PDA

View Full Version : Combo naar rack



Schunhart
16 februari 2007, 11:01
Hey,

Ik heb nu een ENGL screamer combo, een g-major en een freeport zender. Nou wil ik m'n g-major en zender in een rack hebben, maar het leek me ook wel practisch om m'n versterker erin te zetten. Want ik word gek van alle losse kabeltjes en het steeds maar moeten aan sluiten van alles.

Ik beschik nog niet over het geld om een losse pre- en poweramp te kopen dus zat ik er aan te denken om m'n combo er in te zetten.
Één probleem alleen: t chasis is te breed voor in een 19" rack.

Nu is mijn vraag, heeft iemand van jullie hier ervaring mee, en zouden jullie het aan of af raden om de versterker in een ander chasis te zetten?

jorrit
16 februari 2007, 11:50
er zijn een aantal mensen hier die t al gedaan hebben... je kunt je versterker gedeelte dr uit schroeven, en samen met je wireless setje in een nieuwe behuizing stoppen.. je kast bijft intact dus kan altijd weer terug....

Jimwoud
16 februari 2007, 12:45
Ik zou er een losse top van maken met daaronder een rack gedeelte van 2HE. Maar dan zou ik die speaker ook los houden en niet alles in één.

skabouter
16 februari 2007, 12:49
is zo`n screamer zonder houten behuizing niet precies 19" net als mesa marks zeg maar. dan kan je de amp er dus uit schroeven, inbouwen met die andere 2 componenten (denk dat je dan tegen de 6HE zit). los speakerkastje (of die overgebleven 1x12) en klaar ben je :) eerst opmeten!

Nocki
17 februari 2007, 12:59
Hoi,

Ik zit met hetzelfde idee te stoeien. Alleen heb ik een top die erg breed is ipv een combo. Het idee is een casing te bouwen waar ruimte is voor de top en van boven wat ruimte voor 2 of 3HE. dan kan bij mij ook alles mee in 1 keer en is het netjes afgewerkt en aangesloten.

Je zou hetzelfde kunnen doen. een kist maken met daarin je combo helemaal origineel en daarboven een rackje. alles in 1 kist, zou zeker moeten lukken.

succes

Nocki

Schunhart
17 februari 2007, 13:09
Hoi,

Ik zit met hetzelfde idee te stoeien. Alleen heb ik een top die erg breed is ipv een combo. Het idee is een casing te bouwen waar ruimte is voor de top en van boven wat ruimte voor 2 of 3HE. dan kan bij mij ook alles mee in 1 keer en is het netjes afgewerkt en aangesloten.

Je zou hetzelfde kunnen doen. een kist maken met daarin je combo helemaal origineel en daarboven een rackje. alles in 1 kist, zou zeker moeten lukken.

succes

Nocki


Dat is inderdaad ook nog wel een goed idee. Het enige probleem waar ik dan tegen aan kijk is dat die case dan na een half jaar weer ongebruikt kan staan omdat ik dan van m'n combo af wil.

Heeft er niemand ervaring met het bouwen van een ander chasis om je combo in te zetten? Dit lijkt mij nog steeds de meest practische oplossing.


En wat is het verschil in prijs voor beide operaties?

Squier4ever
18 februari 2007, 13:30
http://www.paullenders.com/images/rigarchive_static/2005/001/01_large.jpg

http://www.paullenders.com/images/rigarchive_static/2006/012/01_large.jpg

om maar eens wat voorbeelden te noemen

Nocki
18 februari 2007, 13:35
Dat is inderdaad ook nog wel een goed idee. Het enige probleem waar ik dan tegen aan kijk is dat die case dan na een half jaar weer ongebruikt kan staan omdat ik dan van m'n combo af wil.

Heeft er niemand ervaring met het bouwen van een ander chasis om je combo in te zetten? Dit lijkt mij nog steeds de meest practische oplossing.


En wat is het verschil in prijs voor beide operaties?


Ik heb zelf welleens mn amp gedeelte uit de combo gehaald en die in een top gebouwd en later in mn rack gebouwd. maar dat was bij een mark IV amp. die dus al op 19" is.

AART
18 februari 2007, 16:39
meet eens je voorpaneel op, hoe breed is je voorpaneel?