PDA

View Full Version : MARSHALL valvastate 100



RED DEVIL
15 februari 2007, 21:27
heej

is de marshall vs 100 wat?
voor een beginnende metal gitarist!?
naja ik hoor wel :satisfie:

marter544
15 februari 2007, 21:34
Das een heel degelijke bak! Ik vind die erg lekker klinken, hoeveel betaal je ervoor? Kun je ook nog het podium mee op of in de oefenruimte..

Rinze
15 februari 2007, 21:35
Misschien kun je ons vertellen welk type uit welke serie je precies bedoelt en wat je ermee wil gaan doen, dat maakt nogal uit. Ik heb zelf nooit een Valvestate gehad, wel eens over gespeeld en mensen gekend die er ook mee optraden enz.

Voor thuisgebruik is een Valvestate prima, vooral de eerste twee series hadden de neiging om bij hogere volumes schel te gaan klinken. Ik heb dat zelf dus nooit uitgeprobeerd. Het hangt ook af van de eisen die je aan de versterker stelt. Volgens mij zijn ze tweedehands niet duur en vrij waardevast, dus echt de mist ingaan doe je er niet snel mee.

DeiDRagonas
16 februari 2007, 08:31
Voor een beginnend metalgitarist is de valvestate serie een prima keus. Heb zelf meerdere gehad. Ze hebben wel de neiging om nogal eens last te krijgen van kleine gebreken als krakende pots, maar vaak niets ernstigs. Gaan in ieder geval hard genoeg om mee te kunnen optreden. En via marktplaats ben je ze ook zo weer kwijt mocht het je toch niet bevallen.

RED DEVIL
16 februari 2007, 08:35
ik betaal er 450 euro voor!
hij stond voor 650 op marktplaats!
goede koop dus!?

almarvk
16 februari 2007, 08:42
Weet je ook welk type?

Dat lijkt mij voor valvestate erg veel geld. Voor dat geld kan je ook een JCM800 combo halen...

Rinze
16 februari 2007, 08:43
Hangt er ook van af of het een combo of stackje is. Maar inderdaad, voor dat geld heb je wel meer opties.

DeiDRagonas
16 februari 2007, 08:47
Te duur voor een combo in elk geval! Voor max 300,- kun je wel een valvestate combo scoren. Met een beetje afdingen zelfs voor minder. Voor een stack lijkt 450,- me een normale prijs.

RED DEVIL
16 februari 2007, 10:01
het is een half-stack met een 140 watt cabinet eronder!
meer weet ik ook niet echt!:p
het is in iedergeval niet de standaard cabinet die er onder zit!

E-J
16 februari 2007, 10:10
Voor een beginnende hardrockgitarist is dit een leuk dingetje...maar voor metal? Nee danku! Ik heb de VS265 gehad, en die was best goed voor hardrock...al wordt een Valvestate op hoog volume behoorlijk dun!

Als je metal wilt spelen, kijk dan zeker naar een Randall RG75/100...veel beter en bovendien veelzijdiger. Een RG75 moet ruim onder de 300 euro te halen zijn. Voor 150 pleuro meer heb je al een mooi buizencombo ;)

RED DEVIL
16 februari 2007, 17:12
hardrock/punk/punkrock/metal allemaal goed voor mij :satisfie:
echt mijn style!
er staan :"

4 x Randall RH100 amps
8 x RA412 CS cabinets

voor als iemand intresse heb die dingen kosten per stuk 399 EURO!
moet je bij marktplaats gewoon randall in type!

robert-gitarist
16 februari 2007, 17:15
Mja.ziet er leuk uit,mooie heads ook maare check die kasten eens,zitten niet eens speakers in ;) Ben je voor die fullstack 400 euro kwijt enne reken dan nog ff 8x12"speakers erbij.Dan word de stack al gauw zowat 900/1000 euro vrees ik.
Trouwens die heads die er op staan zijn geen RH100's maar V-max heads als ik het goed heb.Als ik die kon krijgen voor dat geld.. :D

Maare inderdaad,test Randall eens uit.Ik heb ook een aantal Marshall's gehad(Valvestates en buizentop) maar speel nu mooi op 2 Randall's.Ik vind de scheur veel mooier,heel erg veel meer ballen(bass dus) en sja het clean is erg fraai.Clean= ook echt clean en niet zoals Marshall met een klein randje drive ofzo.Niet alle Marshalls hebben daar overgens last van maar wel vaker tegen gekomen.is ik clean wil hebben wil ik ook echt clean hebben en geen drive erbij ;)

Neals
16 februari 2007, 17:26
Ik heb hier een valvestate head werkeloos toe te kijken.

Voor de beginnende/gevorderde gitarist een zeer leuk ding, als je wat meer geld te besteden hebt zou ik zeker naar wat duurders kijken, maar voor gitaristen met een beperkt budget prima.

En is metal er mee te doen????? Hierop antwoord ik kort en krachtig ZEKER!.

Droffie
17 februari 2007, 00:40
Ik heb jaren op een valvestate 8100 gespeeld...100 watt, fantastisch ding, meer gain dan je ooit nodig zou hebben...

marter544
17 februari 2007, 12:46
ik betaal er 450 euro voor!
hij stond voor 650 op marktplaats!
goede koop dus!?

450 is echt veel te veel voor die versterker, niet doen. Dat die gast er 450 euro, laat staan 650 voor durft te vragen zeg..

Neals
18 februari 2007, 23:05
450 is echt veel te veel voor die versterker, niet doen. Dat die gast er 450 euro, laat staan 650 voor durft te vragen zeg..


Ik heb nog wel een VS100 HEAD staan, en die mag wat mij betreft voor 200 eurotjes weg