PDA

View Full Version : Ontstemt janken



GunMetalBlue
16 februari 2007, 20:16
Nou, als ik blues wil gaan spelen op m'n gitaar en 'ns lekker wil gaan janken dan krijg ik het gewoon niet voor mekaar om alle emotie er op een gestemde gitaar uit te krijgen...

Dus ik pak eerst m'n strat even aan z'n snaren op om'm lekker te ontstemmen, scheurt-ie beter.


Ben ik de enige idioot? :D


EDIT: ontstemd

Met een D :satisfie:

Spitfire
16 februari 2007, 20:19
Ben ik de enige idioot? :D
Eehm, ja.

Als ik hem bluesy wil laten janken dan overbend ik meestal.....

GunMetalBlue
16 februari 2007, 20:24
Oh, nou ik weet niet, het moet niet te mooi klinken bij mij


Ik weet niet, als dat leed uit je hart moet dan moet het gewoon wat... ontstemd he...

en overbenden hoort idd gewoon bij :p

Gitaro
16 februari 2007, 20:30
Ik denk dat je de enige bent, als je ooit een CD maakt moet je die eens laten horen aan iemand die perfect pitch heeft 8-)

CowGuitar
16 februari 2007, 20:33
Laat eens een opname horen :cooler:

Tho
16 februari 2007, 20:34
Laat eens een opname horen :cooler:

Ik ben inderdaad ontzettend beniewd ja! Ik heb er nog nooit van gehoord :eek:

Gitaro
16 februari 2007, 20:44
Wat ik trouwens wel soms voor de gein doe, de B snaar een eind downtunen (naar wat weet ik niet meer) totdat je een spaghettisnaar krijgt. En dan leuke melodietjes op D en G spelen en af en toe eens een flinke bend op B doen. Dan krijg je bends die leip klinken en over een hele octaaf gaan, geeft wel een leuk effect.

GunMetalBlue
16 februari 2007, 20:50
Dat van gitaro ga ik ook eens proberen ja


en die opname heeft zo'n walgelijk laag niveau dat ik me dat ni riskeer :D

Ik heb het over



JANKEN

Snapt u?

edit: en ook gewoon echt verkeerde snaren aanslaan enzo, ik ben nog niet al te goed :p

Pun
16 februari 2007, 20:56
Nou, als ik blues wil gaan spelen op m'n gitaar en 'ns lekker wil gaan janken dan krijg ik het gewoon niet voor mekaar om alle emotie er op een gestemde gitaar uit te krijgen...

Dus ik pak eerst m'n strat even aan z'n snaren op om'm lekker te ontstemmen, scheurt-ie beter.


Ben ik de enige idioot? :D


EDIT: ontstemd

Met een D :satisfie:

Haha, ik vindt het zo op z'n tijd ook wel heel erg leuk om volledig ontstemt te laten janken, en herrie te maken :)
Wat ook altijd leuk is om een nummer gestemd te beginnen op een gitaar met een slechte tremelopook en dan op een gegeven moment een paar tikken op die pook te geven, (of hem tijdens de solo zwaar mee te mishandelen) dat je gitaar meteen onstemd is. En dan ontstemd het nummer afmaken. Is eigenlijk ook het enige waarvoor ik de tremelopook gebruik :)

Kim Wilson
16 februari 2007, 20:57
Blues wordt NIET gespeeld met een ontstemde gitaar. Het janken wordt bereikt door het te weinig of juist te veel op te drukken. Sommige mensen willen dit ook wel vals noemen... http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif

GunMetalBlue
16 februari 2007, 21:01
Blues wordt NIET gespeeld met een ontstemde gitaar. Het janken wordt bereikt door het te weinig of juist te veel op te drukken. Sommige mensen willen dit ook wel vals noemen... http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif

oh


..........

Kim Wilson
16 februari 2007, 21:03
Ja, ik denk, ik zeg het maar even. :D

vulvasonic
16 februari 2007, 21:15
Een gitaar is trouwens per definitie vals. Dat is ook de reden waarom sommige gasten experimenteren met Buzz Feiten systeempjes enzo. Om de valsheid uit de gitaar te halen.

Ik zou me er dus ook maar niet al te druk over maken. :)

GunMetalBlue
17 februari 2007, 20:47
http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5015820&q=hi


het laatste secondjes zonder zang, die onthou ik je nog nét
dit is echt hoe ik me uitleef :)

Tho
17 februari 2007, 20:52
http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5015820&q=hi


het laatste secondjes zonder zang, die onthou ik je nog nét
dit is echt hoe ik me uitleef :)

Nou het is best een lekker stukje, alleen jammer dat het zo kort is

GunMetalBlue
17 februari 2007, 20:55
ja, ja

dat het kort is :D


Als je wil PM ik je de link naar het volledige stuk wel ff, maar geloof me dat je daar niet vrolijk van word :p


Hartstikke bedankt voor het compliment, van dit forum komende raakt het me diep :satisfie:

Tho
17 februari 2007, 20:56
ja, ja

dat het kort is :D


Als je wil PM ik je de link naar het volledige stuk wel ff, maar geloof me dat je daar niet vrolijk van word :p


Hartstikke bedankt voor het compliment, van dit forum komende raakt het me diep :satisfie:

Ik wil heel graag de link! Ben beniewd! :)

GunMetalBlue
17 februari 2007, 20:57
Ik wil heel graag de link! Ben beniewd! :)

Oh god... Man het begint met schreeuwen enzo he, echt geen blues dus, of ja, de ik-ben-zo-fucking-gefrustreerd-blues :cooler:


Nou, geef me een minuutje en je hebt PM

Tupelo
18 februari 2007, 16:05
Recent mijn Blade in D5 gestemd; geloof tenminste dat het D5 is.. D.A.D.A.A.D. prettige stemming voor slide gitaar. Doordat je slide nooit helemaal recht boven de frets komt, de spanning op je G & B snaar afwijkt, je intonatie ietwat afwijkt hoe hoger op de hals je speelt krijg je daar ook leuke effecten mee.

Heerlijk om dat twang geluid te hebben met 2 hoge ietwat dissonante A's.

Richwoodje
18 februari 2007, 16:16
Recent mijn Blade in D5 gestemd; geloof tenminste dat het D5 is.. D.A.D.A.A.D. prettige stemming voor slide gitaar. Doordat je slide nooit helemaal recht boven de frets komt, de spanning op je G & B snaar afwijkt, je intonatie ietwat afwijkt hoe hoger op de hals je speelt krijg je daar ook leuke effecten mee.

Heerlijk om dat twang geluid te hebben met 2 hoge ietwat dissonante A's.

pff ik ben mn slide al een paar dagen kwijt, ik kan hem echt niet vinden en ik vind het mateloos irritant want ik ben altijd wel in voor een beetje slide spelen

bert k
18 februari 2007, 17:42
Ik zet hem in speeltechnieken.

gorgasm
18 februari 2007, 20:14
ik wil de link met het volledige nr ook wel!

btw blues-boys, gooi es een paar aanraders!