PDA

View Full Version : Gitaar erbij :D



robert-gitarist
14 februari 2007, 16:50
Oh oh oh...
Het is weer zo ver: Ik heb een gitaartje erbij :D
Dit keer is het slachtoffer een Epiphone Explorer Ebony.Ik was afgelopen zaterdag in Zwolle bij Big One en zag dat daar dus een Epiphone Explorer was ingeruild.Ik vind het zowiezo mooie planken om te zien maar goed,echt op me verlanglijstje stond hij niet.Toch ff van de muur gehaald om te testen en ik vind hem heerlijk spelen!De hals ligt me echt prima en het geluid vind ik ook erg goed klinken!Maargoed laten hangen maar eenmaal thuis zat me gedachten toch iedere keer bij die plank.Typisch geval van GAS.Ineens bedacht ik me dat ik een Hughes&Knetter top had staan die ik toch wou verkopen.Dus vanochtend terug gegaan en de top zo omgeruild voor de Explorer :D.Ben er erg blij mee.De gitaar heeft chrome hardware en is gemaakt in Korea.Enige minpunt van de gitaar is dat op de achterzijde nogal lelijke stickers zitten van Cannibal Corpse enzo.Prima bandjes maar niet op me gitaar dus die ga ik er straks vanaf halen.Foto's heb ik helaas niet want me foon is stuk maar komen nog wel keer foto's.
Ohja,ik mis het knoppie op de toggle switch.Wit knoppie is dat en vrij smal van binnen(het schroefdraad zeg maar).Mocht iemand nog een knoppie hebben die erop past hoor ik het graag want ik heb zelf alleen maar knoppies die tegroot zijn

Plaatje van google gehaald:
http://www.soundcontrol.co.uk/images/img_prod/large/large_1.1.1.1.1-6-15100.jpg

Zo,GAS is ff verzacht voor een week :D

ijzerbroot1
14 februari 2007, 16:54
Welkom bij de club! Explorers zijn zwaaaaaar in orde (maar ik ben niet onbevooroordeeld) ;)

robert-gitarist
14 februari 2007, 16:56
Ze zijn zeker okee ;) Mooi met gelijmde hals.De elementen laat ik er denk ik in zitten.Ze bevallen me wel.Misschien keer voor de grap eens een DiMazio super distortion in zetten.Ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken.

Tho
14 februari 2007, 17:00
Wauw! Vet ding Robert :)

robert-gitarist
14 februari 2007, 17:01
Bedankt Thomas :)

a darker shade of grey
14 februari 2007, 17:13
Nice hoor! En nog gratis ook :P

James Hetfield for the win :rockon:

robert-gitarist
14 februari 2007, 17:16
haha gratis?Was maar waar ;)
Ik heb de H&K toen tweedehands voor 180 euro(200 kan het ook nog zijn) inclu. verzending.De Epiphone koste 199.Opzich best veel voor de top terug gekregen :D We hebben gewoon een ruil gemaakt zonder bijbetalingen.Maar ben er erg blij mee.Binnekort eens een foto maken met alle epiphone together.Inmiddels is dit nummertje 7 :D

FruscianteFan
14 februari 2007, 17:31
Ik heb nog een crèmekleurig knopje voor een Koreaanse Epiphone, maar die past niet op de switch van mijn Koreaanse Les Paul, het gat in de knop heeft een te kleine diameter.

Zowel Thomann als Tonefactory hebben heeft dit probleem, maar het is de moeite niet waard om ze terug te sturen. Maar wellicht passen deze knoppen op jouw Explorer?

En gefeliciteerd :D

robert-gitarist
14 februari 2007, 17:35
Ik heb nog een crèmekleurig knopje voor een Koreaanse Epiphone, maar die past niet op de switch van mijn Koreaanse Les Paul, het gat in de knop heeft een te kleine diameter.

Zowel Thomann als Tonefactory hebben heeft dit probleem, maar het is de moeite niet waard om ze terug te sturen. Maar wellicht passen deze knoppen op jouw Explorer?

En gefeliciteerd :D

Bedankt;)
Ehm als je eentje voor me zou hebben zou dat super zijn!
Het is namelijk een toggle switch maar echt maar een heel smal dingetje zeg maar.Ik heb wel een knoppie erbij gekregen maar van het knoppie is het gat veel te groot en kan het er dus niet opzetten.Ja eventueel met seconde lijm maar goed,of dat met mijn lompheid blijft zitten is maar de vraag :D

FruscianteFan
14 februari 2007, 17:46
Ik zat er al over te denken, ja. Nu moet ik wel zeggen dat de ene toggle die ik nog heb (andere heb ik weggegeven), 'aangevroten' is doordat ik heb geprobeerd om hem toch op de switch te zetten. Maar goed, voor de 44 cent kan het geen kwaad :)

het gaat trouwens om dit ding:
http://www.thomann.de/thoiw7_goeldo_elk5k_prodinfo.html

almarvk
14 februari 2007, 18:46
Mooi ding! Deze miste duidelijk nog in je collectie!

Nickname
14 februari 2007, 19:06
Gefeliciteerd met je plank! erg mooie gitaartjes die explo's :rockon:

robert-gitarist
14 februari 2007, 21:54
Almar,ik miste deze inderdaad nog ja :D Ben ook erg blij dat ie er nu wel tussen zit ;)
Nickname,bedankt!Zeker vette gitaartjes.Net als de Explorer modellen van ESP/LTd.Die zijn ook erg fraai vind ik.maar goed ik vind zn explorer als die ik nu heb echt het mooiste want ik hou wat meer van traditionele modellen zeg maar.

FruscianteFan,zullen we dit anders even via PM ritselen?

Btw,gitaar net even mooi gepoetst,stickers verwijderd etc en hij ziet er nu echt super fraai uit.Misschien dat ik er nog chrome tele style knoppen op ga zetten maar goed ik laat hem voorlopig even zoals ie nu is :)

888_Gerrinezzzz
17 februari 2007, 20:24
nog wat foto's???

Luke-wannabe
17 februari 2007, 20:53
Die heeft ie toch niet... Vette gitaar, robert!
Ik had nog een vraagje over je LTD, maar ik zal je even PM'men.

888_Gerrinezzzz
19 februari 2007, 17:21
Die heeft ie toch niet....

die zou hij kunnen maken! :) :satisfie:

robert-gitarist
19 februari 2007, 17:44
Helaas,
Kan op moment geen foto's maken omdat mijn telefoon finito is.Maar die word gemaakt als het goed is.Zal kijken of ik vandaag of morgen keer met de digicam van me pa wat foto's kan maken.Maak meteen wat familie foto's namelijk.

Luke-W. bedankt ;)