PDA

View Full Version : Ben ik te ongeduldig



woutB
31 december 2002, 02:33
Probeer nu al 4 weken wat te pingelen.
Speel nu stukje Godfather tune, Deerhuntertune(denk ik) maar d'r komt niets meer bij.
Denk ik dat ik wat heb dan vraag ik aan iemand "weet jij wat ik speel" en dan kijken ze me aan alsof ik nie goed ben(zou kunne)
Moet nog effu wachten met les maar wil toch vooruit gaan.

ps. Nylon is voor mietjes(:) ben gelijk op een staalsnarige gaan spelen,gohgohgoh wat ben ik een bikkel

Kjiratsiekoedel
31 december 2002, 11:17
Ja, ik ben eerst begonnen met akkoorden slaan.

gertdm
31 december 2002, 16:43
Gitaar spelen kost tijd. Ik vind t trouwens
heel normaal dat je eerst eens wat op enkele snaren gaat pielen. Over een maandje of zo eens beginnen met D mineur en A mineur.
Daarna C, G, en E.
De rest komt dan vanzelf.....enne kijken en luisteren hoe anderen het doen.
Snelheid is iets voor later :smile:

sash
31 december 2002, 19:56
Probeer idd eerst eens akkoorden, dat is de basis.

BLOK182
31 december 2002, 20:46
ja het duurt gewoon ff, lekker veel oefenen :wink:

dirkw83
2 januari 2003, 08:51
Eerst akkoorden idd. Anders wordt 'pielen' wel heel lastig. Als je akkoorden kent, kun je eigenlijk niet fout 'pielen'.

Stringkiller
4 januari 2003, 23:26
Ha! Nylon voor mietjes? Volgens mij is er geen betere basis dan klassiek gitaar spelen en dus nylon snaren. Als je dat goed kunt ben je wat mij betreft een held. Ik speel zelf ook voornamelijk op een Western, maar dat heeft meer te maken met de liedjes die ik speel, ik zou willen dat ik goed op een spaanse gitaar kon spelen, ai, dan zou ik pas een held zijn. Maar inderdaad, gewoon beginnen met Am, Em, C, G etc. Probeer eens nummers van Guus Meeuwis, lekker simpel en iedereen kent het.Akkoorden geeft in het begin het snelste resultaat en dat houdt je gemotiveerd. En als je het leuk blijft vinden komt de rest vanzelf.

green_day
4 januari 2003, 23:33
nylon voor mietjes!?
meneer de beginner gaat mij niet uitmaken voor mietje tog? :wink:

Marshallover
5 januari 2003, 12:05
Bewezen:

De gitaristen die op nylon beginnen worden de beste steel string gitaristen (zowel electrisch als western)

Murphy
5 januari 2003, 15:10
He, Marshallover. Niet zomaar roepen dat iets is bewezen! Onderbouw het eerst maar eens! Ik ben begonnen op staalsnaren. Hmmm: nieuwe topic openen: op wat voor snaren ben je begonen? Kunnen we gelijk een onderzoekje doen.

iwan
6 januari 2003, 16:35
Nylon is voor mensen die MEER willen dan guus meeuwis en line-dancing. Je bent pas een bikkel als je meer dan slaggitaar kan spelen.
Wel eens flamenco geprobeerd? Pure emotie.

Ibanez RuleZ
6 januari 2003, 22:06
marshall zou wel eens gelijk kunnen hebben, kijk maar naar mij.... :grin:

maar without the bullshit, ik ben op een spaanse gitaar begonnen, heb daar 5 jaar klassiek les op gehad, en dat heeft echt de basis voor mijn technische kunnen op de electische gitaar gelegd. en het is niet goed om het van jezelf te zeggen, maar ik ben niet ontevreden met wat ik kan en dat dank ik toch aan dat beginnen met die spaanse gitaar.

harrald

Arbz
7 januari 2003, 10:45
Nylon voor mietjes? Hoezo? Omdat als je daar Nirvana op meerost het niet lekker klinkt?

Goh, daar is het ook niet echt voor bedoeld :smile:

Imho is nylon juist voor bikkels, maar ik ben bevooroordeeld, want ik speel klassiek.

Rutger
7 januari 2003, 12:07
idd, de snaarkeuze heeft nix met de kwaliteit van de gitarist te maken.

Nylon vergt ook een heel andere speelstijl dan staal. Al hoewel je op beide snaren hetzelfde kunt spelen, leent nylon zich veel beter voor fingerpicking en staal veel beter voor plectrumwerk. Het is denk ik erg (speel)stijl afhankelijk voor welke gitaar je gaat.

Al hoewel mijn smaak in de populaire muziek ligt speel ik veel liever op nylon als ik een stukje moet tokkelen. Nylon inspireert me daar veel meer in dan staal.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2003-01-07 12:11 ]</font>

woutB
8 januari 2003, 02:30
Ik wist niet dat jullie kwaad worden.
was maar een dolletje. Doelde trouwens op het feit dat staal pijnlijker is dan nylon, vind dat wel meevallen.

iwan
9 januari 2003, 13:52
Ah, dat verklaard een hele boel.
Edoch, wie mooi wil spelen hoeft geen pijn te lijden... Kwestie van afstelling van je gitaar.

gertdm
11 januari 2003, 22:43
waarom toch iedere keer dat onderscheid tussen nylon en steel?? Ik snap er nix van.
Het is smaak en feeling. Ik heb nix met nylon, sorry, ik niet. Ben begonnen met staalsnaar en doe dat nog.Het is geen kwestie van 'mietje', dat vind ik echt onnozel geneuzel.
Nylon is ook mooi en heeft zijn eigen karakter.Het betekent gewoon dat je in je spel de klankleuren van nylon zult gebruiken.
Sommige nummers klinken niet. Waarom zou Clapton voor bepaalde nummers nylon kiezen?
niet omdat hij geen eelt op zijn vingers heeft, maar omdat de klankleur het nodig heeft.
Hiervoor zei iemand dat je eerst op nylon moet beginnen om een goede steelstring gitarist te worden. Ik ben een redelijk goede gitarist geloof ik en ik heb nix met nylon en ben ook niet op nylon begonnen.
Het is onzin. Smaak, gevoel, dat maakt je keuze.
en over die akkoorden: Steve Vai heeft leren soleren door eerst op 1 snaar zijn solo's te doen en dit later uit te breiden.
Akkoorden zijn nodig. Maar waar een gitarist begint is strikt individueel. Mijn eerste schreden op de gitaar waren geen akkoorden maar melodietjes op 1 snaar. Ik ontdekte dat sommige note ook op de 2e snaar konden..en zo breid je uit. Ook ontdekte ik toen dat je 'grepen'kon doen en ging experimenteren met allerlei combinaties.Toen wat boeken met akkoorden....gitaarspelen is een heel dynamisch iets en eigenlijk ook heel persoonlijk.Het is je eigen ontwikkeling.
Akkoorden,soleren...je moet het allemaal leren maar in welke volgorde en op wat voor soort gitaar...dat bepaal je zelf.
Er is nix wat voorschrijft: zo moet het.
sommigen beginnen elektries om op akoesties uit te komen en andersom. En later volgen andere varianten misschien: een Selmer gitaar of een 12string.......flatpicking technieken of juist fingerstyle.....
laat je niet gek maken....gewoon aanvalluh! die giotaar :smile: