PDA

View Full Version : Gestolen gitaar kopen??



Shay
31 december 2002, 10:42
Hoi,


Als jij nou de mogelijkheid zou hebben om van een junk ofzo een zojuist gestolen gitaar te kopen en schijnt een fender uit '54 of een gibson lp ofzo te zijn waarvan je weet dat het zeer gewild is en een hoge waarde heeft voor maar 50 euro...

Zeg eerlijk .. zou je dat voorbij laten gaan??

Ik zou het wel gekocht hebben.

Aan de andere besef ik wel dat ik een gedupeerde kan zijn en hoe het zou voelen als ik mijn liefje kwijt zou raken. En wat een geluk je in de wereld zou moeten hebben als iemand het koopt, jou later vind en zegt "Hey kerel, hier heb je je gitaar"

Wat zouden jullie doen??

Guns n' Roses
1 januari 2003, 14:42
Ik zou het wel doen ja! Volgens mij ben je gek als je zo'n kostbare gitaar voorbij laat lopen

Robbert
1 januari 2003, 15:53
Ik zou hem kopen, maar vervolgens wel aanmelden bij de politie.

Tot de tijd dat dat ding wordt opgehaald (niet naar het bureau brengen!) door de rechtmatige eigenaar, kun je er zelf een tijdje op spelen. :grin:

Voor zo'n dure gitaar mag je zeker wel vinderloons verwachten, of een ander leuk gitaartje hoor.

Ic3gl0vE
1 januari 2003, 17:38
voor 50 euro zou ik 'm zeker nemen. En dan even naar de rechtmatige eigenaar gaan zoeken. Je zou er inderdaad een vet vindersloon voor moeten krijgen

gerrekat
2 januari 2003, 21:11
Zou ook best vindersloon willen betalen als ik een van mijn gitaren kwijt zou raken.

maar het moet natuurlijk wel redelijk blijven!

matthew
4 januari 2003, 18:23
Ik zou die junk een overdosis geven en daarna de gitaar weer bij de rechtmatige eigenaar proberen te bezorgen.

Fvddungen
5 januari 2003, 09:10
Niet om het een of ander, maar hoe wil je in godsnaam de rechtmatige eigenaar terugvinden?

Robbert
5 januari 2003, 15:09
Als er aangifte is gedaan bij de politie, zal vast het serienummer bekend zijn.
Ook de kleur, omschrijving.. bij de rechtmatige eigenaar zal ook wel bekend zijn, waar hij zijn gitaar allemaal tegen aan gestoten heeft, snappie?

Maareh... iedereen is toch wel zo verstandig om zijn serienummer op te schrijven he??

Shay
5 januari 2003, 22:43
Vraagje erbij,


Wat is eigenlijk de kans dat je een gestolen gitaar terugvind of terugkrijgt??

Robbert
6 januari 2003, 01:01
Jou gok is net zo goed als die van mij.

Ik denk .. ongeveer 10%.

sash
18 januari 2003, 18:22
Ik zou hem zeker onmiddelijk kopen, uit elkaar slopen. Body laten refinishen, serienummer weghalen en hij is van mij :smile:

Stitch
6 februari 2003, 19:16
he he.....real pro talkin'.....

lord vincent
9 februari 2003, 20:20
sash, groot gelijk

basswasp
9 februari 2003, 22:05
En wat als 't serienummer nou niet bekend is?

Bij de politie hebben ze er waarschijnlijk de ballen verstand van...

'Hallo meneer agent, er is bij mij gisteren een oude gitaar uit 1954 gestolen. Het gaat om het model 'Stratocaster' van 'Fender' in de overlopende kleuren van zwart en rood.
Deze oude gitaar mag dan misschien niet zoveel meer waard zijn, maar toch heeft hij voor mij een grote emotionele waarde.'

:grin:

oldgtarz.com
14 februari 2003, 02:34
In 1996 werd mijn PRS custom24 uit mijn huis gestolen... De politie wist natuurlijk van niks, zelfs niet toen mijn schatje een paar weken later ineens opdook in haarlem. De 'nieuwe' eigenaar had er best wel wat voor betaald dus ik kon naar mijn gitaar fluiten... Ik heb um zelfs aangeboden om een andere PRS voor hem te kopen en zo mijn schatje weer bij mij te laten belanden. Liep op niks uit want die gozer wilde niet meewerken, de loser! Jammer dus, weg is weg.
Tot december 2001, net voor de komst van de euro, zat ik een beetje te surfen op gitaarnet zie ik een bruine custom 24 met birds bij dick dijkman (double d tegenwoordig?!)
bellen dus en vragen naar het serienummer, en ongelovelijk maar toch echt waar, ik had mijn schatje weer gevonden!!!!
Ik hoorde later dat er was ingebroken bij dick... gelukkig was ik de inbrekers voor en hangt mijn schatje weer waar ze hoort, thuis aan de muur!
moraal: koop het betreffende instrument vind de eigenaar (politie, muziekwinkels!) en zoek met de echte eigenaar naar een manier om alles weer echt te breien
Gtrz Ray

sash
14 februari 2003, 15:42
Op 2003-02-09 22:05, schreef basswasp:
En wat als 't serienummer nou niet bekend is?



Dan laten we alleen de body refinishen :grin:

the_trooper
19 februari 2003, 17:58
Als je zo'n gitaar van een junk koopt en vervolgens niks onderneemt ben je een heler en dat is dus net zo strafbaar als dat ding stelen! Wat ik zou doen is het ding onmiddelijk kopen, naar huis brengen en een belletje naar de politie doen dat je een gestolen gitaar gekocht hebt. En dan maar hopen dat de eigenaar zich niet meldt. Als dat toch gebeurt is die niet eens verplicht om het bedrag dat de gitaar mij gekost heeft terug te geven. (reken maar dat hij dat wel gaat betalen anders valt hij (de gitaar :wink: ) alsnog even van de trap denk ik.

moretel
20 februari 2003, 02:18
Er is de afgelopen week bij mij in de buurt veel ingebroken, na een eerdere poging vorig jaar had ik het een en ander beveiligt en ben ik t.n.t. overgeslagen, maar als mijn gitaren worden gejat is het toch vervelend als je gitaar hier op het forum ineens opduikt,
lekker de eigenaar opsporen, geeft je nog een goed gevoel ook.

Shay
22 februari 2003, 19:43
Op 2003-02-14 02:34, schreef oldgtarz.com:
In 1996 werd mijn PRS custom24 uit mijn huis gestolen... De politie wist natuurlijk van niks, zelfs niet toen mijn schatje een paar weken later ineens opdook in haarlem. De 'nieuwe' eigenaar had er best wel wat voor betaald dus ik kon naar mijn gitaar fluiten... Ik heb um zelfs aangeboden om een andere PRS voor hem te kopen en zo mijn schatje weer bij mij te laten belanden. Liep op niks uit want die gozer wilde niet meewerken, de loser! Jammer dus, weg is weg.
Tot december 2001, net voor de komst van de euro, zat ik een beetje te surfen op gitaarnet zie ik een bruine custom 24 met birds bij dick dijkman (double d tegenwoordig?!)
bellen dus en vragen naar het serienummer, en ongelovelijk maar toch echt waar, ik had mijn schatje weer gevonden!!!!
Ik hoorde later dat er was ingebroken bij dick... gelukkig was ik de inbrekers voor en hangt mijn schatje weer waar ze hoort, thuis aan de muur!
moraal: koop het betreffende instrument vind de eigenaar (politie, muziekwinkels!) en zoek met de echte eigenaar naar een manier om alles weer echt te breien
Gtrz Ray



1 prs voor de prijs van twee ... ik zou die zogenaamde nieuwe eigenaar de tering hebben geramd en zijn gear ook nog meegenomen hebben als hij mijn gitaar niet zou teruggeven.

hanstee
12 maart 2003, 21:04
Hallo,
basswasp gaf aan dat de politie er de ballen verstand van had. Van gitaren dus.
Vlug vergeten dan...
Uit eigen ervaring wet ik toevallig dat het anders is.
Groeten Hans

Plop
7 mei 2003, 09:40
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Plop op 2003-05-07 09:43 ]</font>

Plop
7 mei 2003, 09:41
Op 2003-02-14 02:34, schreef oldgtarz.com:
In 1996 werd mijn PRS custom24 uit mijn huis gestolen... De politie wist natuurlijk van niks, zelfs niet toen mijn schatje een paar weken later ineens opdook in haarlem. De 'nieuwe' eigenaar had er best wel wat voor betaald dus ik kon naar mijn gitaar fluiten... Ik heb um zelfs aangeboden om een andere PRS voor hem te kopen en zo mijn schatje weer bij mij te laten belanden. Liep op niks uit want die gozer wilde niet meewerken, de loser! Jammer dus, weg is weg.
Tot december 2001, net voor de komst van de euro, zat ik een beetje te surfen op gitaarnet zie ik een bruine custom 24 met birds bij dick dijkman (double d tegenwoordig?!)
bellen dus en vragen naar het serienummer, en ongelovelijk maar toch echt waar, ik had mijn schatje weer gevonden!!!!
Ik hoorde later dat er was ingebroken bij dick... gelukkig was ik de inbrekers voor en hangt mijn schatje weer waar ze hoort, thuis aan de muur!
moraal: koop het betreffende instrument vind de eigenaar (politie, muziekwinkels!) en zoek met de echte eigenaar naar een manier om alles weer echt te breien
Gtrz Ray




PRS GESTOLEN???? Jeempie... das nog eens een avontuur.....!

Marc Oblivian
9 mei 2003, 13:11
Op 2003-03-12 21:04, schreef hanstee:
Hallo,
basswasp gaf aan dat de politie er de ballen verstand van had. Van gitaren dus.
Vlug vergeten dan...
Uit eigen ervaring wet ik toevallig dat het anders is.
Groeten Hans


Ben jij toevallig smeris dan??? :eek:

bassopotmus
28 mei 2003, 13:29
Tjah, 2 kanten kan je op, maar als ik via via de eigenaar wist te traceren mocht hij em van me overnemen voor een leuk bedrag.

Zoniet, dus als ik niemand binnen half jaar vind ofzo, alle sporen verweideren, ander kleurtje en een nieuwe axe in de collectie

Joghy
28 mei 2003, 16:39
Wat is eigenlijk de kans dat je een gestolen gitaar terugvind of terugkrijgt??

Klein. De politie beweert dat de meeste dingen in het buitenland verkocht worden.

Een kameraad van mij is eens al zijn gitaren kwijtgeraakt bij een inbraak; de enige gitaar die 18 maand later teruggevonden werd is dure Yamaha. De enige reden voor het terugvinden was dat ze onverkoopbaar was en dus in de garagebox van de bende was blijven liggen: ik was immers bezig de elektronica te verbouwen, en alle de draden hingen er uit via de f-gaten ...

Elaine
4 juni 2003, 09:27
ik zou het doen. die eigenaar daar zou ik nog wel effe naar zoeken, maar na een half jaartje issie van mij hoor!

strakke joekel
5 juni 2003, 12:17
als we gewoon gejatte gitaren blijven kopen houden we de cirkel wel gesloten

lijkt me niet zo handig , een keer ben je zelf de lul en dan ga je er toch heel anders over denken

burt
9 juni 2003, 20:56
Ja, inderdaad. Een van de grootste nadelen van het kopen van gestolen goed, vind ik toch echt dat je daarmee diefstal stimuleert. Die junk is hartstikke blij met 50 Euro's en gaat op zoek naar een andere gitaar.

Als je nog een mogelijkheid hebt om de verkoper een trap na te geven (aanklagen of zoiets), dan zou ik dat zeker doen, maar ik geloof niet dat er veel is wat je kan doen.

Afgezien hiervan hoop ik toch echt dat een van jullie m'n Jem10 te koop aangeboden krijgt en hem aan mij te koop aanbiedt voor die 50,- plus beloning van 500,-...

PetrucciFan
2 juli 2003, 01:26
Ik zou hem denk ik kopen en dan de politie bellen dat ik een gestolen gitaar heb gekocht. Zou niemand iets melden zou ik een stratocaster houden :D zou het een Les Paul zijn zou ik hem weer verkopen... ben namelijk niet zo'n Les Paul fan.

Ic3gl0vE
2 juli 2003, 15:18
als jij de politie vertelt dat je een gestolen gitaar hebt gekocht, wordt je opgepakt omdat je je schuldig hebt gemaakt aan HELING.

Fuhgawz
3 juli 2003, 14:37
als jij de politie vertelt dat je een gestolen gitaar hebt gekocht, wordt je opgepakt omdat je je schuldig hebt gemaakt aan HELING.
Dat wilde ik net gaan zeggen!! Het zijn echt wel naaihollen daar bij de politie hoor.

Ic3gl0vE
3 juli 2003, 15:47
hoezo voel je je dan genaaid.... er staat in de wet dat je geen gestolen spullen mag kopen, daar is toch niets mis mee? Want als iedereen zich aan die regel zou houden, zou er ook veel minder gestolen worden, de dief kan z'n spullen dan niet kwijt.

Fuhgawz
4 juli 2003, 10:52
hoezo voel je je dan genaaid.... er staat in de wet dat je geen gestolen spullen mag kopen, daar is toch niets mis mee? Want als iedereen zich aan die regel zou houden, zou er ook veel minder gestolen worden, de dief kan z'n spullen dan niet kwijt.
Wat ik bedoel is: Je probeert iets goeds te doen, namelijk proberen de gestolen gitaar bij de rechtmatige eigenaar terug te brengen, maar toch zullen ze je straffen, omdat de manier waaop je dat doet niet volgens de wet is. Dat vind ik behoorlijke naaihollerij. Stank voor dank kun je het ook noemen.

Polytheme Pam
4 juli 2003, 14:04
simpel,

als de gitaar duidelijk uit particulier bezit komt zou ik het nooit doen, istie daarentegen "van een vrachtwagen af gevallen" om het zo maar te zeggen (dus gloedje nieuw: labels, plastic coatings etc. er nog aan) zou ik er geen moeite mee hebben...integendeel.. :D

Ic3gl0vE
4 juli 2003, 14:55
Fuhgawz: ik snap je punt wel, en je hebt ook wel gelijk, maar het is nou eenmaal zo dat je 'het recht niet in eigen handen mag nemen'. Als jij een gestolen gitaar aangeboden ziet, moet je de politie bellen zodat ZIJ het oplossen.

of ze dat ook doen is een 2e...

Fuhgawz
4 juli 2003, 16:28
Valt dit eigenlijk wel onder 'het recht in eigen handen nemen'? Je speelt in dit geval toch niet 'voor eigen rechter', in de zin van iemand anders straffen voor zijn crimineel gedrag terwijl jij daar niet bevoegd voor bent. De kerel die de gitaar verkoopt wordt er niet door gekloot dat jij die gitaar van hem koopt.

AntY
13 juli 2003, 20:19
spam gewoon op wat fora e.d. rond dat je de gitaart heb, degene die kan bewijzen dat t de zijne is mag m hebben.. werk met hotmail, lekker anoniem en zo

ilovemyguitar
16 juli 2003, 12:27
ik zou dat ding kopen voor 50 euro
aangifte doen, hierop zetten blablabla..
erop spelen totdat ik weet van wie hij is
en dan gewoon die 50 euro terugvragen..
ik zou hem vet graag willen houden
maar dan zou ik vet schuldgevoel hebben als ik erop zou spelen....

Speeddemon
30 augustus 2003, 18:47
Ik zou die junk z'n heroine naald afpakken en het jaren '70 Fender Stratocaster logo op z'n rug en voorhoofd krassen...

...With Synchronised Tremolo! :evil: :wink:

LordRiffenstein
5 september 2003, 12:26
In 1996 werd mijn PRS custom24 uit mijn huis gestolen... De politie wist natuurlijk van niks, zelfs niet toen mijn schatje een paar weken later ineens opdook in haarlem.

Als er ingebroken wordt, doe je toch aangifte van wat er gestolen is? En je hebt toch een bewijs dat die gitaar van jou is?

Als die dan terug opduikt, kan jij toch bewijzen dat die gitaar van jou is en gestolen werd en dat jij nog steeds de echte eigenaar bent.

woutB
9 september 2003, 22:21
Fuhgawz: ik snap je punt wel, en je hebt ook wel gelijk, maar het is nou eenmaal zo dat je 'het recht niet in eigen handen mag nemen'. Als jij een gestolen gitaar aangeboden ziet, moet je de politie bellen zodat ZIJ het oplossen.

of ze dat ook doen is een 2e...


Ik loop op straat junk tegen het lijf.


Junk; hee gitaartje kopen voor 50 eurotjes

Wout; hee die gitaar is vast gestolen. hee junk blijf staan dan bel ik de politie.

Junk; Vuile vieze bloeiende K@#!!*hond(en trekt mes)

Junk blij, heeft nu gitaar, telefoon en portomonee(uh)

Wout niet blij, heeft alleen mes.....

MazeMouse
20 mei 2004, 11:18
Kopen en zelf de zoektocht naar de eigenaar starten. (zo annoniem mogelijk via internet)
Als de persoon me precies kan vertelen waar de beschadigingen zitten (als die er zijn) en wat het serie-nummer is dan weet je toch wel vrijwel zeker dat de gitaar van hem is :)

Picker
28 mei 2004, 22:31
Dus niet! Als jij kunt aantonen dat iemand jouw gestolen gitaar in huis heeft, dan gaat die gitaar weer geheel voor niks terug naar jou. Zelfs als die nieuwe eigenaar er twintig ruggen voor betaald heeft. Risico van tweedehands gitaren kopen...

Dus als die nieuwe eigenaar niet 'mee wil werken': even een telefoontje naar de politie, desnoods een kantongerechtje, en klaar is Kees.

Maar je moet wel aan kunnen tonen dat de gitaar van jou was natuurlijk.

Picker
28 mei 2004, 22:31
Dus niet! Als jij kunt aantonen dat iemand jouw gestolen gitaar in huis heeft, dan gaat die gitaar weer geheel voor niks terug naar jou. Zelfs als die nieuwe eigenaar er twintig ruggen voor betaald heeft. Risico van tweedehands gitaren kopen...

Dus als die nieuwe eigenaar niet 'mee wil werken': even een telefoontje naar de politie, desnoods een kantongerechtje, en klaar is Kees.

Maar je moet wel aan kunnen tonen dat de gitaar van jou was natuurlijk.

alhambra
8 juni 2004, 23:06
Dus niet! Als jij kunt aantonen dat iemand jouw gestolen gitaar in huis heeft, dan gaat die gitaar weer geheel voor niks terug naar jou. Zelfs als die nieuwe eigenaar er twintig ruggen voor betaald heeft. Risico van tweedehands gitaren kopen...

Dus als die nieuwe eigenaar niet 'mee wil werken': even een telefoontje naar de politie, desnoods een kantongerechtje, en klaar is Kees.

Maar je moet wel aan kunnen tonen dat de gitaar van jou was natuurlijk.

Ik zou daar maar niet op vertrouwen volgens mij is het zou dat als de "nieuwe" eigenaar kan aantonen dat hij in goed vertrouwen heeft gehandeld (dus hij aan kon nemen dat het geen gestolen waar was) dan mag HIJ de gitaar gewoon houden.

Eerlijk ???? nee

Dat de oude eigenaar hem "zomaar" terug zou krijgen lijkt mij net zo min eerlijk ten op zichte van de nieuwe eigenaar.

dejohan
9 juni 2004, 10:16
Aan de andere besef ik wel dat ik een gedupeerde kan zijn en hoe het zou voelen als ik mijn liefje kwijt zou raken. En wat een geluk je in de wereld zou moeten hebben als iemand het koopt, jou later vind en zegt "Hey kerel, hier heb je je gitaar"



En toch is er iemand die op die manier zijn vintage '67 Jazzmaster heeft teruggevonden:

"holly mother of god!!

unbeliavable story.

A guy here in London who read my review of my 1967 JM on HC found it in a pawn shop near where I live!!!!!!!

apparently the guys at the shop we're complete wankers and weren't gonna let it go ....so he called the police (what a great man!) and unfortunately, as he didn't have the crime reference number, the police couldn't help.

so what did he do?

HE BOUGHT IT FOR ME!!!

they sold it for £329 to him, and that's EXACTLY the price he's selling it to me.

I'll be buying it back from him on Monday!

I'd like to say a big THANK YOU to Mark, and to everyone all over the internet that helped.

and also a special thanks to Mr. Scott Lehman, who forwarded the email to me!!!

THANK YOU THANK YOU THANK YOU!!

this is the BEST easter present EVER!!!"


Hele verhaal kan je hier vinden

http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&topic_number=407919

Picker
23 september 2004, 22:32
Hoi,


Als jij nou de mogelijkheid zou hebben om van een junk ofzo een zojuist gestolen gitaar te kopen en schijnt een fender uit '54 of een gibson lp ofzo te zijn waarvan je weet dat het zeer gewild is en een hoge waarde heeft voor maar 50 euro...

Zeg eerlijk .. zou je dat voorbij laten gaan??

Ik zou het wel gekocht hebben.

Aan de andere besef ik wel dat ik een gedupeerde kan zijn en hoe het zou voelen als ik mijn liefje kwijt zou raken. En wat een geluk je in de wereld zou moeten hebben als iemand het koopt, jou later vind en zegt "Hey kerel, hier heb je je gitaar"

Wat zouden jullie doen??

Ik zou die junk de gracht in kieperen, de gitaar mee naar huis nemen en vervolgens de politie bellen.

Picker.

michielv
9 december 2004, 08:20
In 1996 werd mijn PRS custom24 uit mijn huis gestolen... De politie wist natuurlijk van niks, zelfs niet toen mijn schatje een paar weken later ineens opdook in haarlem. De 'nieuwe' eigenaar had er best wel wat voor betaald dus ik kon naar mijn gitaar fluiten... Ik heb um zelfs aangeboden om een andere PRS voor hem te kopen en zo mijn schatje weer bij mij te laten belanden. Liep op niks uit want die gozer wilde niet meewerken, de loser! Jammer dus, weg is weg.
Tot december 2001, net voor de komst van de euro, zat ik een beetje te surfen op gitaarnet zie ik een bruine custom 24 met birds bij dick dijkman (double d tegenwoordig?!)
bellen dus en vragen naar het serienummer, en ongelovelijk maar toch echt waar, ik had mijn schatje weer gevonden!!!!
Ik hoorde later dat er was ingebroken bij dick... gelukkig was ik de inbrekers voor en hangt mijn schatje weer waar ze hoort, thuis aan de muur!
moraal: koop het betreffende instrument vind de eigenaar (politie, muziekwinkels!) en zoek met de echte eigenaar naar een manier om alles weer echt te breien
Gtrz Ray

Volgens mij is het juist andersom: als jij aan kunt tonen dat die gitaar van jou was (serienummer, aangifte enz.) kan die nieuwe eigenaar naar zijn instrument fluiten.

Maar goed, blij dat je je gitaar weer terug hebt :D

VooDoo
27 februari 2005, 18:05
Als er aangifte is gedaan bij de politie, zal vast het serienummer bekend zijn.
Ook de kleur, omschrijving.. bij de rechtmatige eigenaar zal ook wel bekend zijn, waar hij zijn gitaar allemaal tegen aan gestoten heeft, snappie?

Maareh... iedereen is toch wel zo verstandig om zijn serienummer op te schrijven he??
Hmm... dat ga ik nu dus doen :oops:
niet dat mijn gitaar zo waardevol is maar toch

phantom666
17 oktober 2005, 13:09
Even een vraag tussendoor.
Als je een kwaliteitsgitaar koopt (Gibson, Fender, Gretsch, Dean etc) krijg je er dan een eigendomsbewijs bij waarop het serienummer staat?
Want dan mik dat papiertje tussen mijn andere belangrijke papieren (gerantiebewijzen etc) in een dikke map.
Kleine kans dat ze die 'meejatten'

Maxxas
27 oktober 2005, 15:43
Ik zou geen noot meer met emotie kunnen raken als ik zou weten dat ik op een gejatte plank zou spelen.

Als we nou met zijn allen afspreken dat we gewoon geen goed van junks kopen houdt het jatten vanzelf op,.....toch?

olaf reijnders
27 oktober 2005, 15:54
Ik zou geen noot meer met emotie kunnen raken als ik zou weten dat ik op een gejatte plank zou spelen.

Als we nou met zijn allen afspreken dat we gewoon geen goed van junks kopen houdt het jatten vanzelf op,.....toch?

Daarom!

Dirk W
4 november 2005, 09:04
whahaha het eeuwenoude prisoner's dillema.
Het is goed voor iedereen als niemand dat zou kopen.
Maar het is voor mij beter als niemand zo kopen en ik wel :evil:
Er zijn altijd mensen die zo beredeneren en daarom werkt het principe niet. Als een paar het doen gaan nog meer het doen enz enz. Het is dus een beetje te idealistisch.
Maar over dat gerechtelijke gedoe.
Als iemand een redelijke prijs heeft betaald voor je gitaar dan kun je hem niet terugkrijgen (had een vriend van me met een brommer)
En als je zegt dat je een gestolen gitaar koopt wordt je niet opgepakt voor heling, dat klinkt een beetje als bangmakerij. Ze zullen je wel of niet helpen in het vinden van de eigenaar (ze zullen er iig niet al teveel tijd in willen steken, maargoed). En dan kun je hem vrolijk verkopen voor de prijs waarvoor je hem heb gekocht. Als de politie je naait. Dan moet je hem weggeven en krijg je er geen geld voor. Maar ik neem aan dat de vorige eigenaar wel bijzonder vrolijk is met zijn gitaar en je dat geld wel geeft. En de situatie wordt wel lastig als de gitaar verzekerd was. Dan krijg je dat op het moment dat je de vorige eigenaar vindt erachter komt dat je de politie er maar beter buiten had kunnen laten.

En ik? Ik zou hem kopen, refinishen en houden :-D

Ow en sorry voor dat lange verhaal. Mijn moeder is advocaat :cool:

Saf
13 november 2005, 11:44
tuurlijk koop je die gitaar en natuur refinish je dat ding niet dan ben je welecht gek. Ik zou inderdaad op zoek gaan naar denieuwe eigenar. Als iemand mijn fenderm usicmaster bass zou jatten ging ik echt kapot ik ben ook nooit meereen andere lefty tegengekomne. Een van mijn andere gitaren zou jammer zijn maar een van de fenders dan ging ik echt door de grond.

Maar als je die gitaar neit koopt van die junk (denk niet dat er iemand is die dat niet zou doen) dan verkoopt hij hem aan een ander.

Dirk W
18 november 2005, 17:56
Naja, ik dacht er laatst nog even goed overna, en ik denk dat ik hem wel terugzou brengen. Dan hoop ik wel dat ik een vindersloon ofzo krijg. Of dat ik er iig IETS aan over hou.
Ik zat zegmaar te denken, wat moet ik in godsnaam met zon vintage strat. Ik houd helemaal niet van die dingen. Het enige wat ik ermee kan is verkopen. Maarja je bent stom om een gestolen gitaar te verkopen.
Dus gedreven door lot en pech en de lust naar een andere mogelijke manier om hier nog geld uit te slaan zou ik idd opzoek gaan naar de eigenaar.
Nou hoop ik wel dat ie rijk is en niet een puistentiener die al zn geld in die strat heeft gestopt.
Dirk