PDA

View Full Version : Musicman Silhouette Special



Mark_M
14 februari 2007, 16:51
Een tijd terug heb ik een Musicman Silhouette Special gekocht
de eigenaar had er Kinman Woodstock Pickups ingedaan
nu zou ik graag willen weten welke pickups andere
Musicman Silhouette Special gitaristen erin hebben zitten
want de klank past voor mijn gevoel niet bij de gitaar

Helter Skelter
14 februari 2007, 17:00
Standaard zitten er Dimarzio custom wound op de Silhouette Special. Onbegrijpelijk trouwens dat die pu's verwisseld zijn met Kinman's hoewel ik dat ook goede elementen vind maar de Dimarzio's CW horen gewoon bij de MM Silhouette en Axis, echt een perfect match

Mark_M
14 februari 2007, 17:09
waar zou ik die kunnen bestellen dan

D3nnis
14 februari 2007, 20:22
Ik heb in mijn Silhouette Special Bare Knuckle Pickups zitten.
Een Nailbomb humbucker en 2 Irish Tours single coils.
Vond ik toch wat beter klinken dan de dimarzio's die erin zaten, maar is wellicht afhankelijk van je speelstijl. Ik wilde een wat steviger geluid uit de humbucker, en een beetje bluesrock achtig geluid uit de neck en middle pickup.

Mark_M
16 februari 2007, 11:09
Er zijn hier toch wel meer Musicman-spelers
welke elementen heb je erin zitten en waarom?

Braindead
16 februari 2007, 12:06
In de gewone silhouette zitten dacht ik paf pro's. Ik heb in ieder geval een silhouette met 2x paf pro. Dan heb je alleen wel wat meer een scheur geluid. De andere silhouette had ik custom wound single coils in zitten die ik heb vervangen voor hotrails. De humbucker is een tonezone geworden.
Het ligt er maar aan wat je voor geluid wilt natuurlijk...

Mark_M
27 februari 2007, 13:54
wie heeft er nog een tip voor mij
3 single coils ipv mijn Kinman's
die mijn Musicman niet stratocaster laten klinken

jimihattricks
27 februari 2007, 13:58
Emg?.........

Butger
27 februari 2007, 14:23
Wat ga je met die Kinman's doen?
Als je ze verkoopt heb ik wel interesse - rutgervuurboom@home.nl

:hippie:

Mark_M
27 februari 2007, 14:28
PM me maar

vulvasonic
27 februari 2007, 15:48
Maak niet WEER de fout om er EMG's in te zetten hè?
Sebas heeft er de grootste moeite voor moeten doen om je ouwe strat weer goed te laten klinken! :D

MarkS
28 februari 2007, 11:39
Maak niet WEER de fout om er EMG's in te zetten hè?
Sebas heeft er de grootste moeite voor moeten doen om je ouwe strat weer goed te laten klinken! :D
U heeft denk ik de verkeerde Mark voor U!
:stop:

vulvasonic
28 februari 2007, 11:43
U heeft denk ik de verkeerde Mark voor U!
:stop:

Nee, echt!

Maar als jij het niet geweest bent, zal het Sebas zijn geweest die er EMG's op heeft laten zetten (waar hij uiteraard niet tevreden over was en dus weer vervangen heeft door een paar goede elementen).
:D

MarkS
28 februari 2007, 11:48
Nee, echt!

Maar als jij het niet geweest bent, zal het Sebas zijn geweest die er EMG's op heeft laten zetten (waar hij uiteraard niet tevreden over was en dus weer vervangen heeft door een paar goede elementen).
:D
Slaperd, ik ben niet de Topic starter! Scheelt 1 letter aan het eind!
En ja, IK had die EMG's er in gezet.

Back ontopic maar weer.

vulvasonic
28 februari 2007, 11:57
Slaperd, ik ben niet de Topic starter! Scheelt 1 letter aan het eind!
En ja, IK had die EMG's er in gezet.

Back ontopic maar weer.

Wie heeft er verdomme ineens een M achter jouw naam gezet?!?!?!?!?! :o

Rinze
28 februari 2007, 12:32
U heeft denk ik de verkeerde Mark voor U!
:stop:

Hij schreef "U", waar kom je dat tegenwoordig nog tegen...

fenderben
4 maart 2007, 12:38
Standaard zitten er Dimarzio custom wound op de Silhouette Special. Onbegrijpelijk trouwens dat die pu's verwisseld zijn met Kinman's hoewel ik dat ook goede elementen vind maar de Dimarzio's CW horen gewoon bij de MM Silhouette en Axis, echt een perfect match

Heb op mijn silouette ook 2 dimarzio's en een humbucker op zitten. Ideale combi. De humbucker voor het ruigere werk, en de dimarzio's voor de cleane sound. De single coils klinken trouwens best strat-achtig. Je hebt wel behoorlijk volume-verschil tussen humbucker en single coil.

fenderben
4 maart 2007, 12:43
Heb op mijn silouette ook 2 dimarzio's en een humbucker op zitten. Ideale combi. De humbucker voor het ruigere werk, en de dimarzio's voor de cleane sound. De single coils klinken trouwens best strat-achtig. Je hebt wel behoorlijk volume-verschil tussen humbucker en single coil.

silhouette met een H (haha) dus he....

guitartub
4 maart 2007, 16:56
FF on topic: Denk dat de Duncan Hot Rails wel iets voor je gitaar is. Ze zitten in mijn Godin en die klinkt toch VETTER dan mijn Fender strat.

up-guitarman
4 maart 2007, 16:57
Standaard zitten er Dimarzio custom wound op de Silhouette Special. Onbegrijpelijk trouwens dat die pu's verwisseld zijn met Kinman's hoewel ik dat ook goede elementen vind maar de Dimarzio's CW horen gewoon bij de MM Silhouette en Axis, echt een perfect match

Mja, dat denk ik soms ook bij andere gitaren. Langs de andere kant, als de klank je ding niet is maar de gitaar wel, dan ga je toch gewoon op zoek naar iets anders ...

Mark_M
9 maart 2007, 10:39
maar zijn er ook pu's die te vergelijken
zijn met de Dimarzio custom wounds

want ik wil namelijk niet een stratocaster geluid

D3nnis
9 maart 2007, 19:21
maar zijn er ook pu's die te vergelijken
zijn met de Dimarzio custom wounds

want ik wil namelijk niet een stratocaster geluid

Ehm....Je vraagt om pickups die te vergelijken zijn met de originele pickups die in de silhouette zitten, WANT je wil geen strat geluid, en dat terwijl de silhouette een strat is???
Wel een hele goeie, maar toch is het een strat... (mensuur, houtsoorten, constructie..)
Kun je wat specifieker zijn wat je voor geluid je dan eigenlijk zoekt?

Als je geen strat-achtig geluid zoekt, dan geloof ik niet dat je moet zoeken naar pickups die dicht bij het origineel liggen.

Tristan
9 maart 2007, 19:27
Volgens mij zitten de minst Strat achtig klinkende elementen juist al in je gitaar, namelijk Kinmans, als iets niet als een echte Strat klinkt dan zijn het die elementen wel, hebben minder dynamiek en klinken strakker en killer, geven minder ruis en gerommel bij high gain...
Voor een nog minder Strat achtige maar meer vintage toon heb je volgens mij maar twee opties, ofwel een Stratshaped element met P90 achtige specs, danwel een PAF achtige humbucker, hetzij Stratshaped of normal sized...
Oh ja, die TV Jones Gretschachtige elementen zijn ook beestachtig, hele vette rauwe Rocksound, waanzinnig in de brug voor slaggitaar...

fenderben
9 maart 2007, 19:44
[QUOTE=D3nnis]Ehm....Je vraagt om pickups die te vergelijken zijn met de originele pickups die in de silhouette zitten, WANT je wil geen strat geluid, en dat terwijl de silhouette een strat is???
Wel een hele goeie, maar toch is het een strat... (mensuur, houtsoorten, constructie..)

Nooit geweten dat de MM silhouette een Fender stratocaster is. Wel beide ontwerpen van Leo maar dan nog....Zijn volgens mij toch 2 verschilende gitaren?

D3nnis
9 maart 2007, 22:06
Ik zeg ook niet dat het een fender is, maar toch is het min of meer een strat :)
Met kleine wijzigingen, maar toch...
Zoals ik al zei, hout, constructie, mensuur...dus zo verschillend zijn ze eigenlijk niet in mijn ogen.

edit: ik denk dat de erniebal / musicman silhouette niet (meer) door meneer fender ontworpen is?