PDA

View Full Version : Mesa Quad FU-2



saparua1
15 februari 2007, 09:14
Ik probeer al 1 week een FU-2 footswitch werkend te krijgen op m'n Quad. De footswitch heeft een 4 aderige kabel (4-pin XLR) zonder aarde. Deze kabel heb ik zelf gemaakt, daar er geen kabel bij zat. Als ik de FU-2 openschroef, zie ik ook op de XLR bus, dat er maar 4 draden gesoldeerd zijn.

De Quad reageert wel op de FU-2, maar niet zoals het moet. Rythem 1, blijft constant aan en is lead 1 op de FU-2 lead 2 geworden en EQ1 is EQ2 geworden. Heel raar allemaal.

Wie o wie gaat mij hiermee helpen?

AART
15 februari 2007, 16:04
probeer eens een blik te werpen op het schema.

Meerdere versies te vinden op www.tubefreak.com

saparua1
15 februari 2007, 16:12
probeer eens een blik te werpen op het schema.

Meerdere versies te vinden op www.tubefreak.com

Heb ik al naar gekeken, maar ik heb helaas geen MTS Electro als vooropleiding. Ik hoop dat iemand hetzelfde probleem had en mij de oplossing gaat vertellen. Ik heb ook al gemaild naar de info van tubefreek.com, maar nog geen antwoord.

Ik denk dat ik binnekort een beloning ga uitloven voor degene die mij de oplossing geeft.

AART
15 februari 2007, 16:21
Heb ik al naar gekeken, maar ik heb helaas geen MTS Electro als vooropleiding. Ik hoop dat iemand hetzelfde probleem had en mij de oplossing gaat vertellen. Ik heb ook al gemaild naar de info van tubefreek.com, maar nog geen antwoord.

Ik denk dat ik binnekort een beloning ga uitloven voor degene die mij de oplossing geeft.


Haha, dat is niet nodig.

Misschinen is dit trouwens meer een onderwerp voor de werkbank.
Daar hangen meer types rond met veel verstand van zaken.

rjong999
16 februari 2007, 14:54
Klinkt mij als een typisch gevalletje van draadjes verkeerd aangesloten. Het gaat natuurlijk niet alleen om het aantal aders maar ook dat je de juiste ader aan de juiste pin soldeert.

Ik wil wel graag een beloning, aub.

saparua1
17 februari 2007, 00:06
Klinkt mij als een typisch gevalletje van draadjes verkeerd aangesloten. Het gaat natuurlijk niet alleen om het aantal aders maar ook dat je de juiste ader aan de juiste pin soldeert.

Ik wil wel graag een beloning, aub.

4 pinnen 4 gekleurde draden, genummerd 1 t/m 4, WAT KAN ER FOUT?

rjong999
19 februari 2007, 17:12
4 pinnen 4 gekleurde draden, genummerd 1 t/m 4, WAT KAN ER FOUT?
Ik heb een nogal rijke fantasie, maar wil wel graag eerst even weten hoe het nu met die beloning zit.
De meest voor de hand liggende fout is dat je een rechte verbinding hebt gemaakt ipv een gekruisde (of andersom).

Cremona
23 februari 2007, 16:59
Is deze footswitch een FU2 ??
Ik heb zelf een FU2A, maar deze heeft waarschijnlijk een andere connector.
Indien je een FU2A hebt kan ik die van mij wel ff openschroeven.

wytz
2 maart 2007, 13:57
ik heb hetzelfde probleem, dus ik wacht in spanning af!

AART
2 maart 2007, 16:52
Mail mesa.
Ze reageren binnen 1 werkdag!

info@mesaboogie.com

Mocht je in een raar geval geen respoms krijgen, dan kan je ze ook altijd bellen.
Je belt rechtstreeks naar de fabriek dus desnoods geven ze je de ontwerper(mike Birendillini oid) aan de lijn.

wytz
8 maart 2007, 00:29
goeie tip!
dankjewel!

saparua1
9 maart 2007, 09:00
Mail mesa.
Ze reageren binnen 1 werkdag!

info@mesaboogie.com

Mocht je in een raar geval geen respoms krijgen, dan kan je ze ook altijd bellen.
Je belt rechtstreeks naar de fabriek dus desnoods geven ze je de ontwerper(mike Birendillini oid) aan de lijn.

Ik heb alles nu bij een monteur liggen. Ik hoop dat hij mij gaat vertellen wat het probleem is en of het te repareren is. Houd jullie op de hoogte.

saparua1
23 maart 2007, 12:38
Hij is gemaakt en werkt perfect. Schijnt toch iets verkeerd gesoldeerd te zijn in de Quad. Heeft ook nog m'n Rivera TBR1 nagekeken.

Mocht je meer info willen, dan moet je 'm maar mailen, hij heet Paul:

boonenpaul@gmail.com>

AART
23 maart 2007, 22:54
Ok.

Ik haal waarschijnlijk een Quad naast mijn Mark IV binnenkort.
Hoop dat die heel blijft :D

Maar mooid at ie het weer doet. vette amps.

Ibanez RuleZ
23 maart 2007, 23:44
Ok.

Ik haal waarschijnlijk een Quad naast mijn Mark IV binnenkort.
Hoop dat die heel blijft :D

Maar mooid at ie het weer doet. vette amps.


moet je goed zoeken, ze zijn niet meer zo veel voorkomend :p

maar inderdaad, ernstig vet... mine is still the heart of my rig.

harrald

AART
24 maart 2007, 09:48
moet je goed zoeken, ze zijn niet meer zo veel voorkomend :p

maar inderdaad, ernstig vet... mine is still the heart of my rig.

harrald

Vriend van me doet er waarschijnlijk een weg omdat ie zijn studio .22+ meer gebruikt(heeft de mogelijkheden niet nodig).
Dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.

En daarnaast staan er op marktplaats ed nog 2 te koop.