PDA

View Full Version : Tremolo



Azrael
30 december 2002, 23:17
Hoe krijg ik de tremolo op mijn Ibanez-GRX40 goed? Hij heeft een standaard tremolo. Als ik die hendel erin draai gebeurt er nogal weinig.
Ik kan er niet aan gaan zwengelen ofzo en ik ben bang dat als ik hem verder doordraai (mijn snaren gaan op een gegeven moment wel omhoog in toon maar niet terug) mijn snaren knappen. Hoe los ik dit op?

Eko
30 december 2002, 23:21
Hoe bedoel je? Je moet de hendel erin draaien tot hij ver genoeg is om er niet meer uit te vallen. Als het goed is heb je dan ruimte genoeg over om de hendel op en neer te bewegen.
Mocht je er niet uit komen ga dan even langs degene die je het instrument verkocht heeft.
Of in Almere naar Nederland Muziek.

Azrael
30 december 2002, 23:34
Ik kan hem erin draaien maar er gebeurt niks. Ik kan hem dan wel (heel erg stroef ) verder draaien maar dat lijkt me geen goed idee. Is er iets dat je moet doen met veren ofzo voordat je die tremolo erop probeert te zetten?

Swan
30 december 2002, 23:41
lol

Eko
30 december 2002, 23:43
Ik ga er maar vanuit dat je er echt nooit mee gespeeld hebt!
De tremeloarm hoeft voor de werking ook niet gedraaid te worden. Je moet er( als hij er in zit)op drukken of aan trekken. Door de arm naar de body de drukken worden de snaren slapper en de toon daalt. Door de arm van de body af te bewegen rek je de snaren op en wordt te toon hoger. De veren in de body zorgen er voor dat de hele zaak weer in de normale stand terug komt.
Groeten Martin

Azrael
30 december 2002, 23:43
Op 2002-12-30 23:41, schreef Swan:
lol


Fijn. Zo'n verhelderend antwoord.

Azrael
30 december 2002, 23:44
Op 2002-12-30 23:43, schreef Eko:
Ik ga er maar vanuit dat je er echt nooit mee gespeeld hebt!
De tremeloarm hoeft voor de werking ook niet gedraaid te worden. Je moet er( als hij er in zit)op drukken of aan trekken. Door de arm naar de body de drukken worden de snaren slapper en de toon daalt. Door de arm van de body af te bewegen rek je de snaren op en wordt te toon hoger. De veren in de body zorgen er voor dat de hele zaak weer in de normale stand terug komt.
Groeten Martin


Ja maar dit gebeurt dus niet!

Eko
30 december 2002, 23:47
Geldt dus mijn eerste antwoord: Ga terug naar degene die hem verkocht heeft.
BTW: Ik mag toch aannemen dat de gitaar getest en uitgelegd is toen je hem kocht?!

Azrael
30 december 2002, 23:48
Ik speel er al een half jaar op :S nog nooit de tremolo gebruikt of erop willen zetten. Zelfs niet aan gedacht :S

Eko
30 december 2002, 23:51
Is de gitaar soms gebruikt gekocht?Er zijn mensen die een tremelo (laten)blokken.
Als het een strat model is kun je het zien achter de kunststof plaat aan de achterzijde.Hier vind je de veren van de tremelo.

Azrael
30 december 2002, 23:52
Nee , de gitaar is nieuw gekocht. Maar hoe zie ik of hij is geblocked of niet ?(geen idee of ze dat standaard doen , lijkt me niet maarja)

Eko
30 december 2002, 23:56
Morgen dus even naar de handelaar.
Groeten Martin.

Swan
31 december 2002, 00:13
gewoon hard op drukken

Azrael
31 december 2002, 10:25
Het is me gelukt om die tremolo aan de praat te krijgen. Het was een kwestie van de veren (die compleet stark stonden en daarom was er dus geen beweging in te krijen) wat losser te zetten. Maar na een paar min proberen heb ik besloten die tremolo niet te gebruiken. 'k Vind d'r niks aan en die stomme hendel zit alleen maar in de weg en staat voor geen meter.

wel bedankt,

Sander

Anders Destium
31 december 2002, 10:32
in de weg? Hij hangt er meestal maar een beetje bij, en alleen als je hem nodig hebt grijp je er naar, hij moet dus NIET constant boven je snaren staan. En als hij dan nog in de weg zit bij het spelen is het een techniek kwestie...

Azrael
31 december 2002, 10:37
Ik bedoelde niet in de weg kwa muziekaal oogpunt maar kwa uiterlijk. 'k vind het niet echt bepaalt mooi zo'n ding.
Zonder is mijn gitaar mooier :smile: agh en aangezien ik die tremolo toch niet ga gebruiken kan ik hem er beter afhalen.

Swan
31 december 2002, 12:08
t is te merken dat je nog maar n half jaar speelt
speel je om hoe t er uit ziet?

Azrael
31 december 2002, 12:20
Wat een domme opmerking. Ik vind het een lelijk gezicht en heb geen gebruik voor dat ding. Punt.
't Valt me op dat jij alleen maar commentaar kan geven Swan.

Anders Destium
31 december 2002, 12:21
Ja als het om het uiterlijk gaat: WAAROM DAN EEN GITAAR MET EEN TREMOLO>?>?>?>?>?>?

Swan
31 december 2002, 12:23
jouw opmerking was dom; als je er wat tijd in zou stoppen en ermee leert omgaan is t n goeie aanvulling op je spel maar je probeert t al niet omdat het "lelijk" is, dat is dom.

sickpunk
31 december 2002, 12:29
nou en ik vin het ook lelijk.....
maarja, ik heb me tremelo ook maar geblockt. gebruik het toch nie.. en is makkelijker met dikkere snaren er op zetten... hbe ook achterkapje eraf gehaald(dat kunstof ding)

Anders Destium
31 december 2002, 12:31
Ignorance is bliss zullen we maar weer zeggen. Als jij een trem lelijk vindt en hem DAAROM niet gebruikt, moet je niet gaan afgeven op andere mensen. Als niemand zo'n ding zou gebruiken zouden ze ook niet op een gitaar worden gezet toch? Bijna iedereen vindt die dingen lelijk maar ze zijn zo verrekte handig en leuk als je er mee LEERT omgaan :razz:

sickpunk
31 december 2002, 12:32
ik gebruik hem nie alleen omdat ik het lelijk vind.... maar ja... met punk, heb je er nie echt super veel aan...:wink: dus tja.. en een solist benk nie.. dus echt heel veel heb ik er gewoon nie aan(op dit moment, maybe veranderd dat ooit nog is)