PDA

View Full Version : verschil tussen 2 types gitaren???



rocking toek
17 februari 2007, 12:56
ik plaatste al eerder een topic over de ibanez s 470 dx qm, maar nu is gebleken dat ik een andere gitaar 100 euro goedkoper kan krijgen. namelijk de ibanez s 470 ib. ik kan in de beschrijving en op plaatjes zo gauw geen verschil ontdekken met de 470 dx qm. het is natuurlijk allebei een s 470-serie.

maar waarom is die s 470 ib dan 100 euro goedkoper dan de s 470 dx qm?? volgens de handelaar is het waarschijnlijk gewoon toeval dat hij de ib goedkoper kon krijgen maar zit er geen evrschil in behalve dan de kleur.

weet iemand of er verschillen zijn?

grtz rocking toek! :rockon:

Gitaristje 18
17 februari 2007, 13:49
Ik heb ook ff gekeken. Qua specs zijn er geen verschillen op 1 na. De duurdere heeft een quilted maple top en de goedkopere niet. De quilted maple top zorgt voor een heldere toon en natuurlijk een mooit uiterlijk. Zoiets zeiden ze ook op de ibanez site.
Dat is wat ik er uit heb gekregen, dat zal het dan wel zijn.

rocking toek
17 februari 2007, 15:23
oke, dat zal dan het verschil in prijs verklaren. is er een groot verschil in klank? veel minder helder? het uiterlijk is minder belangrijk maar ik wil nauurlijk wel een goed klinkende gitaar! ik wil dat zelf ondervinden maar kan hem pas over 2 weken testen. iemand hier ervaring mee?

a darker shade of grey
17 februari 2007, 15:43
Ik denk niet dat het uitmaakt in klank, maar de qm is gewoon mooier, hij heeft ook mooiere dikkere inlays trouwens. Goed gitaartje voor zn geld denk ik zo! :)