PDA

View Full Version : strat shielden...zo moet dat



slisse
17 februari 2007, 21:56
hallo iedereen,een tijdje geleden zat ik met het probleem dat mijn gitaar ongeloofelijk hard bromde en als ik mijn snaren aanraakte hoorde ik een luide 'knets'.eerst dacht ik aan een massaprobleem maar het probleem lag bij het shielden.de eric johnson strat is namelijk geen klote afgeschermt!!
geen geleidende verf,gewoon niks...
het probleem is nu wel opgelost.
enkele foto's ter informatie
sorry ik krijg er geen foto's op,kan iemand uitleg geven?

BS
18 februari 2007, 00:05
Je moet je fotos ergens hosten om ze hier te kunnen plaatsen. Dus of op je website zetten als je die hebt of op webshots of iets dergelijks en dan hotlinken hier naar toe. ( via het vierkantje met de bergjes ;) in het scherm waar je bericht in maakt ).

sebass
18 februari 2007, 21:04
Ik sla de plaatjes op op photobucket.com werkt wel goed. Hieronder trouwens mijn shielded strat:

http://i54.photobucket.com/albums/g90/sebasfoto/fender2.jpg

vinni
18 februari 2007, 22:28
Vergeet ook de pickguard niet....


Vinni

omni
19 februari 2007, 09:52
Is dat niet een heel klein beetje zonde dan? Zo'n EJ strat is niet goedkoop toch. Het lijkt me dat meneer EJ (ook wel 'the antfucker' genoemd) daar goed over nagedacht heeft en dat juist het niet shielden een belangrijke factor is in zijn 'tone'. Of heb ik het mis?

Michael AE
19 februari 2007, 10:24
Shielden doet iets met je toon, dus ik begin er persoonlijk liever niet aan. Een tijdje terug was er iemand bij VD Haar die een Suhr SSC systeem in zijn gitaar had laten zetten en ook dat zoog toon. Veel minder sprankel en ballen. Shielden geeft hetzelfde resultaat...

Nee hoor, ik zet mijn volumeknop wel dicht op bepaalde momenten, maar geen shielding voor mij.

E-J
19 februari 2007, 13:56
Een vraagje. Mijn slagplaat is al helemaal geshield met koperfolie alleen moet ik nu nog koperfolie hebben voor de electronicaholtes. Is dit de juiste koperfolie?

Koperfolie bij de Conrad (http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTE6MDAwMC4wM GMzLjY1MzdjZGIxJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28 tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0xOTUwMDk2Nzkx====?~template=PC AT_AREA_S_BROWSE&p_selected_area=%24ROOT&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=koperfolie&r3_matn=&insert_kz=&area_s_url=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=10)

no 1 hops
19 februari 2007, 15:12
blijf denken dat als je tone verandert je iets niet goed doet,
of het shield materiaal of de manier van aansluiten, ergens ga je dan de fout in.
of alle troep die je opvangt zou een basis van je geluid moeten zijn.je filtert de rommel weg ,net zoiets als met mp3 op een lage bitrate, je mist iets.

no 1 hops
19 februari 2007, 15:15
Een vraagje. Mijn slagplaat is al helemaal geshield met koperfolie alleen moet ik nu nog koperfolie hebben voor de electronicaholtes. Is dit de juiste koperfolie?

Koperfolie bij de Conrad (http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTE6MDAwMC4wM GMzLjY1MzdjZGIxJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28 tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0xOTUwMDk2Nzkx====?~template=PC AT_AREA_S_BROWSE&p_selected_area=%24ROOT&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=koperfolie&r3_matn=&insert_kz=&area_s_url=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=10)lijkt mij niet verkeerd alleen werkt de link niet.

E-J
19 februari 2007, 15:29
Hmm...inderdaad die linken bij Conrad helpen niet...

Ga anders even naar www.conrad.nl (http://www.conrad.nl) en tip bovenin de pagina koperfolie in

''CU-FOLIE ZELFKLEVEND

http://www1.nl2.conrad.com/m/5000_5999/5200/5290/5295/529532_BB_00_FB.EPS.jpg

Deze koperfolie met een dikte van slechts 0,035 mm is zeer geschikt voor reparatie van printplaatbanen, als massavlak of als frequentie-afschermband. De enkelzijdig aangebrachte plaklaag is van kunsthars en heeft een kleefkracht van 4,5 N/cm.''

Ibanez RuleZ
19 februari 2007, 15:38
correct me if I'm wrong, maar shielden zit toch niet in je signaalketen? het schermt je circuit toch alleen voor "schadelijke" ongewenste straling die brom veroorzaakt? ik zie niet hoe iets dat geen deel maakt van je circuit en niet magnetisch is je toon aanvreet.

harrald

bert k
19 februari 2007, 17:06
Ja, natuurlijk doet het iets met je toon. Het verminderd de brom! Dat kan je horen, dus je toon is veranderd. Het is maar net wat je wilt. Een originele Strat romt en ruist altijd een beetje.

888_Gerrinezzzz
19 februari 2007, 17:18
nog ff een vraagje :satisfie: als je die koper folie in je cavities legt (plakt) en op je pickguard doet moet het dan ook je potmeters aanraken ofzo?! dat had ik laatst ergens op het forum gelezen. en hoe moet je je koperfolie aarden?

no 1 hops
19 februari 2007, 17:26
correct me if I'm wrong, maar shielden zit toch niet in je signaalketen? het schermt je circuit toch alleen voor "schadelijke" ongewenste straling die brom veroorzaakt? ik zie niet hoe iets dat geen deel maakt van je circuit en niet magnetisch is je toon aanvreet.

harraldvolgens mij heb jij gelijk.
een goede shield zal geen weerstand aangeven.
ik zet meestal een meetpen in het metalen gedeelte van het tremmolo blok en met de andere raak ik bv de folie aan of de jackplate.
dan hoort daar geen weerstand te zijn.
zou die er wel zijn dan zal dat waarschijnlijk tone kosten.
maar probleem blijft dat velen nooit de pups op de juist hoogte krijgen zoals ze waren en daarin zit/kan veel tone verlies zitten.
daarbij slecht soldeerwerk heeft ook weer invloed.
eigenlijk zou je de slagplaat eerst moeten shielden, daarna de gitaar weer optimaal instellen met de pups en dan pas de rest doen.

slisse
19 februari 2007, 21:46
die ej strat is inderdaad niet goedkoop,maar als je meer geknets dan iets anders hoort dan ga je shielden,en trouwens,geen enkele custom shop is geshield,maar een standaard wel...slaagt op niks vind ik
Trouwens shielden doet niks aan je toon,zolang je je pickups niet shield.
Ik hoor toch geen verschil,buiten de brom die weg is en geen knetsende snaren meer.
Wat heb je aan een goedklinkende gitaar als er precies nen brommer in uwe versterker zit?