PDA

View Full Version : Goedkoop? of Miskoop?



Dekkz0r
15 februari 2007, 15:31
Goedemiddag allen,

Ik ben bezig met de aanschaf van een PRS type gitaar via martplaats voor €85. Ik denk dat dit een aardige aanschaf zal zijn. Ik heb 2 jaar geleden via e-bay een nieuwe Keiper gitaar gekocht en ben daar eigenlijk best tevreden over. Jammer genoeg is alleen de qualiteit niet overweldigend... ( Jackplug ingang steeds lam, Lage e ramt tegen threats aan en de knoppen beginnen ook aardig lam te worden)

Nu wil ik van jullie eigenlijk even weten of dit een goede aankoop zal zijn, en wat ik nog kan doen om de gitaar nog beter (of iets minder slecht) te maken.

Ik dacht zelf aan:
Pickguard (als die al te krijgen zijn)
Andere knoppen
Als de pickups niet bevallen deze vervangen (dat valt immers niet af te zien aan een foto, denk ik)
Laten afstellen bij een lokale gitaar shop

Hier dan de foto's:

http://www.overdieren.nl/gtr/1.jpg
http://www.overdieren.nl/gtr/2.jpg
http://www.overdieren.nl/gtr/3.jpg

Grtz,
Dekkz0r

zeppo
15 februari 2007, 15:37
en ben daar eigenlijk best tevreden over. Jammer genoeg is alleen de qualiteit niet overweldigend... ( Jackplug ingang steeds lam, Lage e ramt tegen threats aan en de knoppen beginnen ook aardig lam te worden)


Eh, hoe kun je hier best tevreden over zijn?

glacius
15 februari 2007, 15:39
keiper is echt budget spul .. wel lekker weinig geld maar ik zou het er niet voor betaald hebben ..

lage E kun je verhelpen door de brug iets omhoog te schroeven (linksom)

threats = frets overgens ..

nieuwe pickups/pots e.d. moet je bij de prijs optellen, is hij dan nog zo goedkoop en zou jij pickups erin doen die per stuk waarschijnlijk meer kosten dan de hele gitaar ? ik zou het dus niet doen ..

spaar liever even verder ...

Dekkz0r
15 februari 2007, 15:39
hij was nieuw en spotgoedkoop, verder speelt ie in e-tuning heel aardig en heeft het toch 1.5 jaar met mij uitgehouden. Hij heeft een mooie witte body met chrome knoppen. Prima start-gitaartje (voor €78!)

en even voor de duidelijkheid, die keiper gitaar heb ik nu, en die PRS type, wil ik gaan overkopen van iemand, en daar vroeg ik dus ook advies over :)

Ik krijg van die PRS type namelijk niet het idee dat het troep is, wel nep, maar goed, niet alle nepperts zijn troep, toch?

En het gaat me dus vooral om het speelgemak in vergelijking tot die keiper.

Dit is die keiper die ik nu heb

http://www.overdieren.nl/gtr/91-wh-gal.jpg

koennie
15 februari 2007, 15:41
ehh.. helemaal niet kopen? je hebt na 1 keiper nog niet genoeg troep? Ik zou een iets degelijkere gitaar kopen. goedkoop is in dit geval duurkoop.

Dekkz0r
15 februari 2007, 16:42
Doorsparen is hier niet van toepassing, en wie zou er dan ook moeten sparen voor €85 eu?

Ik wil in de "toekomst" een goeie strat kopen denk ik, dit word een tussenoplossing eigenlijk, ben altijd een fan gewees van de prs body en de verkoper beschrijft dat het hier een goed bespeelbare hals betreft, wat ik dus nog wel ff wil testen.

G.G.
15 februari 2007, 16:49
Ik wil in de "toekomst" een goeie strat kopen denk ik,

Koop dan tweedehands een goeie squier/london city/richwood voor €100/€125 en upgrade die in de toekomst.

<_-Tijs-_>
15 februari 2007, 16:53
Doorsparen...

(open anders een POLL met opties: Go for it!!, Sparen... )

JO, dan stem ik voor Sparen, een leuke stratt heb je al vanaf ongeveer 150 euro van squire

Gitaro
15 februari 2007, 20:34
Ik weet dat het moeilijk is om dit soort shit te weerstaan, ik ben ook hardleers geweest. Het heeft me een toffe gitaar voor aan de muur opgeleverd, maar dat is dan ook alles. Geloof me, het is allemala crap. Crap wat de klok slaat.

Dit is geen tussenoplossing, dit is brandhout. Als je een tussenoplossing wil moet je voor een ibanez, LC, squier, epi, noem het maar op gaan, niet voor dit soort meuk. Kan je beter goeie pickups in een LC knallen, want het is zonde om goeie pickups in zo'n ding te stoppen

hendrix_appendix
15 februari 2007, 21:54
Afschuwelijke leleijke neppert ook, een belediging voor PRS, ik weet niet hoe oud j bent maar als je een leuke PRS kloon wil koop dan een London City Hurricane, met een beetje baan koop je er zo eentje. Google maar eens.

G.G.
16 februari 2007, 09:45
ik weet niet hoe oud j bent maar als je een leuke PRS kloon wil koop dan een London City Hurricane,

Helaas is die PRS-achtige in mijn onderschrift al gereserveerd voor een andere medeforummer.

Ik zag laatst een richwood prs-achtige voor ongeveer €115 en die zag er echt niet gek uit (weet niet hoe ie klinkt of speelt). Stond bij correct in R'dam op de ceintuurbaan.

DeiDRagonas
16 februari 2007, 09:59
Die Keipers is rommel inderdaad. Ook die Richwood PRS klonen vond ik niet super. Ik heb een tijd terug zelf een PRS kloon gekocht van Crafter. Echt heel goedkoop (300,-) en een erg goede gitaar. Qua sound niet precies een echte PRS maar dat zijn geen van al die kopieen, dat moet je ook niet willen denk ik... Dan moet je gewoon een PRS kopen. Maar goed... Ik zou toch ff doorsparen dus. Vaak blijkt dat dit soort aankopen toch tegenvallen en op zolder belanden.

888_Gerrinezzzz
16 februari 2007, 17:26
Het is inderdaad rommel. maar ik moet toegeven, het zijn wel mooie gitaren :rockon: :satisfie:

marter544
16 februari 2007, 18:15
Miskoop... dat soort gitaren stralen op de foto al "goedkoop en gammel uit"...

Braindead
16 februari 2007, 19:52
Geachte medeforummers.....deze jongen heeft gewoon zwaar GAS dat moeten jullie toch begrijpen. :-)
Het zal geen geweldige gitaar zijn, maar hij wil dat ding gewoon hebben. En ach 85 euro... Ik wil ook nog wel een keertje komen vertellen dat ie beter een 2de hands squier of epi kan kopen, maar dat zal weinig helpen.....
En die upgrade, met andere pickups, is niet zo erg. Die pickups kan je altijd wel weer in een ander gitaartje kwijt.

cardinal
16 februari 2007, 23:11
Doorsparen is hier niet van toepassing, en wie zou er dan ook moeten sparen voor €85 eu?

Ik wil in de "toekomst" een goeie strat kopen denk ik, dit word een tussenoplossing eigenlijk, ben altijd een fan gewees van de prs body en de verkoper beschrijft dat het hier een goed bespeelbare hals betreft, wat ik dus nog wel ff wil testen.

ik zit in de verkoop van beroep en ik lees hieruit dat jij je beslissing al gemaakt hebt. Maar je wil hier nog even een bevestiging krijgen dat het de juiste keuze is. Die zal je hier hoogstwaarschijnlijk niet krijgen.

Alle adviezen sla je in de wind. Koop dat ding lekker en ga je daarna irriteren aan alles wat niet deugt.

Het spreekwoord; alle waar naar zijn geld klopt.

Dekkz0r
19 februari 2007, 13:05
Mijn beslissing was inderdaad al gemaakt. Echter was ik er nog niet helemaal uit, of deze gitaar ook daadwerkelijk een VERBETERING was ten opzichte van de keiper gitaar, daar hoopte ik in deze topic antwoord op te krijgen. Ook zocht ik antwoord op de vraag of het aanzienlijk kan schelen als de gitaar opnieuw afgesteld word, en dergelijke verbeteringen.

Dat deze Adonis PRS neppert beter is dan de keiper ben ik ondertussen al achter, dat is ie. En ik verwacht inderdaad dat na zo'n jaartje spelen er wel weer het een en ander los gaat zitten, so be it..... Dan hoop ik na dit jaar wél genoeg geld apart te hebben voor een LC Hurricane of een (fatsoenlijke)Strat. en Misschien wel een Epi LP.

Nu zit ik alsnog met de vraag of een bezoekje aan de gitaarwinkel met mijn Adonis neppert de moeite waard zal zijn... misschien dan iemand hier nog ideeen over heeft?

PS. Ik heb natuurlijk ook wel gezocht naar een Squier Strat op MP, Echter had je daar voor de prijscategorie €75 - €150 alleen van die standaard Zwart witte strats met 3 Single Coil pickups waarvan ik betwijfel of deze echt wel veel beter zijn als de nep pickups die ik nu heb.

G.G.
19 februari 2007, 13:24
PS. Ik heb natuurlijk ook wel gezocht naar een Squier Strat op MP, Echter had je daar voor de prijscategorie €75 - €150 alleen van die standaard Zwart witte strats met 3 Single Coil pickups waarvan ik betwijfel of deze echt wel veel beter zijn als de nep pickups die ik nu heb.

Daar zitten echt prima stratjes tussen. Als je er eentje kan scoren voor €75 en je knalt er een lekker GFS setje in van $60 ben je voor ongeveer €125 klaar. Als je er ook nog voor €25 een setje gotoh's en een beter topkammetje (graphtech of iets dergelijks) op zet, dan kan je jaren vooruit, en heb je misschien wel levenslang een redelijk backup gitaartje.

Just my 2 cents.............

Orpheo
19 februari 2007, 14:38
Daar zitten echt prima stratjes tussen. Als je er eentje kan scoren voor €75 en je knalt er een lekker GFS setje in van $60 ben je voor ongeveer €125 klaar. Als je er ook nog voor €25 een setje gotoh's en een beter topkammetje (graphtech of iets dergelijks) op zet, dan kan je jaren vooruit, en heb je misschien wel levenslang een redelijk backup gitaartje.

Just my 2 cents.............

ik ben het hier helemaal mee eens. liever een squier dan een keiper. squiers zijn echt niet verkeerd hoor!