PDA

View Full Version : Effectpedalen bij je versterker



strat58
15 februari 2007, 17:32
Hoi IK zou best wel mijn effectpedalen bij mijn versterker willen hebben en dan alleen maar 5 switches op de vloer, hoe kan ik dat het beste aanpakken ?
IK wil clean, chrunch, heavy Chrunch en chorus en delay. Moet ik dan al mijn pedalen via een mide board laten lopen en zo ja hoe doe je dat ?
Alvast bedankt voor jullie moeite.
Peace Strat58

up-guitarman
15 februari 2007, 17:36
Wat bedoel je nu eigenlijk :o

Lennert
15 februari 2007, 18:06
Hij wil 5 presets kunnen selecteren op zijn effectpedalen via een midi board.

boss
15 februari 2007, 18:35
strat58: waar haal je die clean, crunch, heavy crunch uit? Ook uit pedalen of zijn de channels van je amp?
Pedalen bij je amp (in een rack?) en dan schakelen met een midipedaal kan op verschillende manieren.

Indien de clean, crunch, heavy crunch uit je amp komt, moet je dus ook je amp kunnen schakelen.
Als je amp midi heeft is dat geen probleem. Anders moet je denken aan bv. een CFX4 van Axess of een Nobels MS-4.
Om je pedalen in en uit je signaal te schakelen via midi kan je kijken naar de Axess GRX4.
Of je gaat voor de Voodoo Lab GCX audio switcher, die kan beide.

Qua midipedaal heb je weer enorm veel keuze:
Rocktron Midimate
Behringer FCB1010
Voodoo Lab Ground Control Pro
etc...

strat58
15 februari 2007, 18:43
strat58: waar haal je die clean, crunch, heavy crunch uit? Ook uit pedalen of zijn de channels van je amp?
Pedalen bij je amp (in een rack?) en dan schakelen met een midipedaal kan op verschillende manieren.

Indien de clean, crunch, heavy crunch uit je amp komt, moet je dus ook je amp kunnen schakelen.
Als je amp midi heeft is dat geen probleem. Anders moet je denken aan bv. een CFX4 van Axess of een Nobels MS-4.
Om je pedalen in en uit je signaal te schakelen via midi kan je kijken naar de Axess GRX4.
Of je gaat voor de Voodoo Lab GCX audio switcher, die kan beide.

Qua midipedaal heb je weer enorm veel keuze:
Rocktron Midimate
Behringer FCB1010
Voodoo Lab Ground Control Pro
etc...

Hoi ik wil een J&H gebruiken en CB en Blues Pro en een H20 en misschien nog wel een Blues Boy, eigenlijk wil ik inderdaad alles kunnen pre-setten zodat ik met 1 knop en hele reeks pedalen kan aanzetten. Het is maar te informatie eerst kijken wat de mogelijkheden zijn en dan kijken of de dinero's er voor zijn :)
Oh versterkers Marshall Bluesbreaker en Super Reverb.
Peace Strat58

boss
16 februari 2007, 16:27
Dus enkel pedalen schakelen, geen amp.
Dan is dit misschien ook wel een oplossing voor je: http://www.gtrgear.com/Masotti/TB6-NL.htm
Als ik het goed heb kan je daar ook presets mee maken.
En niet onbelangrijk.... minder dinero's dan de andere oplossingen ;)

strat58
16 februari 2007, 17:23
Dus enkel pedalen schakelen, geen amp.
Dan is dit misschien ook wel een oplossing voor je: http://www.gtrgear.com/Masotti/TB6-NL.htm
Als ik het goed heb kan je daar ook presets mee maken.
En niet onbelangrijk.... minder dinero's dan de andere oplossingen ;)

Yep dat bedoel ik hmm prijs is nog redelijk, dank je wel.
Peace Strat58