PDA

View Full Version : Fender Performer 1000/RocPro 1000....



vulvasonic
14 februari 2007, 13:54
Wie er ooit over heeft gespeeld moet weten wat ik bedoel.
Het zijn transistorbakjes met 1 12AX7 buisje in het scheurkanaal. Die versterkers zijn zo lekker en redelijk veelzijdig. En het mooiste, het is de gemakkelijkste en meest dankbare versterker om er zonder enige moeite die heerlijke boventoontjes uit te persen. Ik ben verslaafd aan dat geluid.

Het ding was zo populair dat alleen Schreeven in Nijmegen er al honderdan van moet hebben verkocht. Iedereen in Nijmegen had er wel een. Ik ook. En veel vrienden van me ook.

Je moet er over gespeeld hebben om te weten wat ik bedoel, vrees ik. Maar WAAR ligt dat aan?
Die makkelijke boventonen en die heerlijke drive, bedoel ik dan.
Wat is de reden dat deze versterkers dit zo lekker kunnen en aan welke grote-jongens-buizen-amp moet ik denken om een vergelijkbare lead sound mee te kunnen bewerkstelligen?

Als ik het clean en de crunch van een AC30 zou kunnen combineren met zo'n sound voor de vettere partijen, verenigd in 1 versterker, zou ik blij zijn als een hond met 7 lullen. :cooler:

Kim Wilson
14 februari 2007, 13:56
Ik heb de Performer 650 gehad, en idd, een wereldamp! Supergeluid voor weinig geld.

ateng
14 februari 2007, 19:35
Ik heb vroeger een RocPro gehad en heeft inderdaad een mooie leadsound. Een sound wat je niet zou verwachten van Fender.

dePerik
14 februari 2007, 22:03
Vulv wist het al; Gisteren heb ik die van mij met bloedend hart verkocht
Weg, voor 270 euri. Had er eergisteren nog mee gerepeteerd en was weer lekker verliefd op z'n sound. Inderdaad, mooie boventonen, prachtige, beetje 'feerieke' feedback.
Maar ja, de GAS moet gefinancierd worden nietwaar? Wie weet koop ik er ooit ééntje terug als ik weer barst van de poen. :seriousf:

FruscianteFan
14 februari 2007, 22:13
Ik speel bijna wekelijks op zo'n rocpro 1000, want mijn school heeft er een staan. Erg lekker geluid geeft die, zeker met een Strat. Ik kan hem alleen nooit openzetten, want met volume op 0,5 (0 tot 10) ga ik al véél te hard!

Jeetje, ik ga die versterker missen als ik slaag :satisfie:

dePerik
14 februari 2007, 22:25
Ja hád er ééntje kunnen hebben, die van mij....
En jah, standje 0.5 :)
Afgelopen maandag gespeeld op standje 3,5 met gain 1 op 7 en gain 2 op 10.
Godallejezus wat was dat hard. Maar lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. 8-)

ateng
14 februari 2007, 22:30
Klopt die dingen gaan echt kei en kei hard. Bij standje 2 ga ik al te hard in bandsituatie en thuis is 0,5 inderdaad net goed.

vulvasonic
14 februari 2007, 22:41
Klopt die dingen gaan echt kei en kei hard. Bij standje 2 ga ik al te hard in bandsituatie en thuis is 0,5 inderdaad net goed.
Dat is eenvoudig op te lossen door een patch kabeltje in de effect return te proppen en het volume te regelen via de effect-volume-knop.

Maar weet hier iemand of de Prosonic ook een dergelijk geluid voort brengt (al is het maar omdat het ook een Fender is)?

dePerik
15 februari 2007, 22:19
Prosonic? Is dat een Fender kloon of zo? Roc Pro sonic? Proformer 1000? :p

Schunhart
16 februari 2007, 11:30
Het zijn inderdaad erg fijne versterkers!
Ik heb ze beide gehad (de performer heb ik nog steeds) en moet wel zeggen dat ik de performer net ff wat lekkerder vind dan de Roc Pro. Ik vind de roc pro net iets teveel hoog hebben. Ik speel er de laatste tijd nog maar weinig over, eigenlijk alleen als ik te lui ben om m'n buizenbak naar boven te slepen... :sssh:

En die versterkers waren echt een hele hype in Nijmegen he? Mijn gitaarleraar had het er ook al over (ook een Nijmegenaar) dat iedereen m had. Heel typisch! Raar dat je ze dan eigenlijk niet meer op t podium ziet.

BeeJee
16 februari 2007, 11:56
De Prosonic is een geweldige versterker. Heeft het echte geweldige Fender-clean, gecombineerd met een scheurkanaal waar veel high-gain versterkers alleen maar van kunnen dromen. Da's echt een goede versterker. Toen ik begon met spelen in een band heb ik ook zo'n RocPro gehad, maar ik vond het niet zo'n speciaal ding. Heb hem toen snel weer ingeruild voor een Bedrock buizenbak (die ik heel lang heb gehad).

vulvasonic
16 februari 2007, 22:38
De Prosonic is een geweldige versterker. Heeft het echte geweldige Fender-clean, gecombineerd met een scheurkanaal waar veel high-gain versterkers alleen maar van kunnen dromen. Da's echt een goede versterker. Toen ik begon met spelen in een band heb ik ook zo'n RocPro gehad, maar ik vond het niet zo'n speciaal ding. Heb hem toen snel weer ingeruild voor een Bedrock buizenbak (die ik heel lang heb gehad).

Dat idee had ik op voorhand al. Ik heb het ding nog nooit gehoord, maar ze kwamen ongeveer uit toen de Performer succesvol bleek en het had (tot zover ik me kan herinneren) ongeveer dezelfde functies. Ik ging er dus een beetje vanuit dat de Prosonic de 'echte mannen Performer' was voor de professionele muzikant.

Altijd benieuwd geweest naar dat ding, maar ze zijn inmiddels allang weer uit productie genomen. Is er een opvolger?

BeeJee
16 februari 2007, 23:59
De nieuwe Super-Sonic heeft zowel de classic Fender-tone als moderne gain-sounds. Lijkt me een beetje de opvolger van de prosonic. Ik heb ze echter nog niet gehoord.

vulvasonic
17 februari 2007, 00:52
De nieuwe Super-Sonic heeft zowel de classic Fender-tone als moderne gain-sounds. Lijkt me een beetje de opvolger van de prosonic. Ik heb ze echter nog niet gehoord.

Als het ding klinkt zoals ik vermoed dat ie klinkt (en dat ook nog eens met de vintage looks en een 4x12 kast eronder - het moet tenslotte wel stoer blijven), dan zou ik met het kwijl in m'n bek een bank beroven om zo'n setje te scoren. Lijkt me de ideale aanvulling op m'n AC30's.

Maar waar ben ik eigenlijk in vredesnaam mee bezig?
Ik zit me hier op te geilen aan een versterker die ik nog nooit heb gehoord! http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif

Output
25 januari 2009, 21:53
Maarre, worden deze versterkers eigenlijk nog gemaakt, want als dat zo is, dan wil ik de Performer kopen omwille van de prijs/kwaliteit.
Ik weet wel da ze ook te koop staan op Marktplaats enzo, maar om een of andere stomme reden geef ik liever wat meer geld uit aan een nieuwe amp.

Ik weet niet of het er toe doet, maar ik zag onlangs een RocPro (ik weet niet welk model) in Opstyn in Genk staan.
En aangezien dat de Performer en de RocPro blijkbaar van eenzelfde lijn of zoiets zijn, leek het wij misschien wel belangrijk om te zeggen

Kim Wilson
26 januari 2009, 09:20
Performers worden al een tijdje niet meer nieuw gemaakt. Je zult toch op de tweedehands markt moeten zoeken.

Dude
26 januari 2009, 09:58
oeeeeh perfromer 1000's

lekkere bakken ja, altijd al een beetje op gegast en altijd de gedachte gehad om die te scoren als oefen amp, ik kom er alleen nu pas achter dat ze ook een effectloop hebben...


GAS

Output
23 februari 2009, 21:17
Heeft iemand een goede prijs voor die amp ?
Want ik zag een Performer 1000 2dehands staan.
De eigenaar vraagt er €300 voor.
Ik heb hem onderstussen gemaild en de transistors en de lamp waren zo goed als nieuw (een half jaar, nieuw dus).
Ik ga hem redelijk waarschijnlijk kopen, want mijn cube dertig is toch ondertussen iets te klein geworden voor in mijn bandje.

pasqual
23 februari 2009, 23:49
300,- is een redelijk hoge prijs mits ie echt 100% in orde is. en hoe kom je daar achter? ik heb die van mij vorig jaar verkocht voor 250,- euro omdat hij al diverse keren gerepareerd was. ik wil niet zeggen dat ze allemaal gevoelig zijn voor storingen maar die van mij dus wel. ik moet wel toegeven dat ik 'm zo'n 12 jaar intensief heb gebruikt met repetities en optredens op een flink volume.
probeer er achter te komen hoe ie is gebruikt. ik zou zeggen dat 250,- euro het maximum is voor deze amp. ik heb 'm nieuw gekocht voor 850,- gulden en dan klinkt 300,- euro nogal hoog. ( dit was wel in belgië terwijl de prijs toen in nederland op zo'n 1200 gulden lag ). dus: zeg zo'n 500 euro nieuw en na 10 jaar de helft = 250,- euro.

groeten Pasqual.

Speeddemon
24 februari 2009, 16:23
@Vulv; die Supersonic is erg leuk, maar de high gain sounds zijn wel 'vintage' gevoiced en breed. Dus meer geschikt voor hardrock dan strakke metal.

duckman
24 februari 2009, 16:51
Ik dacht dat Mathias Jabbs van de scorpions op een Fender prosonic speelt.Zijn geluid vind ik te gek.
Was er niet een custom shop en een produktie versie?

zeiler
19 maart 2009, 17:14
hallo!

ff een bumpje, min of meer :).

Er staat nu een Fender performer 1000 op MP, hier in de buurt :)!
http://link.marktplaats.nl/236708644

lijkt mij opzich best een interessante versterker, maar ik loop het te kijken, en hij zegt: 300 watt, maar dit is toch een 112 100 watt versterker, of zit ik nu helemaal verkeerd :s! maakt het beetje verdacht? je weet toch wat je verkoopt aan versterker/wattage? :s

ten tweede, over het algemeen zit het met een mooie clean wel snor met Fender amps, maar what about de overdrive? Zoek een overdrive, maar niet a la slash weet ik het (metal enzo, speel ik nooit, en die intentie heb ik ook niet, af en toe beetje lekker rocken met overdrive, tuurlijk :D hoort erbij, maar da's niet mijn echte stijl, het volgende (intro'tje hoor je het al wel) is de overdrive waar ik in de meeste gevallen maximaal tegen aan zal zitten!...

http://www.youtube.com/watch?v=5S69RGuXDZI

ik speel de laatste tijd veel vaker en public, in de kerk, gister met het muziekcentrum hier enzo, en wil dat ook meer en meer gaan doen :)! en nog steeds bezig muzikanten te verzamelen voor een bandje (zitten op de helft :D)!

speel nu over een 15 watt VOX AD15VT en die trekt dat dus gewoon niet :(!

anyway, mocht hier iemand mij advies in kunnen geven, dan houdt ik me aanbevolen ;)! bedankt in 't vooruitzicht,

Jaap / Zeiler!

arcane
19 maart 2009, 17:21
Een goede vriend van me heeft een performer 1000, en daar kun je best wel een flinke scheur uit halen. Je kunt er iig prima metal mee spelen.

fredv
19 maart 2009, 22:01
Een goede vriend van me heeft een performer 1000, en daar kun je best wel een flinke scheur uit halen. Je kunt er iig prima metal mee spelen.

Ik had er 9 jaar geleden een: gaan erg hard; het wattage zegt volgens mij niet zo veel. Qua scheur vind ik hem op de Marshall Valvestate lijken, qua clean is het typisch Fender, heel helder, direct. Hele mooie reverb ook. Je moet er van houden, maar ik vond hem niet zo praktisch: voor thuis veel te hard, en ook mijn bandleden klaagden over het volume.

Succes