PDA

View Full Version : Reverend guitars



Wimvdb
16 februari 2007, 17:10
Iemand ervaring met die dingen? Zit te gassen op een paar modellen en aangezien ik met pasen/deze zomer werk zou er wel nog een leuk gitaartje bij mogen van rond de 600 € ( 99% zeker een LP of toch iets met dezelfde feel/looks ).

Ik zou vooral meer meningen / ervaringen willen over deze stukken:
http://www.reverendguitars.com/reverend/images/guitars/set_neck_series/hi-res/roundhouse_hb_fm_bburst_lg.jpg
http://www.reverendguitars.com/reverend/images/guitars/set_neck_series/hi-res/daredevil_290_malp_lg.jpg
http://www.reverendguitars.com/reverend/images/guitars/set_neck_series/hi-res/warhawk_2_hb_mblu_lg.jpg
http://www.reverendguitars.com/reverend/images/guitars/set_neck_series/hi-res/manta_ray_290_fm_lg.jpg


Of heeft hier nog iemand anders non-expensive (Max 600€) tips voor een LP , bang for the buck ! mogen P90's of vintage-voiced humbuckers. mag ook semi-hollow zijn ( ben er nog niet uit )

Rutger
16 februari 2007, 17:15
Ik ken het niet, maar ik ben vol lof over de plaatsing van de volumepot.
Eindelijk een LP met de knoppen binnen pinkbereik! :)

Joey Handsome
16 februari 2007, 17:18
Lelijke gitaren zeg.

Dude
16 februari 2007, 17:26
prachtig speelgoed... alleen geen mogenlijkheid om ze te bestellen. De enige importeur in europa is een belg die niet snapt hoe zn telefoon/computer werkt...


jammer !

Jay Cal
16 februari 2007, 17:27
prachtig speelgoed... alleen geen mogenlijkheid om ze te bestellen. De enige importeur in europa is een belg die niet snapt hoe zn telefoon/computer werkt...


jammer !


Dit werkt ook niet? www.coolguitars.de

ben vanhoof
16 februari 2007, 17:34
Erg makkelijk is die ene volumepot nu ook niet hoor. Een volumepot van mn ibanez staat ook vrij dicht, en als ik soleer gebeurt het wel vaak dat ik 'm ongewenst dichtdraai.. hij staat daar gewoon in de weg.

Dude
16 februari 2007, 17:39
Dit werkt ook niet? www.coolguitars.de

die website niet nee ?

Wimvdb
16 februari 2007, 17:47
Dit werkt ook niet? www.coolguitars.de


Die is wel duur als je de richtprijzen in $ ziet ... en volgens mij zijn ze rechtstreeks van de reverend site te bestellen ...

Dude
16 februari 2007, 18:40
waarom doet die site het niet bij mij dan ??? ik krijg een wit scherm en 'gereed' te zien ?

oh damn.. ik denk niet dat ze aan mij besteed zijn !

prs
16 februari 2007, 19:02
Dit werkt ook niet? www.coolguitars.de

Ik had ook begrepen dat Taranaki guitars (heet dat nu coolguitars?) de importuer was van Reverend. Ik hbe ooit, maar dat is wel al 6 jaar geleden ofzo, een folder van hun thuisgestuurd gekregen met informatie en prijzen van Reverend guitars.
Is hij tegenwoordig niet meer de importeur dan?

prs
16 februari 2007, 19:03
waarom doet die site het niet bij mij dan ??? ik krijg een wit scherm en 'gereed' te zien ?

oh damn.. ik denk niet dat ze aan mij besteed zijn !

Tik eens in google 'taranaki guitars' in....misschien dat het dan wel werkt (zomaar een ideetje).

EDIT: misschien werkt deze link voor je http://www.taranaki-guitars.de/cnt/asp/default.asp

prs
16 februari 2007, 19:07
Tegenwoordig vind ik overigens niks meer aan de designs van Reverend.
Vroeger vond ik de Reverend Rocco erg mooi (ooit bijna een gekocht). Ik kwam met Reverend in aanraking dordat ik de gitarist van Guano Apes op zo'n exemplaar zag spelen.

http://www.taranaki-guitars.de/cnt/pb-pic/245.jpg

Joey Handsome
16 februari 2007, 19:11
Tegenwoordig vind ik overigens niks meer aan de designs van Reverend.
Vroeger vond ik de Reverend Rocco erg mooi (ooit bijna een gekocht). Ik kwam met Reverend in aanraking dordat ik de gitarist van Guano Apes op zo'n exemplaar zag spelen.

http://www.taranaki-guitars.de/cnt/pb-pic/245.jpg

Kijk, die hijs ik dan al een stuk beter. Al vind ik wel dat ze het met die headstock een tikkeltje overdreven hebben.

Flatroc
16 februari 2007, 23:52
Ik heb sinds een maand of 2 een Reverend Flatroc. Das een gitaar uit hun Stage King serie ( zoals alle Reverends nu in Korea gemaakt, in Amerika afgesteld etc.). Het is een heerlijke gitaar. Echt waar voor zijn geld, alleen heb ik hem moeten bestellen via Groove Street in Brussel, en zoals al gemeld hier werkt die niet echt snel. Direkt bestellen via Reverend gaat niet, omdat ze niet in het leveringsgebied van hun eigen dealers verkopen, en daar valt natuurlijk veel voor te zeggen. Dus Taranaki guitars in Duitsland zal je, om de zelfde reden, ook geen gitaar willen opsturen. Wat je wel kunt doen is er gewoon heen rijden en er een uitproberen/kopen.
Reverend maakt prima gitaren, en de nieuwste serie doet ook al weer van zich spreken. Ik heb geloof ik de eerste Stage King in Nederland, maar er zullen er nog wel een aantal gaan volgen geloof ik.

AutoStatic
17 februari 2007, 09:49
Direkt bestellen via Reverend gaat niet, omdat ze niet in het leveringsgebied van hun eigen dealers verkopen, en daar valt natuurlijk veel voor te zeggen. Dus Taranaki guitars in Duitsland zal je, om de zelfde reden, ook geen gitaar willen opsturen.

Oe, als Neelie Smit Kroes dit hoort ;)
Als consument mag je in heel Europa je spullen kopen. Dat Reverend niet direct op wil sturen kan ik nog begrijpen, maar als jij zo'n gitaar in Duitsland besteld moeten ze die gewoon opsturen. Zitten best mooie modellen tussen trouwens. Die Rocco ziet er erg ok uit.

GunMetalBlue
17 februari 2007, 10:13
Erg makkelijk is die ene volumepot nu ook niet hoor. Een volumepot van mn ibanez staat ook vrij dicht, en als ik soleer gebeurt het wel vaak dat ik 'm ongewenst dichtdraai.. hij staat daar gewoon in de weg.

Ik ben een stratman he, en ik vind bij een strat ook al dat-ie redelijk dichtbij staat, dan draai je'm dicht als je idd soleert of gedempt aan het spelen bent.

Maar de 5-way switch staat daar op een rotplaats, als je echt heftig gaat strummen ofzo dan opeens van een warm geluid naar wheiiiiiiiiiiiiiiiii... staat dat ding opeens op stand 5 :P

on topic: ik weet niets over Reverend Guitars :D

a darker shade of grey
17 februari 2007, 10:22
Epiphone Les Paul Custom Black Beauty, bang for the buck!!!

Dude
17 februari 2007, 10:24
Tik eens in google 'taranaki guitars' in....misschien dat het dan wel werkt (zomaar een ideetje).

EDIT: misschien werkt deze link voor je http://www.taranaki-guitars.de/cnt/asp/default.asp


uiteraard had ik dat al geprobeert (bedankt voor je sarcasme ;) ) maar probleem is dat dat werkelijk de enige website op internet is die bij mij niet opend.. krijg een blanco pagina te zien... verrystrangzzzzjeee


En idd... mijn inspiratie is ook de guano apes haha

Flatroc
17 februari 2007, 23:23
Oe, als Neelie Smit Kroes dit hoort ;)
Als consument mag je in heel Europa je spullen kopen. Dat Reverend niet direct op wil sturen kan ik nog begrijpen, maar als jij zo'n gitaar in Duitsland besteld moeten ze die gewoon opsturen. Zitten best mooie modellen tussen trouwens. Die Rocco ziet er erg ok uit.

je doet je best maar. en die Rocco is al lang niet meer in productie

Jay75
18 februari 2007, 01:53
Ik heb sinds een maand of 2 een Reverend Flatroc. Das een gitaar uit hun Stage King serie ( zoals alle Reverends nu in Korea gemaakt, in Amerika afgesteld etc.). Het is een heerlijke gitaar. Echt waar voor zijn geld, alleen heb ik hem moeten bestellen via Groove Street in Brussel, en zoals al gemeld hier werkt die niet echt snel. Direkt bestellen via Reverend gaat niet, omdat ze niet in het leveringsgebied van hun eigen dealers verkopen, en daar valt natuurlijk veel voor te zeggen. Dus Taranaki guitars in Duitsland zal je, om de zelfde reden, ook geen gitaar willen opsturen. Wat je wel kunt doen is er gewoon heen rijden en er een uitproberen/kopen.
Reverend maakt prima gitaren, en de nieuwste serie doet ook al weer van zich spreken. Ik heb geloof ik de eerste Stage King in Nederland, maar er zullen er nog wel een aantal gaan volgen geloof ik.


Maat van me kocht onlangs een rev bass, kreeg er 2 opgestuurd van die coolguitars gast, om te proberen.

1tje teruggestuurd, hoefde alleen de verzendkosten te betalen en de bas die hij hield, dus goede service daar.
Mij bood hij aan om een eastwood op te sturen om te proberen, dus hij stuurt ze zeker wel op!

Dude
22 februari 2007, 16:15
http://img517.imageshack.us/img517/9370/warhawkblklescc7.jpg



ik heb hem besteld !! eindelijk een zaak gevonden die voor een leuke prijs + koffer naar nederland wilde verzenden !!

ben blij blij blij ! hopen dat de betaling zonder problemen doorkomt nu, dat is wel effe stressen, postbank is vage shit wat dat betreft !

anyway... hopelijk voor volgend weekend binnen !

Jay75
22 februari 2007, 16:20
Die is erg mooi!!

Duur? Waar heb je 'm besteld dan?

Kim Wilson
22 februari 2007, 16:21
Knappe gitaar, Bart! Lekker apart, maar niet té. Gefeli!!!

Dude
22 februari 2007, 16:27
in engeland, dolphinmusic, 414 pond inclusief koffer, is rond de ? 615 euro geloof ik.

Degene op de foto heeft een tremelo, ik heb die niet btw.

AutoStatic
22 februari 2007, 16:32
Coole bak! Hopelijk gaat het opsturen allemaal ok!

Flatroc
22 februari 2007, 23:21
gefeliciteerd, hopelijk lukt het verzenden vanuit Engeland jou wel, bij mij wilden ze het niet doen vanwege de al eerder gemelde overeenkomst tussen Reverend en zijn dealernetwerk. Reverend rocks!! Die Warhawk is cool!

Dude
22 februari 2007, 23:39
opsturen naar nl is geen probleem, het rondkrijgen van de betaling is waar ik op wacht.

ben benieuwd !

Flatroc
22 februari 2007, 23:45
met zo'n IBAN nummer lukt dat wel, ging bij mij prima naar Belgie. No problem. Je zult versteld staan van de kwaliteit van de gitaar. De set-up is prima!

Dude
23 februari 2007, 11:51
jij hebt er ook een zie ik ? post eens een foto ?

ik kan me niet echt een voorstelling maken bij de grote van de gitaar maar begrijp dat het qua formaat een "lange" gitaar is he ? van puntje kop naar staart zeg maar...

Keesz
23 februari 2007, 12:33
erg cool dude! hoeveel ga je aan verzendkosten e.d. betalen ?

Dude
23 februari 2007, 12:35
eurootje of 22 geloof ik ! valt erg mee dus,

Flatroc
23 februari 2007, 23:10
ik heb een oranje Flatroc, daar heb ik al pics van gepost op dit forum, check de zoek functie maar ff. Heerlijke gitaar, prima kwaliteit, mooi ding hoor.

Joey Handsome
25 februari 2007, 20:55
@ dude

Geen Jaguar met humbuckers meer?