PDA

View Full Version : Hysteria instrumental cover



armageddon
17 februari 2007, 13:47
Woei, weer een instrumentaal covertje gemaakt. Is me redelijk snel gelukt (binnen 2,5 uur) :)
De bas-gitaar was wel erg leuk om uit te vinden hoe ik dat kan benaderen, ben er wel tevreden mee.
Ik heb geen echte limiting gedaan of loudness maximizing etc. Ik heb twee gitaren opgenomen. Bij het chorus heb ik nog een soort van dubje eroverheen gedaan die de zang een beetje zou volgen.

Wat vinden jullie ervan? (Sound, spel etc.)

Het is opgenomen met een Koch Powertone 2, LTD EC-1000 met JB/59's en vervolgens door een Koch 4x12 cab door een StudioProjects B1 in een Toneport UX2. De rest in Cubase gedaan. Drums is DFHS, Bass is Trilogy.
Phaser effect van een GT8.

Download hem hier:
http://wieringen.dyndns.org/arjan/Covers/Hysteria.mp3

Kijk in m'n sig voor mijn andere covers.

sregor
17 februari 2007, 14:05
ken het origineel niet, maar ik vind het wel bruut klinken hoor! goed bezig.

Als ik dan een persoonlijk dingetje mag zeggen, vind ik de overdrive ietwat mat klinken, mist wat beuk voor mij, maar das misschien in het origineel ook wel zo dus wat lul ik weer, maar nogmaals erg tof!

armageddon
17 februari 2007, 14:11
Nja, die overdrive is een beetje dynamiekloos, dat ben ik met je eens....ik kom er ook niet achter hoe dat komt. Misschien strakker inspelen, minder gain wellicht. Ik speel nu al met vrij lage gain op het crunchkanaal van de Powertone.

Bedankt voor de complimenten in ieder geval :D