PDA

View Full Version : London city spitfie II



Sjoerd
15 februari 2007, 21:31
Hallo,

Ik heb een London city spitfire II en heb een probleempje,

Het is een goede gitaar ik zou alleen mijn snaren een stukje hoger willen, allen de zadels staan al op hun aller hoogst.

Is er mischien een (simple) manier om ze toch hoger te krijgen??

Bedankt,

sjoerd.

Nickname
15 februari 2007, 22:05
Hallo,

Ik heb een London city spitfire II en heb een probleempje,

Het is een goede gitaar ik zou alleen mijn snaren een stukje hoger willen, allen de zadels staan al op hun aller hoogst.

Is er mischien een (simple) manier om ze toch hoger te krijgen??

Bedankt,

sjoerd.

Waarom zou je ze in godsnaam hoger willen hebben als ze al op hun hoogst staan? Dat speelt toch voor geen meter :chicken:

Orgasmocaster
15 februari 2007, 22:35
Tja Waarom zou je dat doen?

Als je het echt wilt zou je een gitaar technician een nieuwe noot dr op kunnen laten zetten.. of zelf een nieuwe noot snijden

Azrael
15 februari 2007, 22:39
Tja Waarom zou je dat doen?

Als je het echt wilt zou je een gitaar technician een nieuwe noot dr op kunnen laten zetten.. of zelf een nieuwe noot snijden

Noot? :seriousf: heftig........borrelnoot?

Sjoerd
15 februari 2007, 22:57
Het probleem is dat ze nog steeds erg laag staan als de zadels op hun hoogst staan, daarom wil ik de snaren iets hoger.

Azrael
15 februari 2007, 22:59
Het probleem is dat ze nog steeds erg laag staan als de zadels op hun hoogst staan, daarom wil ik de snaren iets hoger.

Ja , maar dat snap ik dus echt niet? Is er iets mis met dat ding? Je doelt met te laag toch op de afstand tussen je 21ste fret en snaar? Niet op het begin van je hals? Want in dat laatste geval heeft het met de kromming van je nek te maken.

Spitfire
15 februari 2007, 23:03
Want in dat laatste geval heeft het met de kromming van je nek te maken.
Dat lijkt me veel waarschijnlijker dan dat de zadels gewoon 'te klein' zijn. Misschien staat de hals te recht (of zelfs iets bol).

G.G.
16 februari 2007, 09:55
Ik moest ff zoeken met google, maar de spitfire is dus de naam van de strat.

Als je brugbodemplaat strak op je body ligt, en je zadeltjes in de hoogste stand, dan is er iets niet helemaal goed met je hals/bodyverbinding.

Is de gitaar een tweedehandsje? (misschien zit er een kartonnetje tussen de hals en body om een hoek te creëren). Daar zou je naar kunnen kijken.

Is de kromming van de hals oke? Druk eens 1e fret en 16e fret tegelijk in. Ligt de snaar tussen die twee frets strak tegen de frets aan of komt ie in het midden net een heel, heel klein beetje los? (of misschien wel heel veel)

Probeer eerst wat hierboven staat.

Je zou de brug ook iets hoger kunnen zetten door de schroefjes te vervangen door 6 schroeven met een gootje voor de bodemplaat, maar dan blijft je trem wel zwevend. (er zijn wel andere opties om een trem die zweeft vast te zetten, maar dat kan later altijd nog uitgelegd worden. eerst het probleem opzoeken.

Sjoerd
16 februari 2007, 14:26
ok, harstikke bedankt.

ga het even proberen, en nee het is geen tweedehans.

vulvasonic
16 februari 2007, 14:37
Sjoerd, hoe lang heb je 'm al?

Want aan de gitaar an sich mankeert niks hoor, maar hij moet natuurlijk wel worden afgesteld. Persoonlijk vind ik die London City's echt geweldig. Niet alleen voor het geld, maar überhaupt zijn het hele degelijke gitaren.

Maar als je een gitaar koopt, hoe duur of goedkoop ie ook is, je hebt RECHT op een goede afstelbeurt. Dus als je naar de winkel gaat waar je 'm hebt gekocht en je zegt dat je enige tijd terug (moet geen anderhalf jaar geleden zijn natuurlijk) daar hebt aangeschaft, dan mag je van ze verlangen dat ze die hals even goed zetten en de boel goed afstellen. Let wel; GRATIS!
Iedere zichzelf respecterende gitaarzaak zal dit doen.

Hier op dit forum kom je aan de info die je nodig hebt om jezelf niet om te laten lullen. Je moet dus ook gewoon zeggen dat je de zadels niet hoog genoeg kan zetten om een goede actie mogelijk te maken en dat je de hals daardoor moet laten afstellen. En of zij dat dan even voor je willen doen. Het is de normaalste zaak van de wereld, alleen weet niet iedereen dat. En ze zullen het er ook nooit bij vertellen.

Succes! :)