PDA

View Full Version : DIGITECH RP10 inwedige HARD RESET!?



sebastiaan88
18 februari 2007, 00:30
Hallo mensen,
Ik heb dus een defecte digitech rp10 gekopert,
Hij is dus vast gelopen of iets dergelijks,
Ik heb hem open geschroeft en merkte op dat de + van het expression pedaal (dat naar het ledje gaat die de LDR aanstuurt) los was geraakt, dus ik weer vast gesoldeert in de hoop dattie het weer deed, maar nee hoor zelfde error: Start gewoon op en zodra ik dan op een knopje rag gaan er een paar ledjes fonkelen, en staat er in het scherm unkn cmd pi=231 (bijv) etc en nog wat andere gekke dingen, als ik nog een keer op dat knopje rag krijg ik weer andere dingen (dit tot 4x toe alsof je door een soort programmeer menutje gaat) en dan gaatie weer terug naar zn 1e bericht,

Ik heb al geprobeert de memory batterij eruit te halen, en te hard resetten software matig, dus name button indrukken, power up wachten tot het sterretje dat in beeld zou moeten komen komt, en vervolgens op program up drukken, maar heel dat sterretje komt al niet in beeld laat staan dattie em reset.
Maarja mijn vraag is dus eigenlijk,

Kan ik de eprom ofzo handmatig resetten, dmv een bepaald pootje met aarde te verbinden?
Mensen ervaring

Groeten sebas

Robin.ke
18 februari 2007, 15:17
Normaalgesproken zou het voldoende moeten zijn om de batterij er een aantal uren uit te halen. Meer dan softwarematig kun je een Eprom niet resetten ( of je moet hem willen wissen, dan ben het gehele programma kwijt). Misschien dat de Eprom-chip zelf defect is? Iemand met een Eprom brander/lezer kan dat eventueel wel controleren.

sebastiaan88
18 februari 2007, 15:43
dankjewel,
Is er iemand toevallig, in de omgeving rotterdam hier van het forum die er eentje heeft en mij wil helpen?

Ik heb nu de hele print los, en zie dat er volgens mij nieuwe condensatoren en semicond. ingezet zijn. even voor de duidelijkheid. dit ding gaat 9v AC in en heeft 2.2A nodig.

Ik ben dus bang dat er iets is mis gegaan met de voedingsspanning, en dan zijn er misschien wat ictjes overleden, maar dit is bijna net zo ingewikkeld als een moederbord van een pc.
Ik zal zowieso alle ics vervangen die in een voetje zitten, wie weet pak ik dan gelijk wel een stel kapotte mee

sebastiaan88
18 februari 2007, 17:02
Ooo nouja zeg,
Ik schroef em net weer dicht, en warempel, kan ik hem opeens resetten,
Dus gedaan
en voila hij doet het weer,
Goeie aankoop geweest dan:P
Maar nu nog 1 ding
Expression werkt niet of ik snap nog niet hoe je hem moet instellen tis iig anders dan met mn RP3

Maar zou een LDR kunnen zijn die het niet doet ofzo, dat zit gelukkig op een los plaatje dus zou ik zo zelf kunnen maken als het daaraan ligt