PDA

View Full Version : Ibanez of epiphone les paul?



peules
17 februari 2007, 17:18
Ik zit al een tijdje te twijfelen tussen een Ibanez of een Epiphone les paul, ik heb zo het idee dat de Ibanez klonen beter zijn(oud hout, goed gejat etc).Maar is dat ook echt zo? Heb ook nog een tijdje naar een Gibson S-1 zitten kijken, ik hoor graag wat jullie er van vinden, misschien een andere gitaar in dezelfde prijsklasse(400-700).

Alvast bedankt.

eric

2350
17 februari 2007, 17:28
Ibby all the way!

Herman
17 februari 2007, 17:40
De keuze Ibbi/Epiphone heb ik niet echt een mening over (nog nooit Ibbi LP besteeld) maar een s-1 en een Les Paul is wel een groot verschil (hier heb ik wel op gespeeld) tegen over een LP...nou moet ik zeggen dat ie super speelde, maar ik zelf iig weinig met het geluid kon.

Brammibal
17 februari 2007, 17:45
Ik zou gaan voor een Indie Les Paul kopie. Degene die ik in mijn hand heb gehad, speelde erg fijn, alhoewel de vorm een beetje afwijkt.
Hier is hun website. (http://www.indieguitars.com/) http://www.lyana.nl/afbeeldingen/indie%20goldfinger.jpg

robert-gitarist
17 februari 2007, 17:48
Woow wat een lelijk LP aftreksel zeg :stop: Smaken verschillen.Ze spelen goed maar deze ziet er echt niet uit.

Topicstarter,welke soort muziek wil je gaan spelen?En wat is je budget.Ibanez en Epiphone zijn echt twee compleet verschillende merken.

Slevin
17 februari 2007, 17:49
Ik snap de vergelijking Ibanez / Epi ook niet ?

Kim Wilson
17 februari 2007, 17:55
Ik snap de vergelijking Ibanez / Epi ook niet ?
Ibanez maakt(e) ook erg goeie LP-kopieën...

robert-gitarist
17 februari 2007, 17:57
Yepz,maar sinds ze die prent hebben gehad door Gibson doen ze dat dus niet meer.

Luke-wannabe
17 februari 2007, 17:57
Beter een LP dan zo'n Ibanezje.

Kim Wilson
17 februari 2007, 18:00
Oke, dat wist ik dus niet. Die ouwe Ibanez LP's waren wel erg goed.

Maar Ibanez maakt tegenwoordig toch ook wel andere modellen dan alleen van die "metalgitaren"?

robert-gitarist
17 februari 2007, 18:10
Klopt Hans,die oude zijn zeker goed.Ik ben ook dol blij dat ik nog een oude Custom Agent heb(1974) :) Dingen gaan tegenwoordig wel voor 1000+ euro.
Ibanez maakt nog steeds mooie gitaren dan alleen maar die RG serie etc.Kijk eens na de Artist series en Artcore series bijvoorbeeld ;)
Die laatste serie is overgens geen eens zo gek duur.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat toch na Epiphone omdat dat simpelweg dé gitaren zijn voor mij.Maar Ibanez mag er ook zeker zijn.Heb er meedere gehad en altijd veel plezier ook van gehad.

andoni
17 februari 2007, 18:39
Als ik Punt mag geloven zijn die Vintage Les Pauls ook blijkbaar goed in die prijsklasse (zie topic met sound clip).

Kim Wilson
17 februari 2007, 18:54
Oh ja, die (semi) hollows. Dat zijn toch ook erg fijne gitaartjes, hoor. Maar ik geloof dat de topicstarter een Les Paul zoekt. En dan zou ik liever een oude Ibanez zoeken dan een nieuwe Epi...

robert-gitarist
17 februari 2007, 19:04
Ligt eraan welke Ibanez LP.Dr zitten slechte bij hoor!Neem er wel een met een gelijmde hals zoals LP's horen zijn.Epiphone heeft ook rotzooi er tussen maar goed,in een winkel hebben ze meestal meerdere Epiphones die je kunt testen en uit kan kiezen dus kijk welke het fijnste speelt.Ibanez Lp's uittesten in winkels is heeeeel erg moeilijk ;)
Die dingen vind je helaas niet meer met bosjes tegelijk

888_Gerrinezzzz
17 februari 2007, 20:22
Go Ibanez!!!