PDA

View Full Version : Element



Robijn
17 februari 2007, 17:07
Ik ben op zoek naar een humbucker(brug) voor in mn LP Standard, ik heb er nu een 498T inzitten, maar ik zoek iets met meer ballen.
De voorwaarden waaraan hij moet voldoen:
-Een flinke back output(wel passief)
-Niet te metal
-Gedefinieerd
-Clean ook nog goed te gebruiken
-Geen Dimarzio of EMG

Hebben jullie enige tips?

Thanx

Punt
17 februari 2007, 17:15
Ik heb er net de Bare Knukcle Rebel Yell in zitten en die is heel gedefinieerd. Hoge output en gaat via PAF achtig crunch naar clean met een randje via de volumeknop van je gitaar. Warme sound. Er staat op hun website wel een clipje. Het is de Signature van Steve Steven, de gitarist van Iggy Pop, maar laat dat je niet afschrikken :)

RolandT
17 februari 2007, 17:26
Ik heb net mijn Bulldog Vintage PAFs in mijn Les Paul Studio zitten. Alle pots zijn ook 500K audio taper en ik hen push/pulls op de beide tone pots om de serie/parallel schakeling te doen om een 'single coil' effect zonder hum te krijgen. Het resultaat is verbluffend. Vroeger had ik altijd teveel bas, toonregeling moest altijd op max treble staan. Nu heb ik een breder toon pallet. Kan ik treble regelen ngl de song die ik speel. Ik kijk uit naar de volgende repetitie om eens hard te gaan :)
http://www.10pont.net/vpaf.jpg

Yamhammer_71
17 februari 2007, 17:28
Je kunt ook even de search gebruiken, daar kom je meer te weten over welke brughumbuckers goed zijn voor in je Les Paul. Ik heb ervaring trouwens met een Bare Knuckle Mule in de brug, maar die viel vies tegen :)

Punt
17 februari 2007, 17:33
Tja het jammerlijke is dat iedere pup in iedere gitaar weer anders klinkt.
Ik heb boetiek pups gebrobeerd van Jim Wagner (Darkbursts) en van Tim White (Timbuckers). Ook de Gibson CS versie van de Burstbuckers. In mijn gitaar klinkt de BN RY nu het beste. Kan dus best zijn dat dat in een andere gitaar net weer anders is...
Helaas zit er niets anders op dan een kwaliteitspup te kopen, dan is de kans van slagen groter en de kans van door kunnen verkopen ook.

Gitaristje 18
17 februari 2007, 18:59
Seymour Duncan SH4. Heb hem zelf op mijn Washburn N2 and i love it:p.
Lekker vol en stevig geluid, maar ook helder en zeker niet modderig, best hoge output, goede brul en clean klinkt ie ook erg lekker.

Ik raad die echt aan :satisfie:

Als je dan nog meer geld wilt uitgeven, dan kan je ook een Seymour Duncan SH1 in de nek positie zetten. Dat is een PAF humbucker. Hij heeft minder output, maar hij is echt prachtig voor mooie zingende solo's.
Hij heeft een wat vollere toon, maar niet modderig. Hij is vooral mooi als je in het hogere gebied speelt van de snaren, voorbij de 12e fret zeg maar. Dan krijg je echt een prachtige toon, tenminste dat scheelt natuurlijk ook wel weer wat per gitaar. Maar mijn gitaar bevat van nature een volle toon, deze elementen bevallen me, dus dan zal het, denk ik, ook wel met een les paul bevallen.

Robijn
18 februari 2007, 11:39
Thanx voor de reacties dudes!!! IK denk dat de Bare Knuckle Rebel Yell me het meest aanspreekt, thanx Punt, ik ga s op onderzoek uit!! De rest die gereageerd had, mijn dank kent geen grenzen!

Robin

Punt
18 februari 2007, 12:10
Thanx voor de reacties dudes!!! IK denk dat de Bare Knuckle Rebel Yell me het meest aanspreekt, thanx Punt, ik ga s op onderzoek uit!! De rest die gereageerd had, mijn dank kent geen grenzen!

Robin

Je kan ze rechtsreeks van de BN site kopen, maar ze zijn hier goedkoper, duurt alleen wat langer.