PDA

View Full Version : Welke LTD



RedBuell
14 februari 2007, 22:50
Loop de laatste tijd goed te gassen op een LTD, zit nu een beetje te twijfelen tussen een paar modellen.

EC-400 AT met een SD JB/59 setje
Viper 400 EMG 85/81
EC 1000 VBK 60/81

En de nieuw voor 2007 EC 500 met 60/81, ben trouwens benieuwd wanneer deze komen.

Wie heeft met (met uitzondering van de EC500) met deze 3 gitaren gespeeld en wat vonden jullie ervan......?

Bins
15 februari 2007, 08:00
Ik heb ervaring met de 400at (heb ik zelf) en de Viper 400 (heeft de andere gitarist uit mijn band).

Qua speelgemak/plezier is er weinig verschil. De hals van de viper lijkt me ietsjes dikker/boller. Wat klank betreft is er natuurlijk wel een groot verschil. De viper is wat feller en scheller, waar de AT wat warmer en romiger. Beide gitaren kunnen scheuren als een tiet op de brug, en "romig" soleren op de hals pu. De AT klinkt wel wat meer "vintage" op de hals pu. De hardware zou in principe hetzelfde moeten zijn, maar mijn collega heeft da zadels al een keer bijgeveild wegens braampjes, en dus snaren breken (hij heeft wel van dat "zoutzuur" zweet...) waar ik nog nooit een snaar heb gebroken. De AT lijkt me ook stemvaster te zijn. Ik zie mijn collega regelmatig stemmen, terwijl ik meestal rustig een stem-loze set kan spelen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de AT wat "echter" aan vind voeler. Hij is een stuk zwaarder, en euh... minder "plastic" achtig. Ik heb voor de AT gekozen omdat hij meteen goed voelde toen ik em beetpakte. Alsof ie voor me gemaakt was... Maar dat had die andere dude dus precies zo bij de Viper.

I.m.o kan je geen foute keus maken. Ltd's zijn veel "bang for the buck" als je het mij vraagt.