PDA

View Full Version : help!! Ik wil echt goed worden.....what to do??!!



tj44rd de git44rm4n
31 december 2002, 00:40
Ik speel nu al zo'n 4 jaar gitaar...heel fanatiek enzo... Vaak 3 uur per dag oefenen enzo. Ik speel(de) vooral metallica in het begin... ben ook groot fan van petrucci en zijn werk... Ik haalde tablatuur van deze muziek en kon al snel veel solo's meespelen... Alleen dat begon al snel te vervelen omdat ik bij god niet wist waar ik mee bezig was. Nu ben ik begonnen me te verdiepen in de achterliggende theorie. Ik ben begonnen de modus helemaal van buiten te leren. Ook de pentatonische schaal ken ik. Ik weet wanneer ik deze dingen kan/moet gebruiken. Kortom ik heb dit onder de knie. Ik ken de standaard akkoorden, beschik over een goede techniek, kan noten lezen, ken kwinten/kwarten cirkel van buiten etc. Ik moet nu weten waar ik het beste mee verder kan gaan... Geef aub tips en maybe goede boeken die aan kan/moet schaffen ( heb om te beginnen 'de gitaar' van Denyer en 'algemene muziektheorie' van Nelleke (hier ben ik nu mee bezig))

sebass
31 december 2002, 00:51
Vast ritueel opbouwen:

warm spelen
scales
moeilijke akkoorden
solfege
improviseren
fysieke mogelijkheden trainen
afbouwen (beetje wat leuke nummers spelen)

Pee
31 december 2002, 10:58
jep zo doe ik het ook.
je kan ook doen zoals petrucci (of zoals ik :smile: ) een soort databank opbouwen. met allemaal verschillende soorten technieken en als je dan een oefening vind ivm die techniek, steek je hem erbij en na een tijdje wordt dit een heuse databank.

in mijn databank zitten volgende onderdelen:

warming-up
scales
chords
sweep picking
arpeggios
right hand tapping
songs

als ik een uurtje kan oefenen gaat het als volgt:

15 min:warming up
15 min:scales
15 min:chords
15 min:techniek naar keuze

je kan ook je databank inverdelen in verschillende stijlen (zoals ik binnenkort :smile: )

bijvoorbeeld:
Algemeen
-warming-up
-fretboard memorisatie

Rock:
-scales
-chords
-sweep picking
-arpeggios