PDA

View Full Version : Basgitaar effecten



robert-gitarist
17 februari 2007, 16:07
Heren,
Ik heb een vraagje.Ik zoek geen effecten voor de basgitaar maar voor mijn gewone gitaar.Ik ben de laatste tijd aan het klooien met allerlei effecten en toen bedacht ik me in eens dat Boss een grappig pedaal heeft namelijk een Bass Synthesizer.Nou heb ik dat pedaal veder nooit uitgetest maar gezien de naam kun je er denk ik wel apparte geluiden mee maken.Weet iemand ook hoe dit effect is en is er iemand de me kan vertellen of dit effect ook geschikt is voor de elektrische gitaar?

Gr. Robert ;)

dunnoaname
17 februari 2007, 17:06
IK heb een keer een Zoom ding voor bas aangesloten met gitaar, dat werd niks. Alles met pitchshifter of envelope follower functies pakte niet goed op gitaar. Misschien dat het met de boss anders is. Omgekeerd werkt redelijk vaak wel.

robert-gitarist
17 februari 2007, 17:50
Ah okee ;)
Nja daar ben ik dus een beetje bang voor dat inderdaad het effect niet goed tot zijn recht komt zeg maar.Maar goed,die Zoom is een multi crap geval en ik wil alleen eens kijken na die SYB van Boss ;)

Aimé
17 februari 2007, 18:39
Mss gewoon eens naar een winkel gaan en vragen of je hem zo mag testen? Desnoods doe ik het wel een van dezer dagen, héhé ;) (ben namelijk ook best benieuwd)

robert-gitarist
17 februari 2007, 18:44
Normaal zou ik dat ook doen maar ik heb het helaas zo druk op moment dat ik de aankomende week zowiezo niet in een muziekwinkel kom vrees ik ;)

zoon van Piet
18 februari 2007, 12:57
ik heb ooit gitaar gespeeld op dat ding. Ik vond het redelijk gaan, hij tracked ook de noten boven het basbereik best goed. De geluiden waren ook best leuk, eigenlijk. Het bleef wel een beetje bij freaky stuff, maar was wel leuk om te doen.

Dastard
18 februari 2007, 15:35
Ik heb hem bij Dirk Witte getest op een gitaar, en hij werkt prima daarop maar hij gaat niet zo hoog, ik geloof dat je tot 1 octaaf boven je hoge E snaar kan komen, ga je hoger dan reageert ie niet meer en brengt ie rare klanken voort.
En akkoorden en/of powerchords spelen gaat niet.

DeiDRagonas
19 februari 2007, 08:29
Is daarvan geen versie voor de gitaar dan??
Ik weet niet of t wat voor je is, maar als je van freaky synth geluidjes houdt probeer eens de Digitech Synthwah. Die is voor bass en gitaar te verkrijgen...

Joey Handsome
19 februari 2007, 14:58
Misschien zou je ook een EHX Microsynth kunnen proberen. Gaaf ding voor gitaar. Coole synthsounds.