PDA

View Full Version : 4 tracks tech-y/spacy 'death'metal Leendert+Frank



FrankS
15 februari 2007, 15:22
Hier 4 nummertjes van mn maat en mij in de vorm van demo-opnames (alleen gitaar + synths + DFH nog, gaat allemaal opnieuw straks met echte drums, bas en gemic'te gitaren. Met 2 zangers/grunters)

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=642607

Track10 hebben we net gister gedaan. Op 2min32 moet er nog ff een leip technisch stuk in dat wat intensiever is dan de stukken ervoor en erna.

Hoe vinden jullie de nrs? Opbouw etc.?

Thanks :D

jw009
15 februari 2007, 15:41
Zitten zeker kicke dingen in de nr's, vind het alleen wel zwaar vermoeiend om te luisteren. Maar dat kan aan mij liggen

FrankS
15 februari 2007, 15:54
Thanks! Ja zit veel neurotisch gedoe in, maar dat vinden we zelf te gek hehe. Beetje over-the-top maken hier en daar. Arme drummer straks hehehe

Gitaro
16 februari 2007, 06:26
Erg leuk om dit soort muziek te maken, alleen vind ik wel dat de drums iets meer/simpeler mogen grooven :D. Track 9 is echt tof. En ja, zoals je zegt, arme drummer :seriousf:

Noid
16 februari 2007, 13:53
Enerzijds: Klinkt lekker strak, met leuke afwisselingen en echt leuke dingen (bijvoorbeeld dat 2 stemmige geluid in het intro van nr 8 en wat er dan weer gebeurt vanaf 1:18 in dat nummer en ook die sound rondom 3:00). Goede basis voor nummers. Beetje N.I.N. meets symfometal.
Anderzijds: per nummer teveel afwisseling (bijv nr 9) zodat het meer een aantal aan elkaar geplakte stukken lijken dan dat het een samenhangende song is. Dat wordt nog eens versterkt door die drums, teveel hakkehakkehakkehakke fills, vooral in nr 9. Waardoor die drums de boel hier en daar niet meer ondersteunen maar verstoren. 7 en 10 zijn wat meer right in your face nummers, die ook wat minder complex zijn en meer samenhang vertonen.

meul
16 februari 2007, 16:18
Hey franky,

ik kende ze intussen al je wist al dat ik het creatief in orde vind. vooral 8 en 9 spreken me aan. chaos rulez!

J

Lacrimosa
16 februari 2007, 16:52
dude wat de shit....ik vind dit zooooooooooooooooo vet!!

van mij mag het nog meer "over the top" als dat kan natuurlijk!! :D:D

SUPER!!

FrankS
19 februari 2007, 22:13
Yo thanks voor de kritiek en complimenten!! :)

@drums, ja dat zou idd wel wat beter kunnen nog. En; nr. 9 wordt hoogstwaarschijnlijk wat langer, want we hebben nu een versie met zang (en zit er dik in dat de andere nrs ook nog wel weer aangepast gaan worden daardoor), en daardoor komt dat hak-op-de-tak-ige nog meer naar voren. We gaan het van wat meer opbouw voorzien :) Maar het moet wel leip blijven haha \m/

c.hultermans
20 februari 2007, 20:25
Heeee Frnkie,

Jullie zijn lekkah bezig zeg!!

Ben benieuwd hoe t straks allemaal bij elkaar klinkt als t af is...

Deze mp3kes klinken iig zeer vettttt en gewaagd.

Grtz,

je Bo~EL buddy

;-)

newbreed
20 februari 2007, 21:36
[QUOTE=FrankS]Hier 4 nummertjes van mn maat en mij in de vorm van demo-opnames (alleen gitaar + synths + DFH nog, gaat allemaal opnieuw straks met echte drums, bas en gemic'te gitaren. Met 2 zangers/grunters)

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=642607

Track10 hebben we net gister gedaan. Op 2min32 moet er nog ff een leip technisch stuk in dat wat intensiever is dan de stukken ervoor en erna.

Hoe vinden jullie de nrs? Opbouw etc.?




VET VET!!! zeker track 9
ben erg benieuwd naar het eindresultaat
wordt er wel een beetje gestoord van :-)
binnenkort zeker naar Necrophagist LOL ???

Negative K3 fan
20 februari 2007, 23:59
klinkt echt goed, jammer dat de definitie van de gitaren niet altijd even optimaal is waardoor je niet overal even goed hoort wat er precies gedaan wordt.

en inderdaad, arme drummer :)

FrankS
21 februari 2007, 13:36
Ratje : thanks mate!! :bier:

Noud : thanks mate!! :bier: haha ja zeker naar Necrovaagist! Jij ook toevallig? :)

[Bo-El World Domination Crew]

NegK3 : thanks mate!! :bier: @ definitie; mja tis nog geen fatsoenlijke mix/sound (en de bas moet ook nog, whaa), meer voor de ideeën alleen, want straks gaan we alles netjes opnieuw opnemen met natuurlijk een megabruut professioneel geluid heheen strakker inspelen :)

FrankS
22 februari 2007, 01:15
Zo, Track10 zojuist geupdate. Er zit nu op 2.32 een extra stuk bij in. Daar moet alleen nog een leipe solo overheen (denk vloeiende heletoonstoonladders en later duister/melodieus). Dat wordt nog wat haha..

Eind willen we misschien weglaten na dat melodieuze stuk met dat piano'tje. En dat dan op het eind van het van het melodieuze stuk een mooi pianostuk inzet die het overneemt en dr een eind aan maakt. Ofzo.

http://www.soundclick.com/LeendertFrank (@music)

:)

newbreed
22 februari 2007, 14:29
Noud : thanks mate!! :bier: haha ja zeker naar Necrovaagist! Jij ook toevallig? :)

Ja denkt t wel. ze spelen dacht ik hier id buurt.
Heb je al een grunter...? anders weet ik nog een goeie voor je

FrankS
22 februari 2007, 15:48
Noud : thanks mate!! :bier: haha ja zeker naar Necrovaagist! Jij ook toevallig? :)

Ja denkt t wel. ze spelen dacht ik hier id buurt.
Heb je al een grunter...? anders weet ik nog een goeie voor je
Ok. Naar mijn weten zouden ze in de Baroeg spelen (9-2 was dat, maar is afgezegd, de 1e 8 weken van de tour hier iig), en 10-3 in Sneek. Verder weet ik zo niet.
Enneh grunter; al 1, en 2 of 3 opties voor 2e stem (wat hogere neurotisch/opgefoktere grunt) die we testopnames willen laten maken alvorens we beslissen. Maar als je tips hebt, mag je wel mailen ja, graag zelfs :)

krizz
25 februari 2007, 20:22
Bump.

Erg cool dit...lekker chaos zoals het hoort!

Das Schaap
25 februari 2007, 23:42
Hmm dit is minder chaotisch dan wat je eerder een keer had gepost.

Heb er tot nu toe 3 beluisterd en is wel geinige shit, het is in ieder geval een nieuwe sound. Drums tja natuurlijk is het niet super serieus in elkaar gezet maar man ik mis toms. Ik zou meer een Lombardo drumstijl erachter willen horen of Haake. Dat zou meer toevoegend zijn, dus als je een drummer hebt get a good one !

Ben benieuwd naar de eindproducten ! :)

FrankS
28 februari 2007, 15:17
Krizz : bedankt! :D

Das Schaap : drummer hebben we idd al, good one ja ;) Tommetjes.. mjoa zitten dr wel genoeg in vonden we (maar over het algemeen kunnen de drums wel beter hier en daar, maar daar mag de drummer straks mooi los op gaan), en Haake drums passen niet echt imo, daar zouden we dan wat andere stukken voor moeten schrijven zouden we dat willen. Vind ik dan. En idd minder chaotisch de laatste 4 nrs., wat simpeler en melodieuzer enzo gehouden, meer toetsen en minder moeilijk gedaan op gitaar. Dus maar weer aan meer chaotische nrs gaan werken om de balans een beetje te houden hehe. Thanks iig!