecten gebruikt?
Anders is het misschien een idee om een looper te gebruiken voor je pedalen...

Valoosj
19 februari 2007, 13:23
19" effecten, wat zijn dat juist? ik heb, als ik juist denk, er zo 1tje. een boss RRV-10 digitale reverb. die staat naast mijn head, en zit in de fx loop.
binnenkort ga ik eens al mijn pedalen testen of ze in de fx loop moeten zitten, of in de gewone serie. delay kun je zo bv best in de loop steken, zodat die na de overdrive zit. dus dat gaat een geknoei worden met kabels. want dan moet een deel van mijn effecten bord in loop, en een ander deel gewoon in de serie na mn gitaar komen.

2 extra kabels, en er liggen er nu al 5 :s

Magic Bean
19 februari 2007, 16:23
Is het dan niet verstandiger om alles in een rack te gooien en te schakelen met een looper?
Is uiteraard een investering, maar het scheelt je veel in signaal en zooi.
Bovendien heb je ook geen last meer van 'tapdansen'...

Valoosj
19 februari 2007, 16:46
tapdansen heb ik geen last van. ik wissel niet constant tss al mijn pedalen.

zo"n looper lost toch het probleem niet op dat mijn delay in de fx loop moet zitten en dus na de overdrive van mn amp, en de wah gewoon tss amp input en mn gitaar

Magic Bean
19 februari 2007, 17:52
Helemaal gelijk, Wah moet altijd tussen gitaar en amp. Maar je pre- en post-gain effecten kunnen dan allemaal bij elkaar, met kleine kabels.
Hierdoor beperk je kabels op het podium en met een looper kan je via midi alles schakelen.
Als je maar weinig pedalen gebruikt, en verder geen 19" apparatuur hebt is het misschien niet handig genoeg om er verder naar te kijken.
Als je in de toekomst verder gaat met rackapparatuur is het misschien iets om te overwegen.

Valoosj
19 februari 2007, 18:06
mijn opstelling ziet er momenteel zo uit

Gitaar => boss tu-2 - boss ds-2 - Vox wah - boss bf-2 - small clone chorus - amp head (fx loop met boss rrv-10 reverb) - heil talkbox - cabinet

ik ga binnenkort een delay kopen, en ik heb gehoord dat die best in de loop zit, zodat er geen geluid omvorming gebeurt na de delay.

eens die binnen is, ga ik eens alles door mekaar zwieren, en horen wat het best is (zijnde de flanger en chorus of die ook in de loop moeten of niet) de ds-2 kan ik altijd gebruiken als ik toch distortion wil voor de wah. maar momenteel ligt die een beetje te niksen op mijn bord.

ik ben ook aan het overwegen nog een big muff pi (russische versie) te kopen voor tijdens de solos een beetje extra kick,boost en sustain te krijgen.
de ds-2 zal dus mogenlijk hiervoor plaats maken, en dan zie ik nog wel waar de big muff komt te liggen. omdat ik toch maar niet draadloos ga, wegens te duur en niet echt een nood, ga ik me zo'n a/b switch nog maken, die dan voor de TU-2 komt te liggen.


ik vind het voor deze pedalen niet de moeite om een looper te maken, en alles aan/uit te schakelen met midi

artnaz
28 maart 2007, 18:21
Ik denk er ook over om op draadloos over te gaan, maar ik snap niet wat jullie met dat gedoe met de loop bedoelen? En ook niet met de extra kabels?

De ontvanger gaat toch naar je pedalen, waar je gitaar normaal in zou gaan. En als je de ontvanger in je pedalboard monteert, heb je toch juist een kabel minder? Of bedoelen jullie de FX-loop draadloos te maken?

Ik heb nog een nieuwe Russische Muff liggen, professioneel in USA gemod (True Bypass, adapter-ingang, componenten-upgrade, groene felle LED)...:sssh:

artnaz
28 maart 2007, 19:38
Nog iets anders: Ik heb de AKG op het oog. Maar ik zie twee modellen:

http://www.mikemall.com/shop/dvProduct.phtml?pid=SR40GUITAR&pcode=9&prvs=2
http://www.thomann.de/thoiw7_akg_wms40_pro_single_gb_set_eu62_prodinfo.h tml#fpix

Is de tweede een nieuwe versie van de eerste, of zijn het twee verschillende moddellen? Indien het laatste, welke raden jullie aan? Kan iemand helpen?