PDA

View Full Version : pijn bij intro MoP



davidof
14 februari 2007, 22:24
Hey, als ik de intro van MoP (en andere snelle stukken) speel krijg ik steeds zeer in men hand .. ik speel zeer stram zeggen de meesten tege mij .. hoe kan ik dit voorkomen ? weet iemand een goede oefening om "niet stram" te spelen

grtz

FrankC
14 februari 2007, 22:37
Is je action okee? Laat je gitaar goed afstellen. Zorg dat je gitaar op goede hoogte hangt. En verder..........

Let op je ademhaling. Blijf rustig ademhalen.
Denk bij moeilijke stukken niet.. Oh jee een moeilijk stuk maar probeer het relaxed te benaderen.

Gitaro
14 februari 2007, 23:39
In welke hand? Ik neem aan je pickhand...

Spelen met spanning is iets wat je moet voorkomen. Het is gewoon een kwestie van langzaam oefenen. Langzaam en relaxed oefenen, al je spanning weghalen. Let op de houding van je schouders, elleboog en hand. Je moet picken vanuit je pols en niet je elleboog. En het liefst ook geen vingers van je pickhand laten rusten op de body ("anchoren"), dat zorgt ook voor spanning. De 'vloeiendheid' op hogere snelheid komt dan vanzelf wel.

davidof
15 februari 2007, 21:57
yup "pickhand" maar mn gitaar hangt wel redelijk laag ... mss ook daardoor

Kaïn
26 februari 2007, 21:18
Dat je kramp krijgt in je rechterhand valt niet te wijten aan het feit dat je gitaar laag hangt maar aan het feit dat je de snelheid forceerd. Oftewel, oefen dit stuk heel erg langzaam en ga steeds iets sneller. En dan niet op 1 dag, maar over een periode van weken. MoP is verdomd snel om te downstroken. Oefen het rustig, snelheid komt vanzelf, articulatie niet.

Philippe
26 februari 2007, 21:40
Je moet picken vanuit je pols en niet je elleboog.

Ik pick gek genoeg al mijn hele leven vanuit mijn elleboog bij snelle stukken, en dat gaat me goed af. Ik kan redelijk downpicken al zeg ik het zelf (blackened, MOP, Battery). Verder nooit geen last of iets. Om de 1 of andere reden is het onmogelijk voor mij om te picken vanuit mijn pols (bij snelle stukken dan).

Maar dit maakt tegelijkertijd ook mijn eigen signature sound. Ik ken niemand die liedjes kan laten klinken als ik (klinkt arrogant, maar is niet zo bedoeld :hippie: )