PDA

View Full Version : Orange high gain



a darker shade of grey
15 februari 2007, 09:15
Ik heb op youtube eens gezocht naar de Orange Rocker 30, daar staat een filmpje van iemand die een onafhankelijke review heeft gemaakt. In het begin heel veel gelul over het cleane kanaal, klinkt wel puik, maar goed...

Wacht ik kan net zo goed de link ff posten: hierrrrrr (http://www.youtube.com/watch?v=2znEBy3ghps)

Dan het dirty kanaal, lekkere overdrive, maar toen die gast in de laatste 30 seconden van het filmpje de gain helemaal openzette viel ik bijna van mn stoel, wat een heerlijke distortion!!!
Op de orange site wordt ook al reclame gemaakt voor deze "nu-metal dirt", maar wat ik me afvraag, zou je die versterker echt lekker kunnen gebruiken voor metal? Ik ga er wel nog een apart pedaaltje bij aanschaffen, maar ik begin me toch steeds meer te ontwikkelen tot een versterkersoundpurist (leuk voor scrabble;))

DeiDRagonas
15 februari 2007, 09:36
Ik weet het niet eigenlijk... Leuk filmpje en dat ding klinkt inderdaad geweldig, maar niet heel erg metal ofzo... Voor stevige rock en Guns n Roses type soloing zou ik hem wel durven gebruiken, no sweat. Maar voor metal, zonder pedaal... Tja...

brunodb
15 februari 2007, 09:41
ik heb een orange rocker 30. er valt wel metal mee te spelen hoor maar dan doe je hem toch een klein beetje onrecht aan. hij is zoooo geweldig om mee te rocken. en is daar eigenlijk voor gevoiced. daardat hij niet supertight is klinkt hij lekker vintage orange als je weinig gain gebruikt. met meer gain gaat het dan richting jcm 800 sound en met nog meer gain naar metal toe. maar het blijft altijd een wat losse sound. voor strakke palmmuting en dergelijk voor in metal zijn er toch geschiktere amps. maar hij kan het zeker, no prob. maar als metal je ding is, zijn er betere keuzes te maken

Jimwoud
15 februari 2007, 09:42
Ik vind orange zonder pedaaltje met veel gain niet om aan te horen, gaat echt heel fizzy klinken.

a darker shade of grey
15 februari 2007, 10:09
Okee dan weten we dat ook weer :)

Maar toch blijft het een zeer coole versterker. Ik vind orange altijd wel wat hebben, iets lekker eigenwijs...

robzilla
15 februari 2007, 15:16
Heeft feedback eigenlijk ook de head versie? Ik zie daar altijd maar alleen de 1x12 combo.. Lekker amp hoor!

LP_CL
15 februari 2007, 15:58
ik zou de rocker 30 zeker geen metalamp noemen. Maar zoals ik al eerder gezegd heb in een ander topic: dit is DE amp voor een zalige rock sound!

*EDIT*
omg, waarom maakt een kant en klare sukkel als hij reclame voor die amp?
Hij slaagt er in om de meest oninteressante muziekjes te rammen en zo iedereen een degout laat krijgen van die amp.

Swan
15 februari 2007, 17:07
Orange filmpje van Boris
http://www.youtube.com/watch?v=mXr1nTsWKYk

Mufftin
15 februari 2007, 19:23
best wel veel hardcore bands spelen live over een orange versterker, dus denk dat ze ook wel genoeg ballen hebben voor metal.

Debaser
15 februari 2007, 22:56
HC bands hebben vaak ook alleen orange kasten...

p.s. ik dacht ff kiepdasoulalaifboris

Mufftin
16 februari 2007, 10:29
idd het is meestal of of en niet en en :P.

zowiezo alexis on fire heb ik er meerdere keren mee gezien, from first to last, underoath en the used. From first to last en underoath spelen zowiezo over een head van orange.

Debaser
16 februari 2007, 12:13
klopt... ben nu ff aan het zoeken wat voor pedals ze gebruiken .. :)

Mufftin
16 februari 2007, 15:33
ja idd het kan ook zijn dat ze pedalen gebruiken voor de extra scheur en laag. Als ik het zo uit mijn hoofd doe en de pedalboard van from first to last nog voor me zie ligt er zowiezo een ts 9 bij.

Joey Handsome
16 februari 2007, 16:01
Orange filmpje van Boris
http://www.youtube.com/watch?v=mXr1nTsWKYk

Boris klinkt echt bruut.

Sjon3
16 februari 2007, 16:22
gruwelijke shit man

Mike McCready
16 februari 2007, 17:54
Wolf Eyes en SunnO))) zijn ook bands in deze categorie. Je moet ervan houden... ik kan er in ieder geval zeer van genieten live.

Joey Handsome
16 februari 2007, 18:41
Wolf Eyes en SunnO))) zijn ook bands in deze categorie. Je moet ervan houden... ik kan er in ieder geval zeer van genieten live.

Kom je ook in april even gezellig naar Haarlem toe?

marc_o
16 februari 2007, 22:06
Ik reperteer met onze metalband wel eens over een Rockerverb 50 combo en dan hoeft de gain niet eens helemaal open, met half tot driekwart ben je al ver in het zwaardere werk...

Debaser
16 februari 2007, 23:23
Kom je ook in april even gezellig naar Haarlem toe?

wat gaan we in april beleven hiero !??!

a darker shade of grey
17 februari 2007, 12:21
Maar die Rocker 30 is een goedkopere (minder zware, maar 30 watt) versie van de gerenomeerde Rockerverb series, alleen zoals de naam al zegt, ontbreekt de reverb.
En als die van die dikke hardcore bands (waar ik eigenlijk niet naar luister) over Orange spelen, levert dat voor mij mogelijkheden op. Ik heb hier ook een ander topic lopen over hoge watts en lage volumes, en met 30 watt zou ik goed zitten denk ik. En die gain helemaal open klinkt dus lekker. En ik was zowiezo van plan om er een boss superoverdrive bij te halen ofzo. Kan ik er meteen een EQ pedaal in knallen...en dan heb ik best een vette sound toch?
Ik wil zowiezo niet de dertiende in het dozijn zijn met het standaard Tripple Recto geluid...lekker apart en een tikje veelzijdig is meer mijn ding. Maar ik weet zeker dat ik Metallica uit die Orange kan trekken als ik zo die Boris ook es hoor ;)

Joey Handsome
18 februari 2007, 20:04
wat gaan we in april beleven hiero !??!

Thrones, Wolf Eyes, Growing.

In het patronaat. Wel op woensdag helaas.