PDA

View Full Version : Korg D3200



rudmerbruinsma
16 februari 2007, 10:57
Ik heb een Korg D3200. Ik heb deze in Januari van vorig jaar gekocht en nog steeds ontdek ik nieuwe mogelijkheden met dit apparaat. Met de Korg kan ik 32 sporen simultaan afspelen en 12 sporen opnemen in digitale kwaliteit. Er zit een 40 gigabyte harddisk in waar heel wat muziek op kan worden gezet. Er zitten ook een goeie effectenboard op met o.a. diverse galmen, delays, flangers en chorussen. Verder zit er ook veel masteringeffecten op zoals compressors en limiters.
Ik ben er erg over te spreken qua prijs / kwaliteit. (ong. 1300 Euro).
Dus als je nog op zoek bent naar een niet al te dure maar goede recorder dan kan ik je deze zeker aanraden.

http://www.portlandmusiccompany.com/d3200_pics/D3200.jpg

DeiDRagonas
16 februari 2007, 11:51
Ja, leuk speelgoed he??
Ik heb zelf de D1600mk2 van Korg. Geweldig die apparaten!!

Misery Signals
17 februari 2007, 15:45
Ik zit in hetzelfde straatje met de Tascam 2488. Ongelofelijke mogelijkheden. Nieuw 800 Euro betaald in uitverkoop.
Morgen neem ik trouwens weer een demosong op van een beginnend bandje...

http://www.keyboardsrecording.fr/IMG/jpg/Tascam_2488_1.jpg

Aldude
23 april 2009, 10:56
Ik zit te overwegen mijn d1600mkII te verpatsen om te vervangen met de d3200.. kan nog niet echt vergelijkende reviews e.d. vinden. Iemand een mening over dit voorzichtige voornemen? De features van de d3200 lijken uiteraard aantrekkelijk (bijv. 12 sporen simultaan opnemen, meer inputs met phantom voeding etc, etc) maar in gebruik willen bepaalde aanpassingen niet perse vooruitgang betekenen... Ben erg gesteld op deze bak en wil er zeker niet op achteruit gaan!

Speeddemon
1 juni 2009, 16:04
Ik heb zelf heel lang een D16 V2 gehad, welke super-compact, maar toch erg compleet was.

Ik heb wisselende verhalen over de kwaliteit van de D3200 gelezen en het gemis aan een touchscreen zou groot zijn. Je bent dan beter af met een 2e hands D32XD, of evt. (weliswaar geen touchscreen, maar wel supercompleet) een Akai DPS24, of evt. een Yamaha AW2400. Die laatste heb ik zelf; erg compleet (met uitbreidingskaarten kan ik 12 of 16 sporen tegelijk opnemen), 4 auxes (Omni outs), effecten etc. Geluidskwaliteit is wat beter dan van de Korg, maar je levert wel een hoop gebruiksgemak in...

De Korg D16 was nogal snel aan te zwengelen voor opnames; de Yamaha vereist wat meer patching, selecting, etc.
Daarom heb ik nou voor de sketchpad dingetjes toch maar een Boss BR-600 gekocht. Gewoon voor snelle ideetjes en 't mooie is dat ie COSM aan board heeft, wat de Yamaha sowieso volledig mist en bij de Korg maar matig was. De overige effecten van de Korg waren wel o.k.
En de onboard drumcomputer van de BR-600 zal ook zeker van pas komen.

Niettemin; kom je een Korg D16 voor 200-250 tegen, dan is het een heel leuk compact alternatief, als je gewoon wat locatieopnames (8 sporen tegelijk) wil opnemen.