PDA

View Full Version : Washburn akoestische gitaren.



Marc1974
17 februari 2007, 22:43
Ik speel nu 2 en een half haar op een Washburn WD32S. Deze beviel mij in de muziekwinkel het best. In het begin moest ik wel wennen aan de dreadnought maten. Maar nu is het helemaal mijn gitaar. Hij speelt licht en na twee en een half jaar is hij nu ook beter gaan klinken. De bas is voornamelijk wat beter geworden.

Mijn vraag is of iemand anders hier nog ervaring heeft met een Washburn gitaar. Ik lees er in dit forum weinig over.

Groet,

Marc

Eko
18 februari 2007, 08:40
Washburn wordt hier in Europa een beetje ondergewaardeerd. Het merk is in de US de grootste op acoustisch gebied. Wij kennen eerder de Gibsons e.a.
Ze zijn al jaren bekend als goed gebouwd en betrouwbaar over langere termijn. De echte USA`s kunnen zich zonder problemen meten met de andere grote merken.
Het probleem voor veel winkeliers is dat er zoveel merken te koop worden aangeboden dat het moeilijk kiezen is. Mensen kiezen liever voor een bekende naam als Taylor,Martin,Fender e.a.

Enra
18 februari 2007, 09:43
Washburn is een hele aardige gitaar. Maar Washburn heeft een zeer dunne en iele hals die zeer gevoelig is voor breuk. Ik heb er tot mijn spijt al een paar op de werkbank gehad voor een dergelijke reparatie, die gezien de hoeveelheid materiaal ook nog lastig is. Helaas is mijn ervaring dus wat minder.

johantipker
18 februari 2007, 20:40
Ik heb een washburn western, de gitaar waar ik onderhand t meest op speel, schat hem op zo'n 15 jaar oud, zitten wat blutsen enzo op..

super gitaar speelt heerlijk! wil 'm nooit meer kwijt!

voor live gebruik heb ik er een Fishman rare earth pick up opgezet, goeie combi!

http://www.neemnugitaarles.nl/e107_files/Images/washburn.jpg

fred62
19 februari 2007, 03:00
Ik heb zo'n twintig jaar geleden de Washburn Woodstock studio gekocht, en ik speel sindsdien nauwelijks op een andere gitaar. Hij klinkt erg goed, speelt geweldig en was een van de eerste akoestische gitaren die ingeplugged ook een akoestisch geluid heeft. In die tijd had je vrijwel alleen het tupperware geluid van Ovation als je versterkt wilde spelen zonder microfoon. Ik denk dat Washburn inderdaad ondergewaardeerd is.

Groeten,

Fred

freekick
20 februari 2007, 10:58
De mijne is een D25S/N dreadnought met ronde schouders spruce en ovankol.
Al 16 jaar in mijn bezit destijds nieuw gekocht.Hele fijne gitaar!
In de loop der tijd had ik wat meer gitaren verzameld meest middenklassers.
Onlangs alles verkocht. Maar de Washburn niet die blijft!

Harald
20 februari 2007, 11:30
IK heb een oude D10 achtige Washburn, met cutaway, en piezo, met zes afzonderlijke zadeltjes. Oud beestje dat nogal wat meegemaakt heeft. Ieamnd heeft hem ooit omgestoten, waardoor de hals er af lag. Hij is ooit met de zijkant ergens op gevallen en er zit daardoor een extra klankgat in de zijkant. De mijne is trouwens nooit geweldig geweest qua bespeelbaarheid. Voor standaardstemming is hij niet meer bruikbaar, maar ik heb hem in Nashville tuning staan. Voor mijn cd 'Now' heb ik er ondanks de afgeragde staat en het feit dat het toch echt een budget gitaar was een nummer mee opgenomen. Met die Nashville stemming, en voor goede microfoons kun je er een uitstekende sound mee krijgen.

nandito
12 maart 2007, 17:30
ik heb sinds een klein jaar een WD 40 S. Hier hangt klaarblijkelijk het volgende verhaaltje aan vast. De WD 40 S wordt niet meer gemaakt omdat WD 40 S ook een merknaam is van een oliesoort. Toevallig enkele weken geleden in een of andere aldi/lidl/ een busje slotspray gezien van dat merk.
Ik heb er ondertussen elexir snaren opgelegd en ik ben er behoorlijk tevreden mee.
Trouwens ik vind ze ook nog ontieglijk mooi.
Ze heeft een massief spruce bovenblad en bubinga zij en achterkanten. Voor het geld dat ik betaalde zijn die volgens mij gemaakt uit gelamineerde delen.
Overtuig jezelf en bekijk de foto's op onderstaande link


http://www.kodakgallery.com/I.jsp?c=h8s4pxs.lwtq7ps&x=0&h=1&y=a2sopq

LaurentB
12 maart 2007, 23:16
Een gitaarleerling van mij heeft er een die prima klinkt. Ik weet het type niet, maar het is een dreadnought van ca 400 euro.
Laatst probeerde ik er echter een in de winkel die ik duidelijk minder vond. Het varieert, blijkbaar.

Kaboemba
13 maart 2007, 12:29
Yep heb ook een washburn en die klink zowel akoustisch als semi prima. Koste geen drol, 125 euro 2ehands en klinkt als duurder.

andere gitarist heeft 2 washburn en die zijn ook meer dan prima.

Enra
13 maart 2007, 12:44
Koste geen drol, 125 euro 2ehands en klinkt als duurder.

Natuurlijk kostte die geen drol!!! Wie wil er nu een drol als betaalmiddel??

Berk
20 mei 2008, 19:49
Hey leuk topic. Ik heb zelf ook een Washburn WD32S en deze vind ik zelf van uitzonderlijke kwaliteit. hij koste me 300 euro en ik had zelfs niet afgedinged. Dit was een veel betere gitaar dan alle andere die in die winkel hingen en dat terwijl ik op modellen had gespeeld die meer dan het dubbele kosten. Geen gitaar kon aan deze tippen en inderdaad hij gaat steeds beter spelen. Deze washburn is een "Western gitaar met een massief Sapele body en een massief Sparren bovenblad. De hals is van Mahonie hout met een Ebony toets. Prachtige vlindervormige brug, gemaakt van Ebony hout met een gecompenseerd brugzadel voor een zuivere stemming. Mooie ""Satin' afwerking", en volgens de verkoper schijnt het dus door het houtsoort te komen dat deze zoveel beter klinkt dan veel andere gitaren, maarja das altijd nog een kwestie van smaak. Volgens hem zijn bijna alle andere washburns van een ander houttype wat dus het grote verschil maakt in 'kwaliteit'.

Als ik het fout heb mag je t zeggen.

frankiiee
20 mei 2008, 20:07
ik heb ook een washburn namelijk de d10sce, tweedehands gekocht voor 175 euro, en het is echt een prima ding, vlot bespeelbaar en een mooie klank. Er zitten al wat blutsen in maar dat maakt niet uit, het blijft een zeer leuke gitaar. Hij ziet er ook zeer mooi uit vind ik persoonlijk gewoon basic maar wel stijlvol. Ook versterkt klinkt hij degelijk voor mijn normen.

episua
20 mei 2008, 20:43
Heb al jaren een Washburn D12. Erg goed ding, vroeger was ie spierwit, nu knalgeel.