PDA

View Full Version : Wat (drive pedaal) past bij mijn smaak ?



Dude
16 februari 2007, 11:41
Heb onlangs met een compleet andere kijk naar mijn amp een hele andere sound gekregen (mastervolumes volluit en overall afregelen met kanaalvolumes)

resultaat is dat mijn amp nog praktischer bruikbaar is met de pedaaltjes die ik op mn board heb zitten, deed het tot nu toe meestal toch met de kanalen zelf (crunch/drive) maar merk dat ik nu de crunch uit mn tubescreamer haal en de drive uit de boss eq met flinke gain/mid boost, en het 3e kanaal van mn multitone er een beetje bij hangt voor opdikking van bepaalde slagstukkies ed.

Nou ben ik een beetje op zoek naar wat extra's. Een pedaal dat voor het stevigere schreeuwwerk mijn sound net effe iets dikker maakt, dikke moderne scheur in combinatie met mijn crunch kanaal van koch multitone, zo afgeregeld dat die van zichzelf een lekkere crunch maakt.

Heeft iemand tips ?

Lennert
16 februari 2007, 13:27
Zoek je een booster om je crunchkanaal in totale scheur te knallen of een pedaal dat zelf al dikke distortion genereert? Ik heb zelf een metal muff die een zeer aardige rocksound tot metal scheur kan bouwen en heb goede dingen gehoord over de tri metal van zoom, die ik nu ga aanschaffen.

Als je een booster wil zou je eens kunnen kijken naar die nieuwe ultra clean boost van MXR (custom audio electronics serie?)

Nellyrocks
16 februari 2007, 14:25
MXR Zack Wilde.

Heel lekker en ook als boost te gebruiken

Lennert
16 februari 2007, 14:30
Inderdaad! Ik heb die ook geprobeerd toen ik die metal muff kocht, was toen niet wat ik zocht, maar als boost is ie heerlijk!

Dude
16 februari 2007, 16:19
als boost gebruik ik de tubescreamer al, en als boost met een flinke rand gain er op de boss EQ,

wat ik zoek is een pedaal dat zelf een flinke scheur mee geeft, dus meer een distortion pedaal dat niet iel of dun gaat klinken als ik de gain niet vol open hoef te draaien.

Nellyrocks
16 februari 2007, 16:27
Rat


45678

ewout
16 februari 2007, 16:37
Een Diamond Pedals J-Drive mengt erg mooi met de overdrive van een koch. Maakt alsof het 'groter' klinkt, rauwer en gedefinieerder. Is een mooie aanvulling op een tubescreamer.

Dude
16 februari 2007, 17:23
230 euro..... :confused:

de tering wat een geld....... :nervous:

sinneD
16 februari 2007, 18:01
MXR Zack Wilde.

Heel lekker en ook als boost te gebruiken

+1 stille hint ^^

interessander
16 februari 2007, 18:33
Om van een dikke crunch een over de top crunch of lead sound te maken kan ik je een ibanez metal charger aanraden (misleidende naam) eventueel in combinatie met je ts.

strat58
16 februari 2007, 18:42
Om van een dikke crunch een over de top crunch of lead sound te maken kan ik je een ibanez metal charger aanraden (misleidende naam) eventueel in combinatie met je ts.

Hoi de Crunch box van MI Audio is geweldig gebruik hem zelf ook als leadboost nu.
Peace Strat58

Dirk_Hendrik
16 februari 2007, 20:15
Om van een dikke crunch een over de top crunch of lead sound te maken kan ik je een ibanez metal charger aanraden (misleidende naam) eventueel in combinatie met je ts.

Behalve dat die de pokke-eigenschap heeft amper boven unity gain uit te komen waardoor je verdomd goed moet opletten dat je niet ineens in de mix wegvalt. T'is een gaaf ding maar met mankementen.

Tristan
16 februari 2007, 21:39
Hmm, het hangt er een beetje vanaf wat je wil...
Wil je dat distortion pedaal dan voor je leads/solo's gaan gebruiken of wil je gewoon dat hij alles lekker ranzig maakt voor vieze slagsounds en bepaalde partijtjes?
In het eerste geval zit ik echt te denken aan een pedaal a la Homebrew Electronics Big D, dat vind ik zelf echt een lekker pedaal voor solo's, ik weet echter niet hoe hij is in combi met de Koch...
Uit de Big D kan je eventueel met bepaalde settings ook wel een lekker smerig fuzzy geluid halen, dus dat is ook wel cool...
In het tweede geval zit ik echter toch echt wel aan een goede Fuzz te denken, ik weet niet wat precies, maar er is wat dat betreft in ieder geval genoeg te krijgen, een hele goeie is de Woolly Mammoth van Zvex, maar die is wel reteduur, misschien dat daar een clone van te vinden is?

marc_o
16 februari 2007, 22:36
Mijn ervaring is dat een hoop pedalen het niet bijster goed doen op de Multitone, maar weet uiteraard ook niet precies welk geluid je zoekt. Het zal goed zoeken worden Dude.

interessander
17 februari 2007, 01:54
Ja, ik was nog even vergeten te melden dat mijn mening gebaseerd is op de metal charger met de simpele diodemods die ook op harmony-central beschreven staan, die helpen hem al een eind in de goede richting, en ik neem aan dat jij er ook wel wat leuke dingen mee kan doen.


Behalve dat die de pokke-eigenschap heeft amper boven unity gain uit te komen waardoor je verdomd goed moet opletten dat je niet ineens in de mix wegvalt. T'is een gaaf ding maar met mankementen.

Punt
17 februari 2007, 02:39
Ik ben nogal gecharmeerd van de Fulltone OCD. Die gebruik ik zowel om het OD kanaal van meer gain te voorzien als om het cleane kanaal overstuurd te laten klinken. Heeft dus van zichzelf ook een goede organisch klinken OD.

Dude
17 februari 2007, 10:45
Thanks voor alle reacties,

waar ik naar op zoek ben is een pedaal dat dus van mijn crunch kanaal een lekkere stevige moderne slag/rock sound maakt.

Aangezien kanaal 3 dit ook wel voor me doet maar ik merk dat kanaal 2 met zowel de tubescreamer als met de EQ gewoon een veel lekkerder geluid in de bandmix heeft. Meer druk en punch dus waar kanaal 3 veels te hard moet om dr goed doorheen te prikken en juist op lage volumes iel en schel klinkt !

Even een praktischer uitlegje dan..

Kanaal 2 + tubescreamer op neck element= instant pearljam/alive sound, lekker voor slagjes en pieletjes, op hals element is het ideaal voor fills in bv stil in mij, al die opvullings riedeltjes.
Kanaal 2 + Boss eq is felle agressieve moderne solo sound

Wat ik dus zoek is een pedaal dat van mijn 2e kanaal + dat pedaal een lekkere strakke moderne rock/slag sound maakt die vetter en voller in de mix blijft staan dan kanaal 3 dat kan...

snappen jullie het nog ?

Punt
17 februari 2007, 12:38
Heb je de volumeknop op je gitaar al eens geprobeerd?

Dirk_Hendrik
17 februari 2007, 14:09
Ja, ik was nog even vergeten te melden dat mijn mening gebaseerd is op de metal charger met de simpele diodemods die ook op harmony-central beschreven staan, die helpen hem al een eind in de goede richting, en ik neem aan dat jij er ook wel wat leuke dingen mee kan doen.


Uiteraard ;)
Je hebt inderdaad gelijk dat het ding met die diodegrappen een stuk aangenamer wordt.

Bruce
17 februari 2007, 14:40
Aangezien kanaal 3 dit ook wel voor me doet maar ik merk dat kanaal 2 met zowel de tubescreamer als met de EQ gewoon een veel lekkerder geluid in de bandmix heeft. Meer druk en punch dus waar kanaal 3 veels te hard moet om dr goed doorheen te prikken
Ik heb hetzelfde probleem met kanaal 3 van mijn Powertone
Speel je alleen klinkt ie super, maar met band hoor je jezelf niet terug :(
Speel bijna alleen nog maar op kanaal 2 (zoek nog een padaaltje
om op kanaal 1 een randje te krijgen)

Tristan
17 februari 2007, 19:00
Dude, dan zou ik eens voor een Barber LTD of Direct Drive of zoiets gaan shoppen, die doen volgens mij precies wat je zoekt...