PDA

View Full Version : Vraag pedalen



jurgeo
14 februari 2007, 19:15
Hallo, (ik zal me eerst ff voorstellen)

Ik ben Jurgen, en speel zo'n 4 jaar gitaar (elec&acoustisch). Ik heb een aantal vragen over mijn effectpedalen, ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen bieden...

Ik heb inmiddels 3 effectpedalen in mijn bezit:

Crybaby wah
Boss DS-1
Big Muff Pi USA



1. Ze werken nu allemaal op 9volt batterijen, Is het mogelijk dat ik ze overschakel op adapter? zoja hoe kan ik dat het beste doen? Bestaan er addapters waar je meerdere pedalen op kunt aansluiten? Hoe doen jullie dit?

2. Ik heb mijn crybaby ongeveer 2 jaar... Ik heb het gevoel dat het "op en neer" gaan van het pedaal niet meer zo soepel gaat.. Moet ik hem smeren?

3. Wat is de beste volgorde wanneer ik alle 3 pedalen achter elkaar aansluit? ik heb nu gitaar-bigmuff-ds1-wah-amp...

Groeten Jurgen

Speeddemon
14 februari 2007, 19:21
ik zou
gitaar--->wah--->Big Muff--->DS-1--->amp doen, of de Big Muff en DS-1 omwisselen, maar wah hoort eigenlijk wel voor aan.

E-J
14 februari 2007, 19:22
Hallo, (ik zal me eerst ff voorstellen)

Ik ben Jurgen, en speel zo'n 4 jaar gitaar (elec&acoustisch). Ik heb een aantal vragen over mijn effectpedalen, ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen bieden...

Ik heb inmiddels 3 effectpedalen in mijn bezit:

Crybaby wah
Boss DS-1
Big Muff Pi USA



1. Ze werken nu allemaal op 9volt batterijen, Is het mogelijk dat ik ze overschakel op adapter? zoja hoe kan ik dat het beste doen? Bestaan er addapters waar je meerdere pedalen op kunt aansluiten? Hoe doen jullie dit?

2. Ik heb mijn crybaby ongeveer 2 jaar... Ik heb het gevoel dat het "op en neer" gaan van het pedaal niet meer zo soepel gaat.. Moet ik hem smeren?

3. Wat is de beste volgorde wanneer ik alle 3 pedalen achter elkaar aansluit? ik heb nu gitaar-bigmuff-ds1-wah-amp...

Groeten Jurgen

1. Kwestie van een adapter kopen met genoeg power, en dan een verlengstukje, zoiets als dit:

http://www.tunnelvisionmusic.com/media/images/product_detail/1SPOT.jpg

(Visual Sound One Spot)

2. Sorry, geen flauw idee!

3. Probeer gitaar - wah - Big Muff - DS1 ;)

Dirk_Hendrik
14 februari 2007, 19:27
Draai je wah open en ontdek hoe de tandhevel aan tegen het tandwiel aan wordt gedrukt. Douw daar een dikke smeer vaseline tussen. Doe datzelfde op de tanden van tandwiel en hevel.

Jim Haagmans
25 februari 2007, 00:00
1. Kwestie van een adapter kopen met genoeg power, en dan een verlengstukje, zoiets als dit:

http://www.tunnelvisionmusic.com/media/images/product_detail/1SPOT.jpg

(Visual Sound One Spot)

Hoe zit dat dan als je bijvoorbeeld zoals ik een holy grail hebt en daarnaast nog een cry baby en een bypass pedaaltuner en een (USA) AC Booster?? die jacks zijn namelijk nogal verschillend.

up-guitarman
25 februari 2007, 15:35
maar wah hoort eigenlijk wel voor aan.

Mwa, bij mij staat er nog een dynacomp, octave en superOD voor de wah en dat werkt in mijn oren het beste...

Vertder zou ik idd gewoon een adapter en een daisy chain kopen !!!

squiertele
26 februari 2007, 18:18
http://www.tunnelvisionmusic.com/media/images/product_detail/1SPOT.jpg

(Visual Sound One Spot)


Kan iemand mij vertellen waar ik die kan kopen ik ben er al een tijdje naar op zoek :chicken:

koffie
1 maart 2007, 18:45
Bij de Feedback in R'dam hebben ze 'm :cheerup:

Nobrain
1 maart 2007, 18:58
wat is nou eigenlijk een ''daisy chain''?
Ik denk zelf dat ene kabeltje onder die adapter.

http://www.tunnelvisionmusic.com/media/images/product_detail/1SPOT.jpg

rhcp_schipper
1 maart 2007, 18:58
Mwa, bij mij staat er nog een dynacomp, octave en superOD voor de wah en dat werkt in mijn oren het beste...

Vertder zou ik idd gewoon een adapter en een daisy chain kopen !!!


Hoort een compressor eigenlijk voor je drive pedalen of achter je drive pedalen?

dan bedoel ik dus: gitaar --> compressor --> drive --> amp?
gitaar --> drive -->compresoor --> amp?


[edit]
Sorry niet helemaal ontopic, maar was ff benieuwd.

Damage Inc.
1 maart 2007, 19:28
Alles wat meer gain geeft meer signaal enz. moet eerst (vanaf de gitaar) en ook voorin de versterker.
En nooit in de fx-loop, wat naar mijn ervaring ook een slecht geluid geeft.
Net zoals high output pickups, die zijn zowiezo eerst in het signaal.

Jeroenvanhulsteijn
1 maart 2007, 19:28
@rhcp_schipper.
Plaats van compressor is afhankelijk van wat je zelf het mooist vind klinken. Als je hem als gainboost gebruikt, vooraan (maar na pedalen die voor goede werking van dynamiek afhankelijk zijn). Als je hem als een soort limiter gebruikt achteraan (bv om een "vlak" signaal naar digitale processors te sturen die niet altijd even goed met heel dynamische signalen om kunnen gaan).
Voor een vette, romige smoothe distortion zou ik de comp na de distortion plaatsen.
Maar dit is mijn mening.

@Nobrain. Goed zo. Je gaat door naar de volgende ronde.

Van de week ook een one spot gehaald met daisy chain. Was geloof ik in totaal 39 euro kwijt bij feedback.

rhcp_schipper
1 maart 2007, 19:56
Voor een vette, romige smoothe distortion zou ik de comp na de distortion plaatsen.
Maar dit is mijn mening.

dan bedoel je dus gitaar --> drive --> comp--> amp?

En bedankt voor het antwoord.