PDA

View Full Version : Daar is 'ie dan eindelijk!



Izegrim
15 februari 2007, 02:37
Vandaag heb ik hem opgehaald: m'n nieuwe Engl Fireball! :D

Tja wat moet ik zeggen? Dit is mijn eerste echt serieuze versterker met 4X12" cabinet. De cab had ik al even staan trouwens en eigenlijk wist ik al jaren (ja echt! DAT geluid WIL ik anno 2003 ofzo) dat dat mijn eerste top zou worden. Nou ja en nou heb ik hem dan hier staan. Ben er echt superblij mee. Het is 'maar' 60 Watt en we weten inmiddels dat het niet veel zegt maar toch schrik ik er van hoe gigantisch dat ding klinkt! Sommige mensen zijn snel tevreden en uiteindelijk gaat hier de nieuwigheid ook wel vanaf, maar dit is echt precies wat ik wil.

Hoor ik nou (gearwise) bij de grote jongens? :D

BLOK182
15 februari 2007, 06:35
Gefeliciteerd kerel, de Fireball is een hele prettige en vette amp! Wil der stiekem ook wel eentje, voor de metalsound:p

Squier4ever
15 februari 2007, 09:55
leuk ding, daar horen wel foto's bij!!

a darker shade of grey
15 februari 2007, 10:08
Fireball is zoooo vet ^^
Daar komen zulke zware geluiden uit...pffff!
Maar ik heb één klein vraagje over de praktijk: heb jij geen last van die gedeelde gain-knop? Dat lijkt me namelijk zwaar irritant, als je clean wil hebben moet je d egain laag houden, verlies je dan veel gain in het drivekanaal?
En welke gitaar gebruik je erbij?

Maar bovenal: gefeliciteerd met je monsteramp!!!

Izegrim
15 februari 2007, 12:35
Thanks! Foto's volgen nog, maar ik moet eerst even de nodige dingen doen vandaag. Ja de gedeelde gain is ontzettend irritant als alleen op knoppen wilt stampen, maar als je gezegend bent met een volume knop op je gitaar die je in een zestiende noot aan kunt passen is er niks aan de hand. ;)

Ik gebruik een Jackson Dinky (brug - APC Persuader Lead Custom en hals - APC Felony X) en een Kevin Bond Rhoads (stock SD SH-TI1b 'Iommi')erbij. Klinkt super, alleen met zoveel gain op de Fireball is het wel een beetje overkill wat pickups betreft.

En een monster is het! Ik heb de master nog niet voorbij 1,5 gehad. Kan niet wachten tot ik hem naar de oefenruimte sleep om hem eens flink los te gooien. Het is wel verleidelijk om het hier ook eens te doen want elke mm dat ik de kippekop naar boven draai gaat het ding harder, maar klinkt het steeds lekkerder.

skabouter
15 februari 2007, 12:54
felici man!! ik heb die amp nou nog nooit gehoord :( maar hij lijkt me natuurlijk vet! schijnt toch niet hetzelfde te zijn als clean en lead van powerball, maar die vind ik wel phat dus zal ook wel ok zijn! top man, en ja we willen foto`S. en dan hoor je bij de grote jongens! (hoor ik nou eigenlijk bij de grote jongens???:D )

Izegrim
15 februari 2007, 16:22
Okee, hier zijn een tweetal foto's. Het is niet veel, maar het valt niet mee om met tegenlicht, zonder flitser (te veel bling) in een donkere kamer een foto te maken die dat ding tot z'n recht laat komen. Pas als de leds aan staan ziet ie er echt stoer uit! En dat krijg je niet half zo mooi op de foto helaas...:(

Hoe dan ook, hier zijn ze:

http://img263.imageshack.us/img263/1233/fireball2gq5.jpg

http://img64.imageshack.us/img64/9454/fireball1gk8.jpg

ieme
15 februari 2007, 17:52
You're An Official Tube Amp Junkie!!!

Tho
15 februari 2007, 18:03
Aaah dude wat fucking vet! Maar nu ontkracht je dus wel een beetje de foto's die ik zaterdag van mijn powerball ga maken :angry:
haha, gefeliciteerd man!

edit: Ik zal er ook met een Jackie over spelen, hoe vind je het klinken, dat alderhout?

Negative K3 fan
15 februari 2007, 18:35
schijnt toch niet hetzelfde te zijn als clean en lead van powerball, maar die vind ik wel phat dus zal ook wel ok zijn!

fout, ik heb ze allebei een paar jaar terug vergeleken en het lijkt niet echt op elkaar, vond de fireball beter klinken

Izegrim
16 februari 2007, 02:45
Ik vind de Fireball ook helemaal niet op de Powerball lijken. Mijn eerste indruk was dat de Powerball méér richting de 5150II is gevoiced. De Fireball ligt me beter omdat ik een brute halfstack zoek zonder te veel knoppen en een eigenzinnig geluid. Veelzijdigheid haal ik uit mijn PODxt Live in de poweramp als ik de preamp van de Fireball niet gebruik.

gerrekat
16 februari 2007, 09:26
Congrats, hele vette metalbakken! ik ben echter van mening dat de Fireball wel degelijk dicht tegen de Powerball aanligt, wat overigens absoluut geen nadeel is.

gerrekat
16 februari 2007, 09:29
fout, ik heb ze allebei een paar jaar terug vergeleken en het lijkt niet echt op elkaar, vond de fireball beter klinken


ja maar jij vind een herbert ook goed klinken.......

Schunhart
16 februari 2007, 11:12
Deze amp is toch redelijk gelijk aan de screamer toch?
Lijkt me een erg fijne amp! Je zal denk ik vereslaafd raken aan de 2 mastervolumes! dat ben ik in ieder geval wel bij mijn screamer! ;)

Negative K3 fan
16 februari 2007, 12:43
ja maar jij vind een herbert ook goed klinken.......

en dat is nog net iets minder lang geleden dan die fireball/powerball... ben echt in tijden niet meer naar gitaarwinkels geweest om amps te checken, ik ben heel erg benieuwd hoe mijn smaak is veranderd over de jaren.

skabouter
16 februari 2007, 12:45
schijnt toch niet hetzelfde te zijn als clean en lead van powerball, maar die vind ik wel phat dus zal ook wel ok zijn!

fout, ik heb ze allebei een paar jaar terug vergeleken en het lijkt niet echt op elkaar, vond de fireball beter klinkenGODDAMNIT dat zeg ik toch dwaas, minder blowen meer lezen,aap!

Izegrim
16 februari 2007, 16:28
Hee Gerrekat, hoe denk jij dat de Poweball en Fireball geconstueerd zijn met welke overeenkomsten? Ik merk dat de presence pot die de eindtrap beïnvloedt het meeste verandert aan de sound i.c.m. de treble pot van de preamp. Zou het ultra gain kanaal meer gemeen hebben met ch3 of ch4 van de Poweball. Bovendien... als iemand beide amps eens naast elkaar heeft staan dan ben ik benieuwd wat je hoort als je de FX send van de Fireball naar de FX return stuurt. Als je dan de Powerball hoort, dan kun je er zeker van zijn dat de preamp overeen komt, maar dat de eindtrappen dusdanig veel invloed op het karakter van de amps hebben dat het duidelijk twee verschillende beestjes zijn.

Misschien een beetje rare analogie, maar het doet me een beetje denken aan de SuperBike klasse in de motorracerij. Je hebt gillende Suzuki's voorbij komen en wat relaxter denderende Ducati's. De FB en PB presteren nagenoeg hetzelfde alleen de FB klinkt wat giftiger en de PB wat chiller naar mijn idee. Volgens mij moet de PB op hoog volume ook wel wat meer low end hebben, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Fireball is wel ver-schrik-ke-lijk STRAK zeg! :D
(Ik mag wel wat beter leren spelen!)

a darker shade of grey
16 februari 2007, 17:07
Thanks! Foto's volgen nog, maar ik moet eerst even de nodige dingen doen vandaag. Ja de gedeelde gain is ontzettend irritant als alleen op knoppen wilt stampen, maar als je gezegend bent met een volume knop op je gitaar die je in een zestiende noot aan kunt passen is er niks aan de hand. ;)

Okee dan! Hij reageert dus goed op de gitaarknopjes, mooi :)
Kun je wat soundsamples maken??? Ik ben zooo benieuwd, op rocksolidamps staan soundsamples, maar die zijn allemaal zo vreselijk proffesionneel opgenomen met de beste cabs en mics die er zijn, en ik wil hem eens horen in de handen van een gitarist die gewoon speelt. :)
Ik vind het echt vet voor je!!!

Negative K3 fan
16 februari 2007, 19:11
GODDAMNIT dat zeg ik toch dwaas, minder blowen meer lezen,aap!

jow arjen je zou je moeten eens goed moeten leren blowen

cardinal
16 februari 2007, 23:25
killer amp. Als ik mijn jcm tsl 100 zat begin te worden haal ik deze er ook bij (of de powerball).


Rock on

Punt
17 februari 2007, 01:52
Gefeliciteerd!
Altijd mooi als iemand z'n geluid gevonden heeft.
En nu maar hopen dat je dat zeulen lang vol houdt :)

Fender75
17 februari 2007, 08:41
Gefeliciteerd!! Is inderdaad een erg mooi apparaat!!! Nog meer GAS...damn! :rockon:

Izegrim
17 februari 2007, 20:28
Dank, dank allemaal! Ik word er met de dag gelukkiger mee. Morgen gaat 'ie de oefenruimte in voor de ontmaagding he he. Het cleane kanaal is trouwens echt lekker! Het reageert super op je spel en met de gain flink open komt er een lekker rauwe crunch uit. M'n 'gewone' Charvel strat is er dus ook gelukkig mee.

Ben toch benieuwd wat Gerrekat te melden heeft n.a.v. m'n voorgaande post...

Izegrim
19 februari 2007, 17:05
Hee Gerrekat, hoe denk jij dat de Poweball en Fireball geconstrueerd zijn met welke overeenkomsten? Ik merk dat de presence pot die de eindtrap beïnvloedt het meeste verandert aan de sound i.c.m. de treble pot van de preamp. Zou het ultra gain kanaal meer gemeen hebben met ch3 of ch4 van de Poweball. Bovendien... als iemand beide amps eens naast elkaar heeft staan dan ben ik benieuwd wat je hoort als je de FX send van de Fireball naar de FX return stuurt. Als je dan de Powerball hoort, dan kun je er zeker van zijn dat de preamp overeen komt, maar dat de eindtrappen dusdanig veel invloed op het karakter van de amps hebben dat het duidelijk twee verschillende beestjes zijn.

Misschien een beetje rare analogie, maar het doet me een beetje denken aan de SuperBike klasse in de motorracerij. Je hebt gillende Suzuki's voorbij komen en wat relaxter denderende Ducati's. De FB en PB presteren nagenoeg hetzelfde alleen de FB klinkt wat giftiger en de PB wat chiller naar mijn idee. Volgens mij moet de PB op hoog volume ook wel wat meer low end hebben, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Fireball is wel ver-schrik-ke-lijk STRAK zeg! :D
(Ik mag wel wat beter leren spelen!)

Bump voor Gerrekat :soul:

Tho
19 februari 2007, 19:46
Izegrim je hebt PM!