PDA

View Full Version : Fade to black intro



Danieldg
17 februari 2007, 11:28
Hey,
hier even een nieuw filmpje :
Klik hier (http://www.youtube.com/watch?v=DfQ3yYOvUdI)
Hier speel ik de intro van Fade to black van Metallica.
Opbouwende kritiek is altijd welkom ;)

Rude Perception
17 februari 2007, 12:55
op zich niet slecht gespeeld, maar ik zou wat aan je geluid (minder gain) en je timing doen. (en speel de 'versieringsnoten' ook)


EDIT: oja, en stem even voordat je gaat opnemen.
EDIT2: M'n 666'ste post!:rockon:

Flowers
18 februari 2007, 22:36
hey, zeker niet slecht gespeeld, maar idd je timing kan iets beter. Gewoon rustig spelen en niks overhaasten. Ik speel 'm zelf ook in m'n band, zalig stukje.

Als je 'm met cd meespeelt, misschien ff iets hoger stemmen. Ik denk dat je stemkastje zal aangeven dat ie dan te hoog staat, maar de gitaren op het Ride the lightning album staan net dat tikkeltje hoger. Met de juiste stemming zal ie nog beter klinken!

Grtz

Bl44t44p
19 februari 2007, 04:39
Auw mijn oren!! Stemmen!

Gitaro
19 februari 2007, 05:28
Rechterhandtechniek ziet er goed uit (voor zover het zichtbaar is), alleen je geluid en je stemming ja... ikndenk toruwens dat het ook deels door de intonatie komt. You're getting there

ben vanhoof
19 februari 2007, 11:51
De basisnoten komen er goed uit, maar je speelt precies letterlijk de tabs af, en brengt geen gevoel in je noten.

Danieldg
19 februari 2007, 14:22
ey,
bedankt voor het goede commentaar :)
Wat het geluid betreft,ik denk dat het aan youtube lag,heb net ff origineel filmpje geluisterd en daar klonk alles goed.(geluid klinkt ook iets te schel door slechte mic).
En idd, heb het gewoon gespeeld zoals op de tab, normaal verander ik het een klein beetje zodat het iets anders klinkt,ik zal later daar wel eens een filmpje van posten ;)

Gitaro
19 februari 2007, 17:06
De basisnoten komen er goed uit, maar je speelt precies letterlijk de tabs af, en brengt geen gevoel in je noten.

Jezus, wat maakt het nou uit dat ie de tabs, correctie, het NUMMER ZOALS HET IS speelt? Zo kan ik ook wel over alles gaan zeiken

En daarnaast, hij doet wel degelijk vibrato. Je kan geen goede en ruime vibrato's (of andere 'gevoelsdingen') verwachten van iemand die net langer dan een jaar speelt.

ventje
8 maart 2007, 22:42
klinkt op sich wel leuk, idd wat te veel distortion en probeer die treble knop is een stuk terug te draaien.

waardoor dit soort stukjes vaak ook wat levendiger gaan klinken is door de neck pickup te gebruiken (is misschien persoonlijk), klinkt een stuk minder....uh ja......... metaal achtig.

wat timing betreft ben je telkens net iets te snel.

en als je er dan ook nog wat gevoel in gooit is het helemaal toppie!

ga zo door!

Danieldg
8 maart 2007, 22:59
kspeelde al op men neckpickup hoor :p
Men gitaar stond juist gestemd, volgens mij staat kirk zijn gitaar iets hoger. En idd teveel gain etc, nu staan men effecten perfect, ik zal binnenkort nog is een nieuw filmpje opnemen.

Bedankt voor de reacties :)

ventje
8 maart 2007, 23:57
ben benieuwd hoe je volgende filmpie wordt

DarknessAwaits
9 maart 2007, 01:01
Gaaf! Het is zo'n beetje de enige solo die ik een beetje 'behoorlijk' kan spelen, dus erg leuk om te zien hoe iemand anders het doet.

Dat van die stemming klopt inderdaad, de cd staat iets hoger daarom klinkt het altijd een beetje vals. Ik vraag me nog altijd af of ze dat hebben gedaan om tegen te gaan dat mensen hun nummers zouden coveren ofzo (met het Napstergebeuren en alles in m'n achterhoofd).

Als opbouwende kritiek: probeer iets meer vibrato in enkele noten te leggen, en hoe vaker je speelt hoe soepeler het zal gaan klinken. Behalve bij mij dan, want dat snelle stukje verpruts ik al jaren :). Als ik weer eens geluid op m'n pc heb wil ik ook wel eens proberen op nemen.

Gitaro
9 maart 2007, 12:55
Voor hun selloutpraktijken waren het gewoon een stel bezopen gasten die voor shows gingen skateboarden en bier zuipen. Ik denk niet dat het te maken heeft met covers o.i.d.

Iceman
9 maart 2007, 17:03
Nee, geen 15 jaar oud en geen meisje, dus reageer ik niet (grapje).

Goed gespeeld. Komt overigens regelmatig voor dat artiesten tijdens studio opnamens hun instrumenten voor het hele nummer iets hoger stemmen voor de grap.

Dat is een BC Rich BICH?
Mooi model!

Danieldg
9 maart 2007, 17:27
idd, bedankt :)
Alleen is dit de goedkopere versie van de echte bich :)
Ik denk dat ik de volgende keer op een backing in normale tuning ga spelen, dan heb ik dit probleem niet meer ;)

jw009
9 maart 2007, 18:09
Dat van die stemming klopt inderdaad, de cd staat iets hoger daarom klinkt het altijd een beetje vals. Ik vraag me nog altijd af of ze dat hebben gedaan om tegen te gaan dat mensen hun nummers zouden coveren ofzo (met het Napstergebeuren en alles in m'n achterhoofd).


Ride the Lightning
All songs in standard tuning - EADGBe

* edit - As pointed out by GNR, at some point someone sped up either the session/multitrack tapes when mixing, or the master 2 track when finalizing. The result of this is that the songs are a bit shorter (and faster) than they were recorded, and also just a hair sharp.

I couldn't tell you an exact tuning, but I'd suggest setting your tuner (if you have a decent one) to A=445 (instead of A=440), and that should get you in the neighborhood.