PDA

View Full Version : Offerte: jazz hals maken!



AvU
14 februari 2007, 17:58
hallo,
ik heb nog een oude jazz bas body liggen en wil graag er graag een hals op zetten. Hoeveel zou het kosten om er door 1 van julie te laten maken. Het is eigenlijk zo, ik kan de hals wel vormgeven maar het fretten gaat mij niet lukken ivm de niet goede gereedschappen. Ik zoek eigenlijk een hals waar de fretten, halspen, toets, radius al op zit maar waar ik zelf alleen nog maar de hals moet raspen en schuren.

Pm maar!

grt. Arjan

ernieman
14 februari 2007, 19:01
Kijk eens op ebay bij "vermont Guitars" (webshop).
In dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=87652 stond er wat over. Volgens mij goedkoper dan dat je het door een van ons laat doen...

AvU
14 februari 2007, 20:12
jah ik zag ze ook al, maar wil eerst wel eens weten of het kwaliteit is. Verder hebben ze daar ook geen jazz bas necken, de nut is 1,3/4 inch breedt, terwijl dat bij een jazz 1 1/2 is. Dat is eigenlijk een precision hals. maar dat is nog te overwegen.

grt. Arjan

prs
14 februari 2007, 20:22
jah ik zag ze ook al, maar wil eerst wel eens weten of het kwaliteit is. Verder hebben ze daar ook geen jazz bas necken, de nut is 1,3/4 inch breedt, terwijl dat bij een jazz 1 1/2 is. Dat is eigenlijk een precision hals. maar dat is nog te overwegen.

grt. Arjan

Misschien is het een idee om in de verkochte items bij feedback van Vermont Guitars te kijken. Ik heb wel vaker gezien dat er jazz bass necken verkocht werden. Als je dan contact opneemt met de verkoper en vraagt naar een eerlijke mening over de kwaliteit hoef je misschien niet zolang te wachten totdat Ewoud Kuijt zijn hals binnen heeft en je zijn eerlijke mening kan geven over de algemene kwaliteit van de halzen.

Overigens loont het ook doe moeite om de allparts / Fender Japan halzen op ebay in de gaten te houden! Zo heb ik twee jaar geleden voor een prikkie een spliksplinternieuwe (ongelakte) telecaster en stratocasterhals op de kop weten te tikken.
Bij een hals voor precision of jazz bass is het natuurlijk iets moeilijker daar ik het idee heb dat er daarvan minder aangeboden worden.

prs
14 februari 2007, 20:32
Oh ja Arjan...

http://www.universaljems.com/cart/necks/economy.htm

Wellicht een idee om eens aan hun te vragen of ze precision halzen kunnen leveren. Voor die prijs komt natuurlijk wel weer de grote vraag op: "Hoe is de kwaliteit van deze halzen".

AvU
14 februari 2007, 20:40
Het is Arjan :satisfie: :P

jah zal ik even informeren.

Grt. Arjan

prs
14 februari 2007, 21:00
Het is Arjan :satisfie: :P

jah zal ik even informeren.

Grt. Arjan

Om ruzie te voorkomen maar even snel aangepast :D