PDA

View Full Version : gitaar vragen ??



daredevil
14 februari 2007, 20:57
hallo,,

ik wil graag gitaar gaan spelen,ik wil liedjes maken net zoals james morrison die vindt ik erg mooi,maar kan je het beste met een akoestische gitaar beginnen ??en is het moeilijk ?? en hoe moet ik het leren ??
wat n vragen he..

groetjes dave

Pais
14 februari 2007, 21:07
Hoi Dave,
Welkom op het forum joh! Veel van je vragen zijn al vaker gesteld hier. Boven in de balk kun je de zoekfunctie gebruiken.
Van Morrison speelt op een akoestische western gitaar. Veel starters geven hun voorkeur aan de nylonsnarige spaanse gitaren, maar dit is zeker geen regel en voor iedereen zn eigen keus.
Gitaarspelen vind ik wel moeilijk om te leren ja, maar vooral ook erg leuk :) Je leert het snelste door een goede leraar te vinden, maar op internet zijn ook erg veel sites waar genoeg info op te vinden is om lekker zelf mee bezig te gaan zonder leraar.

daredevil
14 februari 2007, 21:49
Hoi Dave,
Welkom op het forum joh! Veel van je vragen zijn al vaker gesteld hier. Boven in de balk kun je de zoekfunctie gebruiken.
Van Morrison speelt op een akoestische western gitaar. Veel starters geven hun voorkeur aan de nylonsnarige spaanse gitaren, maar dit is zeker geen regel en voor iedereen zn eigen keus.
Gitaarspelen vind ik wel moeilijk om te leren ja, maar vooral ook erg leuk :) Je leert het snelste door een goede leraar te vinden, maar op internet zijn ook erg veel sites waar genoeg info op te vinden is om lekker zelf mee bezig te gaan zonder leraar.

ffe voor de duidelijkheid ik bedoel james morrison van de nummers you give me something en wonderful world.
http://youtube.com/watch?v=2XjLNPaMArw
en bedankt voor de info :satisfie:

Spitfire
14 februari 2007, 22:45
maar kan je het beste met een akoestische gitaar beginnen ??
Meningen daarover zijn verdeeld, maar het merendeel van de gitaristen vind toch dat het het belangrijkst is wat je zelf mooi vind. Speel je namelijk met tegenzin omdat het instrument je niet aanstaat dan wordt het nooit wat.



en is het moeilijk ??
Kort antwoord, ja.
Lang antwoord, je kunt het zo moeilijk maken als je wilt. Bijvoorbeeld zang begeleiden met alleen open akkoorden kun je in een maand leren (en dan moet je nog elk liedje leren, maar daar gaat per liedje niet zoveel tijd inzitten), maar om foutloos solo's te kunnen improviseren moet je jaren gitaar hebben gespeeld. Het heeft allemaal veel te maken met doorzettingsvermogen en talent (en dan vooral doorzettingsvermogen).



en hoe moet ik het leren ??
Dat ligt helemaal aan jezelf. Op les gaat verreweg het snelst, maar ik kloot nu al bijna een jaar wat aan (ik ga overigens weer op les, wil toch was sneller progressie maken) en dat is ook erg leuk.