PDA

View Full Version : Barber Tone Press



Bruce
14 februari 2007, 23:49
Na lang nadenken, en veel gelezen te hebben over compressors
heb ik uiteindelijk een Barber tone press aangeschaft.
Na wat aangekloot te hebben met het ding word ik er niet echt enthousiast van.
Ik heb geen ervaring met compressors, zal het wel aan liggen.

Wie kan mij meer vertellen over het gebruik van dit pedaal?
En waar moet ik het pedaal plaatsen?

BS
15 februari 2007, 00:16
Denk dat je een beetje moet experimenteren met hoeveel van je gecompressde signaal je mengt met je droge signaal. Wat dat betrefd is dit een vrij unieke compressor met deze functie bij vrijwel iedere andere compressor werkt het effect op het totale signaal.

Overigens hoop ik niet dat je de boel echt zo hebt aangesloten want dan vrees ik dat je weinig geluid zult horen.

Edit : compressor plaats je het best als 1e pedaal in je keten. Omdat je echter een wha hebt kan je m het best direct achter je wah plaatsen.

Dirk_Hendrik
15 februari 2007, 08:38
Overigens hoop ik niet dat je de boel echt zo hebt aangesloten want dan vrees ik dat je weinig geluid zult horen.


Ik snap het ook niet helemaal..

Mitch
15 februari 2007, 11:01
Van je tekening begrijp ik niets, maar ik kan je wel wat vertellen over de Tone Press. Zet 'm in ieder geval NIET in de FX loop van je amp, maar vóór de input van de amp. Zet 'm na je wah en phase. Overdrive pedaaltjes (niet in je tekening kun je er zowel vóór als achter zetten, geeft een ander effect, meer of minder gain, meer of minder volume boost.
Maar goed: je kan 'm gebruiken om je sustain wat te verlengen, je kan 'm gebruiken om je volume wat te boosten, je kan zwel volume boosten als sustain verlengen.... wat wil je ermee en wat bevalt je niet ?
Persoonlijk vind ik het een ideale solo boost.

Bruce
15 februari 2007, 11:30
Overigens hoop ik niet dat je de boel echt zo hebt aangesloten want dan vrees ik dat je weinig geluid zult horen.
Oh..dan heb ik de fx omgedraaid.